Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

webshop-maerket - er det en god idé at bruge?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 4. Jan 09
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 13:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er for nylig blevet ringet op af webshop-maerket som tilbød mig at bruge Webshop Mærket for kr. 199,00 om måneden. Damen som ringede mig op fortalte at det var en kombination af e-mærket og Trustpilot blot til en lavere pris, det synes jeg for så vidt er en rigtig god idé.

Desværre faldt min interesse som et blylod til jorden da hun ikke kunne svare på hvor mange webshops som havde mærket, jeg fik blot at vide at jeg kunne gå ind på deres hjemmeside og se, og jeg fik desværre en følelse af at der ikke var helt styr på tingene, jeg håber naturligvis at jeg tager fejl, det resulterede dog i et nej tak herfra.

Efterfølgende blve jeg alligevel lidt nysgerrig, og fandt øjeblikkelig webshop-maerket.dk efter en simpel google søgning, ved første øjekast fandt jeg det vanskeligt at gennemskue hvor mange webshops som bar mærket, da der er listet et væld af shops som ikke bærer mærket, deriblandt min egen, og kun ganske få som har mærket.

På forsiden vises en række godkendte shops, men scroller man igennem er der kun 19, det sammenholdt med et nyere cvr nummer fortæller mig at her er tale om en ny virksomhed, og en tur forbi dk-hostmaster og cvr.dk bekræfter mig i dette, enkeltmandsvirksomhed registreret i juli sidste år og et par domæner købt i maj og juni sidste år. Det er der for så vidt ikke noget galt i at det er en enkeltmandsvirksomhed, jeg kender en del som driver enkeltmandsvirksomheder på et ganske højt niveau, og nye har vi jo alle været på et tidspunkt.

Men hvorfor kun 19 shops på syv måneder? Jeg tog ikke idéen til mig fordi jeg ikke fik svar på et helt basalt spørgsmål, men hvorfor (jeg går ud fra at andre er blevet ringet op) tager andre ikke webshop-maerket til sig?

Fra Roskilde
Tilmeldt 16. Jun 09
Indlæg ialt: 2315
Fra  PITOT Watches Skrevet kl. 13:23
Hvor mange stjerner giver du? :

du kan jo spørge ham der står bag, han er på amino :)

personligt mener jeg at trustpilot og alt hvad der minder om det har fejlet som effektiv garant for troværdighed, desuden kan de penge bruges meget bedre i sin forretning!

Aviator ure inspireret af kampfly - pitotwatches.com

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 15:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 5 person

Jeg har fulgt Webshop mærket herinde i lidt tid, Kurt der har brygget det sammen har tidligere haft bokseudstyr.dk og har vist stadig dbm.dk.

Min vurderingen er klart at Webshop mærket ikke har nogen synderlig værdi hverken for kunderne eller for webshop ejerne. Flg. er en liste af de kritik på jeg mener der eksisterer:

- Kurt har gentagende gange forsøgt at give det væk gratis eller komme med knald tilbud, her på Amino. Men hver gang nogle spørger nærmere indtil konceptet og måske endda mere kritiske, har Kurt været hurtigt til at skrive at man ikke har noget at gøre i hans tråd medmindre man ville købe.
Sådan kan man ikke opfører sig hvis man står bag et tillidsmærke! (Efter min mening)

- Jeg kan stole på Trustpilot fordi de har rigtigt rigtigt mange anmeldere, jeg kan stole på e-Mærket fordi det er respekterer foreninger der står bag, men jeg kan ikke se hvorfor jeg eller andre for den sags skyld skulle stole på Kurts mærk.

- Det er for uklart hvad forbugerne for ud af at Webshoppen er mærket af Kurt, i forhold til hvis den ikke var.

- Det virker ikke til at der er de fornødne marketings muskler til at give Webshop-mærket, en bare middelmåddig kendskabsgrad.

- Hvor e-mærket er drevet af e-handelsfonden med formål om at udbrede e-handel, så er Kurts mærk, drevet af Kurt med det formål at tjene penge, formendligt helst uden at skulle gøre så meget.

etc.

 

 

Fra København
Tilmeldt 2. Jul 12
Indlæg ialt: 1843
Fra  N/A - N/A Skrevet kl. 15:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan stille dem et enkelt spørgsmål: "Har i dokumentation for om konverteringsraten øges?"

Og jeg tvivler på du får et svar. Jeg har tidligere stille samme spørgsmål i en tråd her på Amino, hvor alle spørgsmål blev ignoreret. Derfor vil jeg tillade mig at tvivle på, det har nogen som helst effekt.

Emærket har der i mod fin dokumentation for øget konverteringsrate. Og ja, det koster en hel del mere, men hellere betale for noget med dokumenteret effekt, end smide pengene ud af vinduet.

Fra Aalborg
Tilmeldt 25. Dec 09
Indlæg ialt: 655
Fra  Dropshipbase.dk Skrevet kl. 15:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Lundsby:
- Jeg kan stole på Trustpilot fordi de har rigtigt rigtigt mange anmeldere, jeg kan stole på e-Mærket fordi det er respekterer foreninger der står bag

Uden at vil gå ind i de andre påstande da jeg ikke har læst de poster du referere til og kender ikke webshop-mærket, så vil jeg stadig have en god gang skeptis overfor både Trustpilot og e-mærket. 

Det er en offentlig hemmelighed at du på Trustpilot kan få alle de positive anmeldelser du vil (kan købes rundt om på nettet) og Trustpilot har nu altså også et overordnet formål om at tjene så meget som muligt.

e-mærket vil måske nok fremme e-handlen og har uden diskusion sin berettigelse, men da de lever udelukkende af webshops der har deres mærke er der noget dobbeltmoral blandet med ind. Der har tidligere været sager hvor kunder er blevet snydt hos shops med e-mærket.

Så 100% at stole på de to vil jeg mene er i overkanten!

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 15:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Tom Jensen:
Så 100% at stole på de to vil jeg mene er i overkanten!

Det er jeg helt enig i! Begge har bestemt fået deres riser i lakken igennem tiden. Men de er stadig mange mange gange mere troværdige end Kurt som bagmand for et tillidsmærke, i hvertfald i min bog.

Fra Aalborg
Tilmeldt 25. Dec 09
Indlæg ialt: 655
Fra  Dropshipbase.dk Skrevet kl. 16:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Lundsby:
Det er jeg helt enig i

Godt så er vi enig i at være enig ;-)

Fra Næstved
Tilmeldt 19. Nov 07
Indlæg ialt: 1934
Fra  ShopNyt Skrevet kl. 14:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Computer Mester:
Jeg er for nylig blevet ringet op af webshop-maerket som tilbød mig at bruge Webshop Mærket for kr. 199,00 om måneden. Damen som ringede mig op fortalte at det var en kombination af e-mærket og Trustpilot blot til en lavere pris, det synes jeg for så vidt er en rigtig god idé.

Hej alle.

Jeg er lige faldet over denne tråd, og synes det er dejligt at se at Webshop Mærket interesserer Amino’s brugere nok til at starte endnu en diskussion.

Der er flere fordele ved at benytte Webshop Mærket, blandt andet den lave pris på 199 kr. om måneden, men især at Webshop Mærket som den eneste mærkningsordning giver en reel GARANTI til kunderne.

Ulempen er så at vi er forholdsvis nystartede og ikke så kendte endnu, men det kan jo kun tiden og en markedsføringsindsats ændre på.

At der lige nu ikke er tilknyttet lige så mange webshops som f.eks. E-mærket, skyldes først og fremmest at salgsarbejdet de seneste 3 måneder har ligget stille på grund af tekniske udfordringer. Disse er løst nu, og derfor er vi igen begyndt at kontakte webshops.

Alle som har spørgsmål vedr. Webshop Mærket er velkommen til at sende mig en email på kr@ShopNyt.dk da jeg ikke har mulighed for at følge med i alle tråde på diverse fora døgnet rundt.

 

Med venlig hilsen

Kurt, Webshop Mærket

Fra Nærum
Tilmeldt 5. Apr 07
Indlæg ialt: 773
Fra  Partner-ads ApS (AdViva ApS) Skrevet kl. 15:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Webshop Mærket:
At der lige nu ikke er tilknyttet lige så mange webshops som f.eks. E-mærket, skyldes først og fremmest at salgsarbejdet de seneste 3 måneder har ligget stille på grund af tekniske udfordringer. Disse er løst nu, og derfor er vi igen begyndt at kontakte webshops.

Hej Kurt

Måske ville det være en idé at fjerne de webshops fra websitet som ikke er godkendt som trådstarter beskriver som forvirrende.

Mvh. Ken

Tilmeldt 10. Jan 13
Indlæg ialt: 57
Skrevet kl. 22:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Personligt kan jeg ik forstå du tager penge for det. Det kan du gøre om nogle år.. Men
Ik nu !
Side 1 ud af 2 (12 indlæg)