Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Funktionærloven:

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Monki

Jeg udtrykte mig sikkert klodset og det jeg mente og mener er at vi i dansk ret har haft

en lov om ansættelsesbeviser siden ca 1998, som omfatter alle der arbejder mere end 8 timer

om ugen og hvor ansættelsen er tænkt til at skulle vare længere end 1 måned.

Hvis du ikke har fået et ansættelsesbevis skal arbejsgiveren betale en godtgørelse som minimum

er 10.000 og i domspraksis hyppigt meget større.

Hvis du ikke er medlem af HK, vil de enten foreslå at di bliver medlem i ekspresfart eller

afvise dig henvendelse.

Jeg kender ikke paratvidensniveauet hos advokatvagterne, men det er sikkert højt og flot og

ellers må du vende tilbage her på Amino...

Fra København
Tilmeldt 13. May 11
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 12:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære debat deltagere

Jeg har langt om længe fået et officielt svar fra virksomheden, den kan læses herunder:

"Tak for din mail.

Det er korrekt, at du i din ansættelse hos ---- -- ------ var omfattet af funktionærloven. Det fremgår også af din ansættelsesaftale. Funktionærloven indeholder imidlertid ikke bestemmelser vedr. arbejdstid. Dette fremgår derimod af din ansættelsesaftale, hvor det er anført:

”ARBEJDSTID: Du er ansat som timelønnet Salgskonsulent og vil derfor som udgangspunkt ikke have noget fast timeantal.”

Der er dermed ikke aftalt nogle faste timer for dig. Du har løbende fået tilbudt de timer, der var mulighed for at tilbyde dig, og du har i den forbindelse haft mulighed for evt. at melde fra på dage, der ikke passede dig. Du har dermed udelukkende krav på løn for de timer, der er indgået aftale om udførelse af på baggrund af vagtplaner.

Sammen med det øvrige personale modtog du 18. januar 2013 besked om, at butikken ville have sidste åbningsdag 28. januar 2013. Du er dermed samtidig orienteret om, at der ikke kunne garanteres dig yderligere timer herefter.

På baggrund af ovenstående vil du ikke få yderligere udbetaling fra ---- -- -------."

Svaret kommer ikke i sig selv som en overraskelse for mig, men i og med at både I på Amino, en selvstændig advokat og HK Handel har givet udtryk for at retten er på min side, giver det mig anledning til at tro at virksomheden forsøger at snørre sig ud af sagen. Jeg ved dog ikke hvorvidt det er i min interesse, økonomisk, at gå videre med sagen, da HK ikke tager sagen, grundet mit studenter-medlemskab og jeg ikke selv har midler til at forfølge sagen. Hvad er jeres råd?

På forhånd tak til jer alle Smile

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46466
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg mener stadigt dine timer under opsigelsen skulle beregnes ud fra dit hidtidige gennemsnit som funktionæransat med svingende arbejdstid. Om det så betaler sig at forfølge det når HK medlemskabet som studerende ikke får dem til at ville det, kan man desværre nok tvivle på

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Monki Bidness

Det officielle svar du har modtaget bekræfter meget, meget klart at virksomheden VED den har overtrådt ansættelsesbevisloven - og dermed skal betale godtgørelse til dig for overtrædelse af: ANSÆTTELSESBEVISLOVEN.

Ifølge ansættelsesbevisloven SKAL den daglige eller ugentlige arbejdstid oplyses i dir ansættelsesbevis.

Hvis jeg var dig, skrev jeg til Civilstyrelsen og søgte fri proces til at stævne virksomheden og kræve godtgørelse.

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)