Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skat & Told

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Jan 06
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 13:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvor står der i lovgivningen, at man ikke må drive virksomhed med underskud og social sigte?.

Når jeg spørger Skat, får jeg at vide, at ingen i Danmark driver virksomhed med underskud?.
Det svar forstår jeg ikke.
Hvem skal bestemme over, hvordan jeg vil drive min virksomhed!?.
 
Fra 3100
Tilmeldt 13. Nov 05
Indlæg ialt: 70
Skrevet kl. 13:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

 
Du må sådan set drive virksomhed som du vil, men hvis du vil trække udgifterne fra, vil T&S gerne have at det giver overskud.
Så får de nemlig penge i kassen. Hvis du har underskud, skal de betale tilbage til dig - og det vil de jo helst ikke , og så finder de en undskyldning for at du ikke kan trække dine udgifter fra. (f.eks. Hobbyvirksomhed).
 
(Altså hvis det fortsætter - du må gerne have underskud i starten)
 
 
Anne Mette
 
 

Vi gør "det med regnskab" nemt for dig. www.tal-knuser.dk

Tilmeldt 4. Jan 06
Indlæg ialt: 53
Skrevet kl. 01:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 1/10/2006 1:49:58 PM
Forfatter: Tal-knuser
(...)
Så får de nemlig penge i kassen. Hvis du har underskud, skal de betale tilbage til dig - og det vil de jo helst ikke (...)



Lige for at goere det helt klart - jeg tror ogsaa det er det Tal-Knuseren mener: Du faar jo altsaa ingen penge tilbage med mindre du har betalt nogen! Saa hvis du hele tiden koerer med underskud beloenner SKAT dig ikke med en 'negativ' skattebetaling. Det betyder blot at du ingen skat betaler.
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 01:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Dato: 1/11/2006 1:34:09 AM Forfatter: Anders V.  Du faar jo altsaa ingen penge tilbage med mindre du har betalt nogen! Saa hvis du hele tiden koerer med underskud beloenner SKAT dig ikke med en ''negativ'' skattebetaling.

Hvorimod man sagtens kan få moms tilbage - også helt i starten. Men den går nok ikke år efter år.
 
Hvis man gerne vil lave en virksomhed med socialt sigte, tror jeg faktisk også man når længere med at lave et overskud og kaste det i noget socialt arbejde - men det er jo en helt anden snak.
- og husk så lige, at sociale projekter sjældent lykkes, hvis ikke man har adgang til den fornødne faglighed - men det er jo en helt tredie snak.
 
mvh Hans
Fra 3100
Tilmeldt 13. Nov 05
Indlæg ialt: 70
Skrevet kl. 09:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Dato: 1/11/2006 1:34:09 AM Forfatter: Anders V. 

 Lige for at goere det helt klart - jeg tror ogsaa det er det Tal-Knuseren mener: Du faar jo altsaa ingen penge tilbage med mindre du har betalt nogen! Saa hvis du hele tiden koerer med underskud beloenner SKAT dig ikke med en ''negativ'' skattebetaling. Det betyder blot at du ingen skat betaler.
 
Det er nøjagtigt det jeg mener! Var det ikke det jeg sagde  ? ? ?  
 
Anne Mette

Vi gør "det med regnskab" nemt for dig. www.tal-knuser.dk

Tilmeldt 10. Jan 06
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 15:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for Svar.

Den med Hobbyvirksomhedsmodel er jeg oplyst om; men hvor går grænsen, når omsætningen er over 600.000,oo Dkr. og underskudet vil være der i flere år fremover grundet afskrivninger både i inventar/maskiner og bygninger, samt løbende tab på lager mv., kunder der ikke betaler osv.
 
Udgifter til alt løbende løber også på.l
 
Problemmet er, at hvis det ikke lykkes, at få virksomhed op på over nul i regnskabet så tæres der på egenkapitalen; men hvis den er stor nok, hvordan kan det så blive hobbyvirksonhed?!.
Der er masser af banker, som har kørt med underskud i milliart klassen. Er de så også Hobbyvirksomheder eller er det fordi, man er en lille mand og uden en advoktatvirksomhed i ryggen og har millioner til at hænge Skat op i retssystemet.
 
Min fornemmelse er, at iværksætter står meget alene og nemt kant væltes af systemet. Det er desværre ikke her i Danmark muligt, at gå til en domstol og bede om Rettens (Dommeren) til give en retsbeskyttelse, og så få Dommeren til, at undersøge om der foreligger misbrug af love imod iværksætteren. Der henvises altid til Politiet, og de beskæftiger sig ikke med den type sager, og forsvarsadvokater siger sig selv. De beskæftiger sig med forsvar. De anklager ikke med strafbeføgelser.
 
Der er simpelhen et tomrum i Dansk lovgivning.
Det skulle være mere end muligt, at få draget de offentlige personer til ansvar, når de der sidder og siger; at der drives Hobbyvirksomhed eller andet, med den store virkning, at iværksætteren går ned både fysisk og psysisk.
 
Jeg har været, til en mere end interessant samtale med Skat, hvor jeg påpegede, dette juridisk tomrum. Det svar jeg fik var: "At Skat altid kunne sige, at De have taget fejl!", og derved var de så uden ansvar for følgevirkningerne af deres handlinger.
 
Derimod hvis iværksætteren begår fejl, så er han så godt som langt inde i Vester Fængsel som kriminel. Da udgangspunket fra myndighedernes sige næste altid er: "At alle der vil være selvstændige snyder og helst bedrager også".
 
Sidst har jeg lige modtaget tilmeldings papirer, at hvis jeg starter, så skal mit private skrallestativ registreres, som erhvervs skrallestativ , og for at sige det mildt, så er mit køkkenaffald lige pludseligt farligt, hvad det ikke var før.
Afgiften for at få tømt affaldsstativet snakker vi ikke om; men den er høj, selv for en Hobbyvirksomhed.
 
Så det med overskud tja...
   
Fra 3100
Tilmeldt 13. Nov 05
Indlæg ialt: 70
Skrevet kl. 15:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hmm....

Som udgangspunkt vil "man" vel kun drive virksomhed hvis det giver overskud ?
Vil du gøre det, hvis du skal have penge med på arbejde ?
 
Mht de meget store virksomheder (selskaber) der har kæmpe-underkud, så har de haft nogle til at finansiere disse underskud, sådan at egenkapitalen ikke bliver negativ. Hvis ikke de har det, bliver selskaberne opløst.
 
Jeg vil tro at hvis du viser et budget og en forretningsplan - som over en periode viser at det - på sigt - vil være en god forretning, så er der ingen problemer.
Men hvis visionen - også fremadrettet - er at lave underskud - så vil de nok ikke være med i finanseringen af det (p.g.a. den negative indkomst), og derfor må det være for din egen regning.....
 
Anne Mette
 
 

Vi gør "det med regnskab" nemt for dig. www.tal-knuser.dk

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 16:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej PTJ

Det virker som om, du er blevet lidt forvirret og blander tingene sammen.
Jeg vil foreslå dig at lave en grundig forretningsplan, hvis du ikke har én i forvejen.
Hver gang, der opstår et spørgsmål, noterer du det på en liste.
Når listen er fuld, går du i gang med at løse problemeren ét af gangen.
Dit skraldestativ hører ikke hjemme i et spørgsmål om SKAT - SKAT beskæftiger sig ikke med dit skrald - det gør kommunens tekniske forvaltning.
Jeg driver virksomhed fra mit hjem - og mit affald er hverken klassificeret som erhvervsaffald eller farligt affald. Hvis du i din kommende virksomhed skal arbejde med noget, som kan skade miljøet, så kan der sagtens gælde strenge regler, og de kan sagtens være uafhængige af om du gør tingenen for sjov eller for penge.
 
mvh Hans
Side 1 ud af 1 (8 indlæg)