Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Leverandør - webshop - hjælp til "last step"

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Jul 11
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 16:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej og tak et fantastisk fourm!

Jeg har tit gået med ideen om at starte noget selv, men har aldrig gennemført det ud i livet.

Nu starter jeg på en "lettere" måde og målet er en webshop.

Der er styr på følgende:

-Et produkt der er begrænset konkurrenter til. De har ihvertfald ikke det største udvalg samt ingen SEO, som er min primært mål at øge, da det er her mine kunder skal komme fra.

-Registeret et enkeltmands firma (cvr skulle komme iløbet af ugen)

-Et DK domæne, samt et webhotel hos et hosting firma. Hjemmesiden er ligeledes en el af webhotellet, som er tilegenet sig webshops. Så det er allerede klar til at tilføje vare og integrer betalings metode.

-DNS konfiguration til mit domæne er på plads og sådan set allerede live med en sample hjemmeside.

-Min kæreste er pt arbejdsløs og ville kunne håndtere ordrene og lidt generelt administration.

Jeg mangler nu mine produkter at sælge. Jeg har en liste over primært engelske hjemmesider der skulle blive mine kommende leverandøre. Jeg ville drive forretningen med dropshipping metoden, da jeg ikke indehaver et laver eller en økonomisk baggrund til at købe partier hjem. Derudover slipper jeg også for at pakke tingene. Dog ville jeg instister på der kommer labels på med mit firma navn, så når en kunde køber hos mig skal det også være mit logo/navn på kassen.

Jeg har dog et problem og det er her hvor jeg søger hjælp. Jeg er ny iværksætter og aldrig kastet mig ud i sådan et projekt før. Jeg har styr på it, men jeg har ikke styr på aftaler med leverandør, moms, mm.

Men jeg har da gjordt mig nolge tanker om hvad jeg ville stille af krav til en leverandør og bikset en mail sammen på engelsk. Men jeg ved ikke om mine krav er realistiske/for dårlige, om jeg mangler noget, om jeg takler situationen forkert, osv. Sanmtidig er mit engelsk ikke super godt og er bange for det ville få mig til at fremstå useriøs?

Krav til leverandør:

-Der skal være klare aftaler på priser på produkter, fragt mm.

-Hvis de reguler prisen på deres produkter skal det stemme overens med min købs pris. Altså laver de 50% på en model der snart udgår, skal jeg have samme pris nedsættelse, for at kunne sælge lige så billigt.

-Varer der bestilles via mig, SKAL afsendes samme dag inden kl 15:00 (giver mig en okay leveringstid, selvom jeg ikke har eget lager)

-Jeg skal informeres om ny kommende og udsolgte produkter samme dag som min leverandør bliver bevidst om det (sikre mig jeg ikke risiker at sælge et produkt der ikke er på lager og samtidllg kan reklamer med nye produkter i god tid.)

-Klare regler om reklamation og retunering af vare

-Tilladse til at udvide markedet i hel norden. Sverige og Norge

-Tilladse til at bruge deres produkt billeder samt info tekst. (jeg vile self selv oversætte produkt teksterne til dansk og med mine erfaringer/kommentar mm.)

Brev til leverandør: (vælger at holde firmaet og produktet hemmeligt, da jeg lige ville have det op at køre først)

Hi Company name

My name is Kristian Haahr from Denmark. I am starting a webshop that will sell product1, product2, accersories, etc in Denmark, and maybe later in Sweden and Norway.

The webshop is already up, but not with the correct product, because i need some suppliers. I already known your products, because i self have bought a product1 from you webshop before, and i think your got some great products i want to sell in Denmark.

My webshop is

www.CompanyName.dk

its just a sample site, but it show how it will become to look like.

I will use the dopshipping method , så i dont own a physical stock. When i get a order from one of your products, i will then order it from you. It should be sending directly to my end customeres delivery adress. I will produce some company stickers with my companyname you are able to place on each packge ordered from me(campanyname).

If you are interestend in a agreement, i will make a contract in the comming week, with some agreements i hope we both can accept.

Tilmeldt 5. Jul 11
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 19:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

op.

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 19:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Du har praktisk talt ingenting at tilbyde, men har alligevel en hel del krav? Nu kender jeg ikke den branche du vil ind i, men typisk er det den anden vej rundt :o)

Uden at kende branchen, er det svært at vurdere hvor realistisk det er. Men kan du få presset de krav igennem, har du bestemt gjort en rigtig god deal. Især når de skal have ekstra besvær ved at holde styr på at de ordrer der kommer fra dig, skal have dine specielle labels på pakkerne.

Hvis de i forvejen tilbyder dropshipping, har de sandsynligvis en lettere metode at håndtere det på.

Men hvis jeg har forstået det rigtigt, vil du have at leverandøren skal sælge produkterne til dig til forhandler priser med dertil lave avance, men de skal have samme forpligtelser, som hvis de solgte til fuld pris direkte til slutkunden? Hvad er fordelen for dem? Hvad kan du tilbyde dem?

Umiddelbart tror jeg det der bliver mere end almindeligt svært, men det værste der kan ske er jo at de siger nej. Og jeg har lært at intet er umuligt, så det kan jo også være at de siger ja. Men jeg synes ikke det ligger lige til højre-skøjten :o)

Men prøv at skyde det afsted til en af dem, og se hvad responsen er. Får du ikke et ja, er der sandsynligvis nogle inputs du kan bruge til at justere lidt på tingene, inden du sender til den næste. Og skulle det ske at de siger nej, er det jo ikke ensbetydende med at du ikke kan prøve igen, når du har fintunet salgstalen lidt :o)

Tilføjelse: Du skal nok få en til lige at finpudse brevet, der er en hel del ting der skal rettes, både i indhold og formulering.

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Tilmeldt 5. Jul 11
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 20:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg takker mange gange for svaret.

Som sagt er jeg helt ny og har kun hørt og læst om dropshipping, men intet erfaring med det.

Men hvordan ser proceduren ud hvis de allerede tilbyder dropshipping? sådan generelt.

Hvodan ville den mest optimale handels metode (process) se ud. For som du selv nævner kræver jeg vidst mere end jeg kan tilbyde.

Det eneste jeg reelt kan tilbyde er en attraktiv hjemmeside som jeg satser på ville få mere opmærksomhed end konkurrenternes og de skal jo self. tjene på det hver gang der er en af deres vare der ryger over disken i min shop.

Tænker de blot frivilligt ville sælge varen til mig, der ligger lidt over deres egen indkøbspris/produktionspris, da jeg ikke er en konkurent for dem, men mere en partner. Ihvertfald i mine øjne. Jeg burde jo med et fornuftigt salg øge deres produktion/køb og på den måde skaber de mere salg. dog ikke med samme fortjenste som når de selv sælger deres varer, men det jo stadig en fortjeneste for dem.

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 20:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Kristian_:
Men hvordan ser proceduren ud hvis de allerede tilbyder dropshipping? sådan generelt.

Så har de sandsynligvis en helt fast procedure for hvordan tingene skal ske, men det kan du jo spørge dem om. Min erfaring er i øvrigt, at man hurtigere kommer i gang ved at ringe til dem.

Det du skal have i tankerne er, at det skal være en god ide for dem. Ikke, måske og med lidt held, på sigt, men gerne her og nu. De fleste leverandører bliver kontaktet af en masse håbefulde forhandlere, der har utroligt meget salg. Ja altså ikke lige nu, men så snart de kommer i gang. Mange af dem kommer bare ikke i gang, men giver stort set op med det samme, når der ikke vælter alle de penge ind, som de havde regnet med.

Så hvis du kan overbevise dem om at de kan gøre en god forretning med dig, skulle det være let. Men hvis i skal lave samhandel, skal de altså gerne have andet end besvær ud af det :o)

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Tilmeldt 5. Jul 11
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 20:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Havde jeg været en ørn til engelsk havd jeg også kontaktet dem pr. telefon.

Men jeg tager og ændre mit brev lidt hvor jeg giver en bedre forklaring om hvorfor de kan gøre en god handel med mig og ser hvad de siger til det. Det er også derfor jeg startede hjemmesiden op med en pæn præsentation inden jeg ville tage kontakt til dem, så jeg stod lidt mere seriøs omkring det. Men jeg vender tilbage med deres respons :)

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)