Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Projektet med de tusind kokke!

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 31. Aug 12
Indlæg ialt: 63
Fra  Nord Freelance Skrevet kl. 19:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer :)

På en helt almindelig onsdag aften, ville jeg blot lufte en idé, jeg har haft i en tid.

Jeg står med et projekt, der kort sagt beskæftiger sig med udsatte børn og unge. Jeg arbejder frivilligt med projektet og det er da også registreret som en frivillig organisation. Men for rigtig at komme igang har jeg brug for en hel masse hjælp - og jeg kan lige p.t. ikke betale for en dyt ;-)

Så her er min idé:

Jeg er ikke bange for at nogen "bortfører" ideen, da den ikke er kommerciel, men simpelthen arbejder for et bedre danmark for vores puslinge i alle aldre. Og hvis en anden nakkede det og lavede noget bedre, ville det blot glæde mig! :-)

Det har affødt tanken om at smide en hjemmeside op med planen for opbygningen m.m. Og derigennem skal det være muligt at bidrage med dét man ønsker. Vil du donere 5kr? Eller vil du bruge en halv time på at programmere? Eller bruge en helt andet spidskomptence i en tid?

Der kan være brug for alle slags mennesker: dem, der donerer en krone, dem, der vil udbrede budskabet, smide et par flyers ud, lave en halv times research, linkbuilde, skrive tekster, bidrage med særlig viden eller helt andre ting.

Og hvis I tænker: HVAD får DU ud af det? Tja, tanken er at der efterfølgende vil blive lavet en side med navne og liniks til alle som har bidraget. Eventuelt også, hvad de har bidraget med. Ønsker man ikke det - så har man blot gjort en god gerning, det har aldrig skadet nogen :-)

Så sig mig, kære Amino'er: Hvad tænker i om et projekt med tusind kokke? Ville i være med? Kunne det lykkes?

Tænksomme hilsner, smil og god karma

Ann

Tilmeldt 31. Aug 12
Indlæg ialt: 63
Fra  Nord Freelance Skrevet kl. 19:52
Hvor mange stjerner giver du? :

... Og hvis rigtig mange mennesker, stod sammen om et sådant projekt, kunne vi garanteret også fange mediernes interesse :-)

Fra Ringe
Tilmeldt 3. Jan 11
Indlæg ialt: 1217
Fra  MJ Kommunikation Skrevet kl. 20:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror svaret afhænger af selve idéen - så fortæl lidt mere om, hvad det går ud på :)

 

 

 

Fra Stoke
Tilmeldt 16. Nov 11
Indlæg ialt: 866
Skrevet kl. 20:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er vel bare at starte det op, hvis du kan få én donation ind er projektet vel en success. Personligt ville jeg tvivle meget på folks interesse i at donere af sin tid på et website, men den eneste måde man kan finde ud af om det virker eller ej, er at starte det op og se.

Tilmeldt 31. Aug 12
Indlæg ialt: 63
Fra  Nord Freelance Skrevet kl. 21:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Fedt, at i deler jeres tanker og kritik - det er nemlig stadig på skitseplan :)

Projektets Idégrundlag: Ovenpå den store medie-debat igennem det sidste lange stykke tid, hvor flere og flere sager er kommet frem omkring misrøgt og misbrug af børn er ideen opstået. Igennem det seneste år er bud på lovændringer og andet væltet ind: Børn skal optage det på mobilen hvis de bliver misbrugt eller mor får slag, pædagoger skal indberette mere, børn skal selv fortælle det - en masse mere eller mindre gode forslag.

Men det har affødt en ny idé, som ikke er set endnu: At det er mødrene, henvendelsen istedet skal gå til. At skabe et rum, hvor mødre igennem forskellige platforme kan møde hinanden/professionelle/andre relevante instanser. Et sted hvor det er Okay, at være anonym, hvor det er okay at det er svært at tackle at man måske/måske ikke ved/har vidst noget. Et sted hvor en mor kan være mor for et hvilket som helst barn i en hvilken som helst situation - og blive mødt af forståelse, medfølelse og lære.

Tit hører vi i medierne om barnet og faren/manden/krænkeren - hører vi endelig om moderen er hun enten medskyldig eller blind og dum. Men sådan er det jo ikke!

Jeg har haft en snak med landet organisationer der arbejder med børn og unge, der mistrives, er blevet misbrugt eller andet - og den nye indfaldsvinkel er de meget positive over.

For i alle de hjem, hvor et  barn mistrives grundet mishandling, misbrug eller helt andre ting, sidder der en person og lukker øjnene hårdt med tanken om at hvis man bliver ved, så er det aldrig sket. Det er svært at forstå, som udenforstående, men jeg har undersøgt det meget og kender efterhånden også min del af disse kvinder.

MEN de sidder ofte fast. Hvad skal de gøre? Hvor skal de henvende sig? Og hvem kan de tale med, uden misforståelser?

Her vil projektet sætte ind. Bl.a. med en online portal. Se for jer et sted, hvor der både er information, mor-til-mor samtaler, professionel brevkasse og yderligere henvisning til hjælp. For den usikre mor, den skræmte eller den forvirrede - eller for den mor, der har overskud at give af.

Ydermere er målet også en informationskampagne. Et klip i OBS, foldere og opmærksomhed på mødrenes rolle i dette. For den mor er blevet glemt - men hun kan i mange tilfælde være nøglen til at hjælpe dét barn.

Tja, det var en løs gennemgang, på den lidt ivrigemåde, ejg beklager slåfejl og alle de andre småfejl og i er endnu meget velkomne med feedback, tanker og mere.

Happy karma

Ann

Tilmeldt 31. Aug 12
Indlæg ialt: 63
Fra  Nord Freelance Skrevet kl. 16:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Al slags input og tankevirksomhed modtages endnu med kyshånd :-)

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)