Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Har en god ide men hvad så ?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 4. May 12
Indlæg ialt: 40
Skrevet kl. 15:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino`er
Jeg er en ung mand på 29 fra Esbjerg
Her sidder jeg jeg en meget god ide. Nogen af jer tænker ja ja.. dem er der mange af.
Man har det også nogen gange at ens ide er den BEDSTE. Men på dette punkt føler jeg det virkeligt.
Men lige meget hvor meget jeg vender og drejer den er ideen fantastisk. Dem der står mig nært og dem jeg kan stole på har jeg fortalt om ideen.
Alle har syns om ideen. Men igen man tør heller ikke fortælle til for mange  i frygt for at den vil blive "stjålet"
Det drejer sig om at der skal udvikles et slags "lille" computer software som skal fungere med mobil app.
Kan tage eksempel her som ikke har noget med min ide at gøre men fungere i samme stil.
FX:
Familie har softwaren som er udviklet til den appen. Der kan de indtaste fx hvad der skal købes ind.
Og ham der har app kan så på app se hvad han skal handle. Efterfølgende kan kan krydse af hvad han har handlet.
Lille hurtig tegning: http://billedeupload.dk/images/Ep5Z7.jpg
Ved ikke om apps som minder om dette eksistere har heller ikke forsøgt at finde. Men det program / app jeg har idee om minder om noget i den stil. Men bare  skal bruges til noget helt andet. Princip mæssig tæt på. Det er det tætteste jeg kan komme på ideen uden at afsløre den for meget.
Programmet / appen vil blive brugt landet over. Hvis ikke verden på senere tidspunkt.
Betaling af program/app vil være man køber sig til licenser.

Men søgsmålet er hvordan kommer man videre ?
Har en mindre budget men tror ikke det rækker til program + app.
Hvor kan man søge hjælp, når man sidder med ideen men ikke kan meget med computer programmering.
Hvad nu ?

Phin3x


Ps. ved nogen sidder tilbage og tænker hvad er det - men beklager kan ikke komme tættere på nuværende tidspunkt. Søger bare hjælp til at komme videre.

Fra Aalborg
Tilmeldt 15. Apr 10
Indlæg ialt: 24
Fra  App Media ApS Skrevet kl. 15:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa.

Her får du lige lidt råd med på vejen.

Start med at undersøge markedet. Du skriver at du ikke har søgt om det allerede findes, så er det med at starte der. Umiddelbart så kan jeg komme i tanke om en del tjenester der muligvis allerede dækker over det du beskriver. (iCloud, eller mange task managers.)

En helt anden ting er markedsføring.
Nu om dage kan man ikke bare lancere en tjeneste og så kender alle til den (som man kunne engang), nu koster det.

En ide er desværre sjældent ret meget, udførelsen af ideen er altafgørende (design, teknologi, markedsføring).

Håber det kan hjælpe dig videre.

Mvh Christian

Tilmeldt 4. May 12
Indlæg ialt: 40
Skrevet kl. 16:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Christian
Takker for svaret.
Min ide findes ikke 100%
Men det jeg skrev det med indkøb det er bare måden det bliver gjort på minder meget om ideen jeg har til mit produkt. Var noget til at "finde" på noget der kommer tæt på min ide men ikke for tæt hvis du forstår. Svært at siger men bliver ikke nødvendigt med meget markedsføring. i mit tilfælde. Software er til erhverv app til privat.


Tilmeldt 4. May 12
Indlæg ialt: 40
Skrevet kl. 16:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Søger faktisk sådan noget i den stil:


Godt nok uden TV.
Eller er der sidder et programmør/ app udvikler som siger jeg kunne tænker mig være med på ideen og ville høre nærmere. 

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 16:51
Hvor mange stjerner giver du? :

1. Find ud af om det allerede findes.

2. Find ud af hvad det koster at få udviklet programmet/ komme igang ( budget mv.)

3. Skaf pengene selv. ( ekstra arbejde, spar, familie, lån, sult dig, sælg bil, tv, whatever).

Du tror jo 110% på ideen ikke ?

99.99 % af ideerne bliver aldrig til noget, fordi folk jo alligevel ikke tør/vil satse - men gerne vil andre gør det for dem.

 

 

Fra Søborg
Tilmeldt 17. Dec 11
Indlæg ialt: 300
Skrevet kl. 17:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvorfor ikke bare benytte en standard sms, eller telefonsamtale?

Tilmeldt 4. May 12
Indlæg ialt: 40
Skrevet kl. 17:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper

1. Det findes ikke

2. Ja ideen med denne tråd var også at der måske sidder programmør/app producent og måske ville høre mere om ideen. og vi lavede en form for "sammenarbejde"

3. Pengene er mindre problem. Hvis du læste hele tråden ville du kunne se jeg søger hjælp til at komme videre. Hvem kan man kontakte.

Tror selv mere end 110% på den.
Vil satse men igen vil ha vejledning på vejen. En hjælpende hånd.
Findes der slet ikke sådan noget ? Altså af form for rådgivning. 

Tilmeldt 4. May 12
Indlæg ialt: 40
Skrevet kl. 17:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Tror folk har misforstået mig helt
Tobias
Det med indkøb har ikke noget med min ide at gøre som sådan.

Fra Godthåb, ved Aalborg
Tilmeldt 3. Feb 12
Indlæg ialt: 163
Fra  NJKI ApS Skrevet kl. 17:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej phin3x.

Jeg har skrevet dig en pm. Jeg ved ikke om jeg kunne være interesseret. Det vil måske vise sig? :)

/Morten

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 17:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Phin3x@

1. Fedt

2. Glem "samarbejde" Find en udvikler der kan komme med indput, og give dig en pris.

Men betal for det - ellers dør den der... Husk evt. at underskrive NDA - hvis du er bange for udvikleren "stjæler" ideen.

3. Der findes en del udviklere her på sitet - du kan evt. søge på APP , og se hvem der kommer frem af eksperter på det område. Du kan også oprette en tråd hvor du søger konkret/betalt hjælp til udvikling, og se om der ikke er nogen der byder ind.

Det er ikke for at være negativ - jeg ser bare dagligt de tråde, hvor idehaver søger "samarbejde" iform af gratis arbejdende udvikler - som så får betaling HVIS det bliver en succes. Men jeg har endnu ikke set nogen udvikler "bide på" , så jeg tror de fleste ideer dør der.

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)