Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Sundhedsordning

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. Sep 10
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 04:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ønsker at være overskudschefen og give alle mine ansatte en sundhedsordning/forsikring.

MEN hvilken udbyder skal jeg vælge?

Skatteteknisk er der noget vi skal være opmærksomme omkring vedrørende SKAT etc. ?

Del gerne jeres erfaringer.
God søndag.

Fra Birkerød
Tilmeldt 29. Apr 11
Indlæg ialt: 1202
Skrevet kl. 09:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Sundhedsordning er et skattepligtige gode, så der skal i have den korrekte værdi med på lønsedlen.

Statsautoriseret revisor - København

Tilmeldt 25. May 06
Indlæg ialt: 1020
Fra  Payday A/S Skrevet kl. 00:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du har en pensionsordning i firmaet, så start med at høre dem, om de tilbyder en sundhedsforsikring i pakken.

Tilmeldt 9. Sep 10
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 09:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak - rigtig god ide

Fra Århus
Tilmeldt 8. Jun 09
Indlæg ialt: 60
Skrevet kl. 00:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kan være en idé at den er i pensionsordningen - men alligevel ikke en løsning jeg ville vælge.

Gennem de sidste mange år har produkterne ændret sig løbende - og det er ikke altid det bedste pensionsselskab som laver den bedste hospitalsforsikring.

Skal leverandør skiftes på et tidspunkt skal eventuelle dårligdomme / skader jo også gerne være forsikret et nyt sted.

Bedste løsning afhænger af mange ting - branche, Hvor mange skal omfattes ordningen?, evt. alder, evt. beskæftigelse osv.

Tilmeldt 17. Jan 13
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 00:43
Hvor mange stjerner giver du? :

de fleste der tilbyder sundheds forsikringer, har en klausul på at det man fejler i forvejen ikke er inkluderet i forsikringen. Dog har Tryg det sådan at når man har haft forsikringen i 2 år så tæller alt med også det du fejlet før. Dem kan jeg varmt anbefale.

Fra Århus
Tilmeldt 8. Jun 09
Indlæg ialt: 60
Skrevet kl. 11:34
Hvor mange stjerner giver du? :

enig men der er en del nuancer og bør tilpasses den enkelte virksomhed.

De fleste selskaber dækker alt efter 2 år - dog undtaget varige lidelser
de fleste selskaber overtager karenstiden og dækker derved straks ved indmeldelse, hvis medarbejderen kommer fra en tilsvarende ordning (pas derfor på med at den først skal dække efter fx 3 mdr.)

Husk at vikarer skal omfattes på lige vilkår som alm. ansatte iht. lovgivningen!
Mht skattefriheden er der nogle selskaber der splitter den op i arbejdstid/fritid, hvormed der kan være delvis skattefrihed ;o)
Alle skal være omfattet funktionærer og timelønnede. Fejedrenge og andre med få timer kan undtages - dvs alle med over 8 timer i snit om ugen.

Tjek mht. at kunne tilbyde en god ægtefælle/samlever-dækning samt dine/mine/vores børn til fair priser (også for enlige forsørgere)

 

Fra Billum
Tilmeldt 24. Jan 13
Indlæg ialt: 208
Skrevet kl. 12:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Interform

Jeg er ekstern bogholder for en række virksomheder. 6 af disse virksomheder har en sundhedsordning, og dem, som jeg har bedste erfaringer med pris- og servicemæssigt er Mølholm Forsikring. De har også præmien delt op i en firma- og en fritidsdel, hvorfor medarbejderen kun skal beskattes af firmadelen- altså en billigere løsning for dine ansatte. Dækningsmæssigt aner jeg ikke, hvad der er bedst.

Michael

Fokus - regnskabsservice, administration, tekstarbejde

Erfaren bogholder siden 1995 og selvstændig siden 2005.

Tilmeldt 9. Sep 10
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 15:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for feedback

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)