Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor meget vil I give for et godt logo?

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Carsten Jacobsen:

Bertil Boisen:
Det piner mig at høre, da jeg jo ved hvilke konsekvenser det kan få for deres virksomhed, eller hvilke muligheder de går glip af.

Argh, er det nu ikke lige at tillægge værdien af et logo lige lovligt meget? Stick out tongue

Som jeg ser det, betyder et logo mest for virksomheder, som primært sælger B2C. Der er typisk højere konkurrence for dem, og genkendelighed betyder noget. Men et super godt logo kan nu ikke gøre det alene. 

Jeg er ved at starte en online service op, og har afsat x00.000 kr. af mine egne midler til det. Alligevel har jeg valgt at få lavet et logo til 599 kr. Og jeg er ganske tilfreds med resultatet. Og potentielle kunder/brugere er ret ligeglade med mit logo...

Jeg tror mere på værdien af en komplet visuel identitet.

Mvh Carsten

Jo du har sikkert ret i at det er mere vigtigt i B2C virksomheder, men at du har afsat x00.000 kr. og så vælger at få lavet et logo til 599 kr. står jeg godt nok uforstående overfor.

Man kan da godt få et pænt logo for 500 kr. Men et logo skal indeholde så meget andet end bare at være "pænt" og så er der jo også stor forskel på hvad der er pænt for en kunde der ikke helt er klar over hvad der kan lade sig gøre, og en grafiker som er inde i sagerne og dagligt er inde på sider som www.dribbble.com for at have en finger på pulsen med tidens trends og muligheder. :-)

Fra Lystrup
Tilmeldt 18. Jun 12
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 16:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak alle for jeres gode og grundige svar.

Jeg er selvfølgelig enig i at et logo ikke kan stå alene og at firmaets visuelle identitet er ansigtet ud ad til og dermed reflekterer firmaets værdier, det også det jeg arbejder med.

Jeg er også enig i at min målgruppe skal nok bestå af andre end kun iværksættere og mikrovirksomheder. Jeg havde bare brug for at danne mig et bedre billede af hvad firmaer, store som små, er klar til at betale for et logo.


 

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 3545
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 16:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Bertil Boisen:

Volt & Volume:

Det er rigtigt at det måske ikke er det ideelle sted at finde betalingsvillige kunder, nu går jeg selv meget op i at kæle for hvert enkelt logo og kan snildt bruge 20 timer på et logo og 1 time bare på en afrunding af et bogstav. Jeg bliver dog engang i mellem kontaktet af folk der har set hvad jeg laver (Det er godt nok nogle lidt gamle referencer jeg har her på min profil) men de har altså set hvad jeg laver, og er samtidigt også klar over vigtigheden af et professionelt og velbalanceret logo.

Min pris er 2500 kr. Og det er jeg skam okay tilfreds med at få, dog bliver jeg tit mødt af kunder der mener at det er for dyrt, når de jo kan få et logo design for 500 kr. - Det piner mig at høre, da jeg jo ved hvilke konsekvenser det kan få for deres virksomhed, eller hvilke muligheder de går glip af. Men jeg nævner ikke noget, og svarer pænt tilbage at det er helt i orden, og de må have held og lykke med deres logo design.

Opsumering: Der er skam nogle her på Amino der er villige til at betale for kvalitet, og Amino er et udemærket sted at skaffe kunder når man ikke er større end en selv der sidder derhjemme bag computeren og nørder med det :-)

Hej Bertil.

Det er jeg skam helt enig i. De findes da heldigvis også her på Amino. Men jeg mener dog stadig, at disse iværksættere udgør en ret lille procentdel af dem, der søger at få løst en opgave via Amino.

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Fra Lars Tyndskids Marker
Tilmeldt 14. Mar 11
Indlæg ialt: 125
Skrevet kl. 15:29 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Dette indlæg er blevet slettet.
Side 2 ud af 2 (14 indlæg)