Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor dyr er app produktion..

Side 2 ud af 3 (24 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 2585
Fra  . Skrevet kl. 23:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Qvist:
Der findes faktisk faktisk eksempler på gode QR kampagner "Get our App and get discount". Kunden har så igennem Appen måske forpligtet sig til et FB like eller lignende.

Hvordan virker det? De skanner en QR kode og automatisk liker på facebook eller får de en skærm billede hvor de kun kan få app´en ved at like?

Deltag i iværksætter events! Tilmeld dig på https://www.smila.dk og få invitationer.

Fra København
Tilmeldt 28. Mar 12
Indlæg ialt: 93
Fra  Peacock Skrevet kl. 23:16
Hvor mange stjerner giver du? :

De fleste plejer at gøre det silent ninja way. Hvor de beder om "Sign in via Facebook" ;). De glemmer bare lige at oplyse man også liker virksomheden på facebook

Peacock.nu

Fra København
Tilmeldt 1. Apr 12
Indlæg ialt: 316
Fra  Wyrd Writings Skrevet kl. 23:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kunne være fedt hvis nogen ville svare på mit spørgsmål, :) og ikke bare fortælle mig hvad de synes om apps... 

Wyrd.dk -Be Wyrd if Ya Wanna

Blogging * Artikler * Presse/PR * Kommunikation * Social media mangement * Kurser *

Fra København
Tilmeldt 28. Mar 12
Indlæg ialt: 93
Fra  Peacock Skrevet kl. 00:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Kommer jo an på så meget.

Kan du uddybe.

1) Hvor meget tid skal man bruge på at hente diverse oplysninger

2) Hvilke ting har kunden i forvejen?

4.000 og opefter, da der alligevel skal kodes lidt - så du kan hente filerne uden problem etc..

Ville ikke være urealistisk for en simpel App.

Peacock.nu

Fra København
Tilmeldt 1. Apr 12
Indlæg ialt: 316
Fra  Wyrd Writings Skrevet kl. 11:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes jeg har oplyst dette i min første post men skriver gerne igen:

Kunden har det billede og de lydfiler liggende færdigrproducerede og klar, det der skal oprettes er en app hvor man kan gå ind og downloade en eller to af dem gratis, og resten skal ligge som købe-filer.

Wyrd.dk -Be Wyrd if Ya Wanna

Blogging * Artikler * Presse/PR * Kommunikation * Social media mangement * Kurser *

Fra Herning
Tilmeldt 6. Sep 11
Indlæg ialt: 194
Fra  www.watchmen.dk Skrevet kl. 11:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er, som alle nok har påpeget, svært at komme med en pris på en app. Jeg har været i dialog med 3 forskellige udbydere til en app, der skal fungere som en deal-platform (more or less). Priserne varierede mellem 60.000 DKK og 120.000 DKK. Så hvis i er særiøse med det, så tag kontakt til flere udbydere end blot en. (det skal noteres prisen selvfølgelig vil variere alt efter hvor omfattende applikationen er, det var blot et eksempel på det er varierende ved forskellige udbydere.)

Fra Randers C
Tilmeldt 18. Dec 07
Indlæg ialt: 115
Skrevet kl. 11:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Prisen for en programmør i én arbejdsdag ligger i omegnen af 2.000 - 5.000 afhængig af hvem du taler med.

Der er nogle der underbyder uanset hvad - og sælger deres tid til f.eks. 200 i timen. Som med alt andet, får man ofte dét man betaler for... Personligt mener jeg det er farligt at binde sig an på det, så sørg altid for at få et fastpristilbud.

De der kan sælge til f.eks. 200 timen er ofte enten studerende eller har indiske/russiske programmører bag sig og kender man lidt til dét at udlicitere udviklingsopgaver, går der meget tid med at koordinere, så en stor del af din besparelse forsvinder pga. den ekstra tid det tager.

Er dét du vil have lagt ud, stort nok til, at en decideret app kan forsvares, så vil jeg personligt undre mig, hvis du vil kunne få lavet en sådan for under 25.000 ex. moms. Det giver dig 7-10 arbejdsdage - og stadigt dér er det begrænset hvor megen funktionalitet du kan nå at bygge ind, såfremt det skal testes ordentligt og give dig mulighed for at udbygge funktionaliteten nemt efterfølgende.

Og selvfølgeligt er der nogen der vil være uenig i det jeg skriver - det er så bare min erfaring

Fra København
Tilmeldt 1. Apr 12
Indlæg ialt: 316
Fra  Wyrd Writings Skrevet kl. 11:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Men det er jo også et svar -jeg vil bare gerne vide hvilken størrelsesorden vi er i. Jeg tænker dog at 60.000 lyder meget voldsomt i forhold til en meget simpel platform som denne, til en iphone app. men om det har mere at gøre med at det stadig er nyt og antallet af programmører ikke er så stort, eller om det er den reelle pris ved jeg så ikke.

Wyrd.dk -Be Wyrd if Ya Wanna

Blogging * Artikler * Presse/PR * Kommunikation * Social media mangement * Kurser *

Fra København
Tilmeldt 28. Mar 12
Indlæg ialt: 93
Fra  Peacock Skrevet kl. 11:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Du mangler stadigvæk at uddybe hvor vidt kunden har SSL certifikat eller ej.
- det ville HTML5 Appen i hvert fald kræve. Så fremt man vil ha en nogenlunde sikker betalingsmetode.

Hvorimod 2 store based apps ville kunne spare lidt på det punkt..

Som programmør er der altid et par ekstra spørgsmål:

Hvor vidt der er plads på hans webserver til hosting etc.
Hvilke formaet lydfilerne er i.


Altså sammen noget som er mindre ting. Men hvis fx filerne er i forkerte formater kan det jo hurtigt gå hen og tage lidt ekstra tid. Samme gælder hvis man skal lave serveropsætning etc..

Til de 60.000 er der forskel på et dealsite app og en showcase app. Der ville jeg nok heller ikke selv gå langt under 75.000. Da det hurtigt tager 100+ timer.

Peacock.nu

Fra Randers C
Tilmeldt 18. Dec 07
Indlæg ialt: 115
Skrevet kl. 11:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Pernille

Problemet er, at selv ting vi anser for at være simple (sælge lydfiler... hvor svært kan det være), kræver en del programmering.

Jeg vil vove skindet og påstå, at de første 4-5 arbejdsdage på sådan en app, går med blot at få app'en sat op i udviklingsmiljøet og lagt et grundliggende design ind. Og dér har du så brugt minimum 10.000 i arbejdsløn til udvikleren. Så kommer alt det "spændende" oveni - upload af lydfiler, redigering af filer, hosting af lydfilerne, test af programmet osv osv.

Finder du én som har en app liggende fra et tidligere projekt, der kan bruges som "skabelon" - og som kender sine udviklingsværktøjer, så skal du være glad hvis du kan nøjes med 25.000 ex. moms

Side 2 ud af 3 (24 indlæg)