Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Indhold på hjemmeside - er det lovligt at låne?

Side 3 ud af 3 (30 indlæg)
Tilmeldt 24. Jan 13
Indlæg ialt: 28
Fra  no such agency Skrevet kl. 17:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mikkel. 

Som du allerede har oplevet er der rigtig mange som blankt siger "Nej det må du ikke"!! 

Det er så en sandhed med modifikationer, for det er mere komplekst end bare Ja/Nej. 

Hvis du gengiver information fra "private" hjemmesider, skal du sikre dig at du ikke overtræder det specifikke sites retningslinier for copyright. De fleste sites tillader citat gengivelse, hvis du tydeligt gengiver kilde og kvitterer med et link

Hvis du bruger informationer fra mediesites må du gerne indenfor et vist omfang citere artiklerne, så længe du linker tilbage til originale artikel, samt angiver kilde (evt. samme link). Det kaldes Citatretten og det kan du læse mere om her: http://www.denstoredanske.dk/Samfund,_jura_og_politik/Jura/Immaterialret,_herunder_ophavsret/citatret

Arbejder pt. med EPICO-IT, hvor vi hjælper virksomheder med at finde de rette it-kompetencer

Fra København K
Tilmeldt 29. Nov 12
Indlæg ialt: 25
Fra  woopcamp Skrevet kl. 08:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Super - tak for linket, jeg læser det lige igennem Yes

Tilmeldt 23. Oct 10
Indlæg ialt: 132
Skrevet kl. 08:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mikkel, 

Evt. kan du prøve at spørge om lov.

Vi lavede engang tilbage en side om grønne tiltag og DONG lå inde med nogle gode artikler der. Så vi skrev en mail hvor vi forklarede hvilken hjemmeside vi havde sat i værk og om vi måtte låne deres tekster. og det måtte vi! :-) 

Ved ikke om det er en mulighed du kan prøve af?

Mvh

Anders

Fra Køge
Tilmeldt 22. Mar 10
Indlæg ialt: 484
Fra  IT Operators Aps Skrevet kl. 08:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hold da op - 

Husk nu lige, at der skal være plads til os alle sammen. 

Mikkel er tydeligvis novice på området omkring hjemmesider og indhold, og derfor henvender han sig på Amino for at få hjælp til en problemstilling - og hvis i læser hans første indlæg igennem skinner det da også tydeligt igennem, at han selv er i tvivl. 

Amino er til for at vi kan stille spørgsmål og få svar - og svar det fik han!
Men kunne vi ikke prøve at holde den gode tone?
Vi har vel alle været på gyngende grund, på et tidspunkt i vores karriere? Vi ville vel heller ikke bryde os om, at blive sablet, fordi vi stillede et dumt eller ikke gennemtænkt spørgsmål?

/God morgen til alle - også til dem der fik kaffen galt i halsen :P 

IT Operators Aps - Professionel IT Service og Support 

Fra Lyngby
Tilmeldt 8. Sep 07
Indlæg ialt: 707
Fra  Tæpperens med fordele der forbedrer indeklimaet! TRY.dk Skrevet kl. 09:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er korrekt, Kim. Altid en god ide at være velafbalanceret...nogle gange hjælper kaffen dog på det;)

BH - Og skøn dag til alle;)

Lars

Tilmeldt 11. Dec 12
Indlæg ialt: 408
Skrevet kl. 09:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Kim Gregersen:

Hold da op - 

Husk nu lige, at der skal være plads til os alle sammen. 

Mikkel er tydeligvis novice på området omkring hjemmesider og indhold, og derfor henvender han sig på Amino for at få hjælp til en problemstilling - og hvis i læser hans første indlæg igennem skinner det da også tydeligt igennem, at han selv er i tvivl. 

Amino er til for at vi kan stille spørgsmål og få svar - og svar det fik han!
Men kunne vi ikke prøve at holde den gode tone?
Vi har vel alle været på gyngende grund, på et tidspunkt i vores karriere? Vi ville vel heller ikke bryde os om, at blive sablet, fordi vi stillede et dumt eller ikke gennemtænkt spørgsmål?

/God morgen til alle - også til dem der fik kaffen galt i halsen :P 

jep bare fordi man for en gang skyld var den bedre vidende part behøver det ik stige en til hoved ... men kender det godt selv når det ik sker så tit kan det godt være svært

så jeg vil da også lige svare trådstarter nej det må man altså ikke fyyy skam digSkype-TongueOut 

Fra Borup
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 213
Fra  Autohenter.dk Skrevet kl. 09:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel Skafte:
Lucky Charm:
Må jeg rippe dit indhold, billeder, artikler og andet materiale du har liggende på dit site?


Der er desværre ikke så meget at komme efter, chef - prøv om 2 mdr Wink

Med den holdning du lægger på banen her, så er jeg da ikke sikker på at jeg ville turde låne fra dig.

Fra København K
Tilmeldt 29. Nov 12
Indlæg ialt: 25
Fra  woopcamp Skrevet kl. 10:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

God formiddag alle sammen!

Som Kim også fremhæver, må jeg tilstå at være en komplet nybegynder på området.

I visse folks øjne er det her åbenbart et tåbeligt spørgsmål - men der er åbenbart flere svar og vendinger til spørgsmålet, så jeg forstår ikke hvorfor folk himler med øjnene. Vi har alle sammen noget at lære - og specielt i det her forum, er det da i orden at spørge hvis man er usikker?

Selvom man får et par hak i næbbet, så må jeg da sige at være blevet en del klogere på emnet, så tak til dem som har svaret Smile

John Sahl:
Med den holdning du lægger på banen her, så er jeg da ikke sikker på at jeg ville turde låne fra dig.


Til John Sahl: jeg prøver egentlig bare at holde en tone, som er værdig i en tråd, hvor JEG spørger om hjælp og råd. Hvordan du så tolker den, er din sag.


Fra Borup
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 213
Fra  Autohenter.dk Skrevet kl. 11:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel, beklager hvis du tog det personligt, det var ikke sådan ment. Det jeg mente var, at du som jeg læste det, lige i denne sag gav udtryk for at det var ok at låne indhold, og dermed ville jeg selvfølgelig ikke bare umiddelbart låne tekster fra dig, da jeg så ikke kunne være sikker på disse teksters oprindelse. 

Andet var der sådan set ikke i det.

Fra København K
Tilmeldt 29. Nov 12
Indlæg ialt: 25
Fra  woopcamp Skrevet kl. 11:50
Hvor mange stjerner giver du? :

John Sahl:

Mikkel, beklager hvis du tog det personligt, det var ikke sådan ment. Det jeg mente var, at du som jeg læste det, lige i denne sag gav udtryk for at det var ok at låne indhold, og dermed ville jeg selvfølgelig ikke bare umiddelbart låne tekster fra dig, da jeg så ikke kunne være sikker på disse teksters oprindelse. 

Andet var der sådan set ikke i det.


Udemærket - og som svar vil jeg sige, at jeg tager det lettere personligt, når du tror, at jeg er dum nok til at trodse professionelle råd, og låne/stjæle/tage/berøve andres indhold uden tilladelse.


De råd jeg har fået igennem den her tråd, har givet mig den holdning af, at arbejde "af egen hånd" bedst kan betale sig ifl. til kvalitet, indhold og etik - så hele weekenden har jeg haft fjeren i hånden, og skrevet diverse artikler.

... og Mikkel skrev til sine dages ende - happy f***** ending Big Smile

Side 3 ud af 3 (30 indlæg)