Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp aminoer ansættelse kontrakt medarbejder

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 58
Skrevet kl. 18:16
Hvor mange stjerner giver du? :


Hej alle aminoer

Har overtaget en forretning som jeg meger er glad over. Har også taget en ansatte med. Men vil på en sød måde gerne fyre ham kan se har for meget omkostninger. Har ik lavet noget kontrakt med ham i nu kører på den gamle kontrakt og har været ansætte i 7-8 år i funktinær loven hvordan kan jeg slippe biligt hjælp.

Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 58
Skrevet kl. 22:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Håber nogen kam hjælpe?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46496
Fra  John Hannover Skrevet kl. 02:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan jo se i funktionærloven og det finde hans varsel, det slipper du ikke uden om. Mellem 3 og 6 år er det 4 mdr og 6 til 9 år 5 måneders varsel med fuld løn og rettigheder
Derudover må du give en pæn opsigelse og begrunde det skriftligt med økonomien og du skal ikke, slet ikke hvis personen er i fagforening,,ansætte en ny i samme stilling hurtigt efter
Venlig hilsen

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 58
Skrevet kl. 10:55
Hvor mange stjerner giver du? :


Heej cookie

Har jeg ret til at sige jeg ikk vil give det timer han har. Fks vil betale for 5 timer mindre fra den første?

Tilmeldt 14. Jan 13
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 11:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Tillader mig lige at svare.

Nej, det har du ikke. :-) Jeg vil anbefale dig, at du lige hiver fat i en advokat, som kan hjælpe dig med at finde ud af, hvad du "må" og "ikke må" gøre i forbindelse med en fyring. Det koster selvfølgelig nogle penge, men det er langt billigere, end hvis du pludselig får en sag på nakken af en utilfreds tidligere ansat. :-)

Kan anbefale denne advokat: http://www.ret-raad.dk/Offices/Kobenhavn.aspx

Han er super dygtig og har masser af erfaring indenfor erhvervslivet.

Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 58
Skrevet kl. 11:39
Hvor mange stjerner giver du? :


Hej

Hvorfor jeg ikk det da!

Hvis jeg ikk kan betale ham! Og har underskrevet på noget som siger jeg skal ha ham i fuldtid. Har lige overtaget firmaet.

Jeg havde tænket på give ham 20 timer
Hvis jeg kunne det. Hvis han var utilfreds så må han opsiges.

Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 58
Skrevet kl. 11:39
Hvor mange stjerner giver du? :


Og har ikk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46496
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak1:
Har jeg ret til at sige jeg ikk vil give det timer han har. Fks vil betale for 5 timer mindre fra den første?

Jeg går ud fra som du skrev - at du har overtaget medarbejderen på den kontrakt han havde - men har jo ikke set kontrakten mellem dig og sælger af selskabet. Ellers skulle sælger jo har betalt ham aftræden

Du må regne med, at du absolut ikke har ret til at sætte ham ned i tid eller løn og skal gi ham det fulde opsigelsesvarsel efter funktionærloven.

Det er nok vigtigt, når du sådan overtager en virksomhed, at du lige tænker ting igennem inden, og i alle fald, kan du ikke tørre dine pengevanskeligheder over på en der har en kontrakt som du med alt jeg kan forstå, har overtaget

Hvis du vil sætte ham ned i tid, skal du opsige den nuværende aftale, lade den løbe som den er i opsigelsestiden, og HVIS han siger ok til 5 timer mindre, ja så starter det efter opsigelsesperioden af den oprindelige arbejdstid - de 4-5 måneder som beskrevet

Hvis han er i fagforening, kan du få yderligere vanskeligheder ved ikke at ha fornyet kontrakten og måske prøve at sætte ham ned i tid mod hans vilje, og det kan så kosten ganske meget mere

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 58
Skrevet kl. 22:55
Hvor mange stjerner giver du? :


Hej cookie

Når jeg opsiger ham, skal personen underskriv på papir at han er blivet opsagt? Eller hvordan sker det?

Og hvad hvis han begynder og sygemelde sig så det skal jeg vel også betale for? Hvordan sker det?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46496
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja du skal kunne bevise du har opsagt ham, og det vil være mest naturligt at han skriver under. Du skal give skriftlig opsigelse med angivelse af hans opsigelsesvarsel - så den kan han bare skrive MODTAGET på

Ja - hvis han sygemelder sig, så skal du betale, men du kan kræve sygemelding og lægeattest efter en række regler, som du kan checke hvis det skulle ske, men normalt sygemelder folk sig ikke. De skal ha en vis frihed til at søge nye jobs under periode, og får de et - kan de starte der, mod at kontraopsige hos dig, og du kan så blive fri - eller slippe med at betale differencen hvis det nye job er dårligere lønnet hvis du foretrækker det

Din betaling under sygdom kan godt til en god grad være dækket ved langtidssygdom, men så slemt går det vel ikke, og jeg er ikke ekspert i det

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)