Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor meget vil I give for et godt logo?

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Lystrup
Tilmeldt 18. Jun 12
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 18:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg mangler lidt hjælp til prissætning af logo design. Hvor meget vil du som virksomhed betale for et logo?

Inkl. i prisen er der:

- sparring igennem hele forløbet, fra koncept til færdig produkt

- en ai, jpg, png og pdf fil. 

På forhånd tak!

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Upload nogle referencer!

- Vi kan umuligt vudere hvad du bør tage for et logodesign, når vi ikke kan se dine evner.

Fra Lystrup
Tilmeldt 18. Jun 12
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 18:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Bertil,

Tak for det hurtige svar!

Det er dog ikke det jeg mener med mit indlæg. Jeg spørger hvad virksomheder er klar til et betale for et godt logodesign. Min forventning er at få en række forskellige svar i alle prisklasser, men det er for at få en føling med hvad især mikro- eller mindre virksomheder anser som "rimelig" pris for et logo.

Jeg er selvfølgelig klar over at man i en konkret prisforhandling skal kunne vise referencer, men i dette tilfælde er det et åbent spørgsmål.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay, så forstår jeg bedre.

Fra næstved
Tilmeldt 3. Jan 13
Indlæg ialt: 21
Fra  coaching by jj Skrevet kl. 18:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

500

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 3545
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 19:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Harpa Sigurdardottir:

Hej Bertil,

Tak for det hurtige svar!

Det er dog ikke det jeg mener med mit indlæg. Jeg spørger hvad virksomheder er klar til et betale for et godt logodesign. Min forventning er at få en række forskellige svar i alle prisklasser, men det er for at få en føling med hvad især mikro- eller mindre virksomheder anser som "rimelig" pris for et logo.

Jeg er selvfølgelig klar over at man i en konkret prisforhandling skal kunne vise referencer, men i dette tilfælde er det et åbent spørgsmål.

Hej Harpa!

Amino er et fantastisk sted at søge hjælp og yde hjælp til andre Aminoer. Men det er ikke her de "store" penge tjenes. Jo, du kan godt tjene penge på at lave billige logoer til et stort udvalg af mindre kritiske iværksættere, men hvis du drømmer om at bruge masser af tid og kæle for det enkelte logo, fordi det er det, du virkelig elsker at arbejde med, så ville jeg søge kunder andetsteds.

Som tidligere tekstforfatter begik jeg selv den fejl at være for aktiv her på Amino i min søgen efter nye kunder, når jeg rent faktisk burde have kontaktet større og mere likvide virksomheder, der var villige til at betale for en tekstforfatter med større erfaring og større ambitioner.

Nej, det er ikke en kritik af Amino, eller sidens brugere/iværksættere, men ganske enkelt en konstatering af, at du bør lære af mine fejl og vægte og veje, hvor du vil lægge al din energi. Kort sagt, skal du gøre op med dig selv, om du vil levere kvantitet af en vis kvalitet, eller mindre kvantitet af en større kvalitet.

Personligt ville jeg gerne betale en pæn sjat penge for et rigtig flot logo. Hvor meget er svært at sige. Det ville jeg lade vedkommendes referencer afgøre. Men jo, jeg ville sikkert gerne betale 10.000 kr. for et rigtig flot logo!

Held og lykke med det! :-)

De bedste hilsner

Thomas

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 19:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

I min nuværende situation ville jeg give omkring 5000 kr...

Men hvad kan du egentlig bruge det til? Jeg mener, jeg driver en enkeltmandsvirksomheder hvor jeg er selv, hvor jeg lever af webshop salg og rådgivning... havde du spurgte mig for 2 år siden da jeg startede, ville jeg have givet 500 kr., og når jeg om 10 år har 50 ansatte er 50.000 kr., ja måske 3-4 gange så meget meget.

Du bliver nød til at fortælle om din målgruppen, processen osv., for at få hjælp til prissætning.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Volt & Volume:

Det er rigtigt at det måske ikke er det ideelle sted at finde betalingsvillige kunder, nu går jeg selv meget op i at kæle for hvert enkelt logo og kan snildt bruge 20 timer på et logo og 1 time bare på en afrunding af et bogstav. Jeg bliver dog engang i mellem kontaktet af folk der har set hvad jeg laver (Det er godt nok nogle lidt gamle referencer jeg har her på min profil) men de har altså set hvad jeg laver, og er samtidigt også klar over vigtigheden af et professionelt og velbalanceret logo.

Min pris er 2500 kr. Og det er jeg skam okay tilfreds med at få, dog bliver jeg tit mødt af kunder der mener at det er for dyrt, når de jo kan få et logo design for 500 kr. - Det piner mig at høre, da jeg jo ved hvilke konsekvenser det kan få for deres virksomhed, eller hvilke muligheder de går glip af. Men jeg nævner ikke noget, og svarer pænt tilbage at det er helt i orden, og de må have held og lykke med deres logo design.

Opsumering: Der er skam nogle her på Amino der er villige til at betale for kvalitet, og Amino er et udemærket sted at skaffe kunder når man ikke er større end en selv der sidder derhjemme bag computeren og nørder med det :-)

Fra Aarhus
Tilmeldt 26. Dec 12
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 23:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Harpa

Det kommer helt sikkert meget an på, hvad det er for en virksomhed. Er det en nystartet, som ikke har nogle penge, ja, så skal de jo nærmest bare have det billigste logotype og/eller symbol de kan finde... Succesfulde virksomheder, som så begynder at arbejde med fænomenet "branding" har meget større budgetter. Men der er jo så heller ikke kun tale om "et logo" men et helt identitetsdesign. Så ja, det ligger vel et sted mellem 500,- og 500.000...

Jeg vil, som andre, også give dig det råd, at du ikke fokuserer på iværksættere – for de har sjældent ret mange penge og deres behov er jo heller ikke der endnu, at de skal have hele pakken... Jeg har også været der, hvor jeg dels lavede gratis design til iværksættere "fordi så kom de måske tilbage" dels byttede for en gang massage eller andet... Men det kan man bare ikke betale terminen med...

Jeg synes du skal sætte dig ned og først finde ud af, hvad din timepris generelt skal være, for at din forretning kan løbe rundt. Derefter finder du ud af, hvem dine kunder skal være – og når du så har fået en kunde så tæt i hus, at du skal give priser, så sætter du dig ned og finder ud af, hvor mange timer du skal bruge på at udvikle et logo til vedkommende og ganger det med din timepris... Og opgaver er jo forskellige – jeg har lavet et logo på en halv time og jeg har også arbejdet på et i flere måneder... Det kommer an på kunden, kvaliteten – og hvad du i sidste ende kan levere :)

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 04:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Bertil Boisen:
Det piner mig at høre, da jeg jo ved hvilke konsekvenser det kan få for deres virksomhed, eller hvilke muligheder de går glip af.

Argh, er det nu ikke lige at tillægge værdien af et logo lige lovligt meget? Stick out tongue

Som jeg ser det, betyder et logo mest for virksomheder, som primært sælger B2C. Der er typisk højere konkurrence for dem, og genkendelighed betyder noget. Men et super godt logo kan nu ikke gøre det alene. 

Jeg er ved at starte en online service op, og har afsat x00.000 kr. af mine egne midler til det. Alligevel har jeg valgt at få lavet et logo til 599 kr. Og jeg er ganske tilfreds med resultatet. Og potentielle kunder/brugere er ret ligeglade med mit logo...

Jeg tror mere på værdien af en komplet visuel identitet.

Mvh Carsten

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)