Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fagforening

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46508
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Att simone, se det link jeg gav tidligere, det forklarer helt havd en selvstændig bedømmes på når det kommer til dagpengeret. Alt står i det

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 21. Jan 13
Indlæg ialt: 19
Fra  NUANCE Interiør- & Malermester Skrevet kl. 13:08
Hvor mange stjerner giver du? :

TAK Smile

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Feb 11
Indlæg ialt: 70
Fra  Ase Skrevet kl. 07:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Stine

De fleste a-kasser har andre ydelser end dagpenge i forbindelse med ledighed. Bl.a. er der tilskudsmuligheder til uddannelse og andre typer af rådgivning som en del af kontingentet. For nogle vil det være en god forretning at være medlem, også selvom man aldrig kommer i nærheden af at skulle på dagpenge.

Jeg arbejder selv i ASE, så det vil næppe virke helt troværdigt, at jeg fremhæver nogen frem for andre, men læs evt. mere om både vores og DANAs ydelser her:

http://ny.dana.dk/sider/default.aspx
http://www.ase.dk/selvstaendig

I forbindelse med dagpengene nævnes det, at det ikke er helt ligetil - dette er helt korrekt, og i ASE arbejder vi hårdt på at forbedre dagpengevilkårene for selvstændige - men vi ved jo dog trods alt, at en hel del selvstændige drager nytte af dagpenge.

Jeg håber, du kan bruge det til noget og bærer over med, at jeg blander mig, selvom jeg arbejder i branchen :-)

Venlig hilsen
Thomas Telving
Pressechef i ASE
24 79 03 22
thte@ase.dk
www.ase.dk/selvstaendig
www.facebook.com/AseSelvstaendige

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46508
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:35
Hvor mange stjerner giver du? :

ASE:
Jeg håber, du kan bruge det til noget og bærer over med, at jeg blander mig, selvom jeg arbejder i branchen :-)

Jeg tror absolut holdningen herinde er TAK hver gang nogen med kendskab kommer med indlæg, det kan være jer fra ASE eller DBA eller Paypal som kan forklare ting i forbindelse med spørgsmål, ofte meget bedre end os andre, så I skal føle jer velkomne. Det helt afgørende er, at der fægtes med åben pande, som I altid gør, og klart skriver at vi er ASE som svarer her. Det er kun en fordel at folk selv "blander" sig og jeg mener ikke udgangspunktet behøver være, at det ikke passer bare fordi det kommer fra nogen der repræsentere en bestemt virksomhed der har interesse i at blive set positivt - bare man ved, at man skal være opmærksom - så TAK

Lige et spørgsmål - Barselsdagpenge - Det får man vel uafhængigt af medlemskab af a-kasse?

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Feb 11
Indlæg ialt: 70
Fra  Ase Skrevet kl. 12:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Cookie

Tak for meldingen - det er vi glade for at høre!

Vh
Thomas, ASE

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Feb 11
Indlæg ialt: 70
Fra  Ase Skrevet kl. 12:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Og som svar på dit spørgsmål: Ja, barselsdagpenge hører under sygedagpengeområdet og forvaltes af kommunerne, så er man i de omstændigheder, skal man kontakte sin bopælskommune.

Vi har dog blandet os lidt i debatten om barsel for selvstændige, fordi vi mener, reglerne i dag ikke er tilstrækkeligt fleksible. Ví er netop nu ved at give høringssvar omkring barselsfonden for selvstændige, og her vil vores hovedbudskab være, at man fremfor at søge at kopiere den model, der fungerer for lønmodtagere, bør lave en, der er tilpasset selvstændiges arbejdsliv. Her spiller fleksibiliteten i at kunne tilgå sin virksomhed i barselsperioden en væsentlig rolle.

Vh
Thomas, ASE

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)