Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dropshipping spørgsmål.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 3. Jul 06
Indlæg ialt: 43
Skrevet kl. 10:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Har lige nogle spørgsmål, jeg håber I kan svare på.
Hvis man nu vælger dropshipping, skal man så bruge cvr nr.? Eller kan "enhver" benytte sig af dropshipping. Er det bare et spørgsmål om at købe/sælge med/uden moms?
I forbindelse med udsendelse af faktura, er det så nok at sende pr.email til kunden?
Og nu ikke grine, er helt ny - dumt spørgsmål kommer her: Overskuddet man får, så skal det påføres selvangivelsen? Hvor meget skat betaler man så af det? Er det b-skat, hvis man har job vedsiden af? Og når man i forvejen betaler topskat, kan det så overhovedet betale sig?
På forhånd tak for svar..

Tilmeldt 11. Jul 05
Indlæg ialt: 456
Fra  PACK2 Skrevet kl. 11:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Som udgangspunkt skal du have cvr nummer hvis du omsætter for mere end 50k om året.

Mht dropshipping, er det dig/din virksomhed som står som sælger og din leverandør sender varerne direkte til kunden.

Hvis du ønsker at sælge online vil jeg klart anbefale dig at få et cvr nummer, for at signalere seriøsitet overfor potentielle kunder.

Du kan godt sende faktura via mail, der findes enkle økonomi systemer som er meget anvendelige til det. Jeg kan anbefale e-conomics.

Det skatte tekniske vil jeg ikke gøre mig klog på... Og synes nu ikke at dine spørgsmål er helt i hegnet ;-)

Fra Randers
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 2018
Skrevet kl. 15:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 03-08-2007 10:22:55 Forfatter:Og nu ikke grine, er helt ny - dumt spørgsmål kommer her: Overskuddet man får, så skal det påføres selvangivelsen? Hvor meget skat betaler man så af det? Er det b-skat, hvis man har job vedsiden af? Og når man i forvejen betaler topskat, kan det så overhovedet betale sig?
På forhånd tak for svar..

Ja overskuddet skal påføres selvangivelsen.

Hvis du opretter en personlig drevet virksomhed, betaler du topskat af overskuddet da du i forvejen betaler det af din lønindkomst.

Ja det er b-skat.

Det kan da altid betale sig, at tjene flere penge men får bare ikke så meget ud af sit arbejde.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)