Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Befodringsfradrag eller bogføring som transport

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Sep 09
Indlæg ialt: 248
Skrevet kl. 21:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er

Jeg er lidt i tvivl om hvordan vi skal håndtere noget transport vi har dagligt.

Sagen er den af vi Bor på adresse A, hvor virksomheden også har adresse. Virksomheden har så et lager på adresse B som ligger 20km væk fra bopælen.

Mit spørgsmål er så som transporten til og fra lageret skal trækkes fra som befordringsfradrag på selvangivelsen med gældende regler for det, eller bogføres som anden transport i regnskabet med de regler der nu gælder for det?

Alle firma aktiviteterne køres i øvrigt fra lager adressen, men da vi regner med at det er en midlertidig løsninger er det for besværligt at rykke adressen frem og tilbage.

Jeg håber i kan hjælpe mig her :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46513
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:45
Hvor mange stjerner giver du? :

TimP:
Alle firma aktiviteterne køres i øvrigt fra lager adressen, men da vi regner med at det er en midlertidig løsninger er det for besværligt at rykke adressen frem og tilbage.
Så synes jeg det lyder som transport hjem til arbejde og dermed befordringsfradrag på selvangivelsen, hvis hjemme faktisk er hjemme og bare proforma adresse? Men ikke stensikker

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Jan 09
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 21:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lyder mest som befordringsfradrag på selvangivelsen. Vær opmærksom på "60-dages reglen", der siger at man kun kan opnå kørselsgodtgørelse for maksimalt 60 dage på en periode på 12 måneder, hvis der er tale om samme destination (til-fra arbejdet). Derefter kan du kun få befordringsfradrag på selvangivelsen. Som jeg ser det, så kan du lige så godt starte der med fradraget på selvangivelsen.

Tilmeldt 5. Sep 09
Indlæg ialt: 248
Skrevet kl. 21:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Cookie, tak for dit svar.

Hvad men du med om hjemme adressen er proforma adresse?

Jeg tænker også at det er til og fra arbejde med almindeligt befordringsfradrag, jeg vil bare helst ikke have en bøde af skat for at gøre det forkert :)

Tim

Tilmeldt 5. Sep 09
Indlæg ialt: 248
Skrevet kl. 21:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Den regel kendt jeg ikke :)

Jamen så kommer det med på selvangivelsen tak :)

Tilmeldt 20. Jan 09
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 22:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Fornuftigt i mine øjne :) På den måde bliver det heller ikke en udgift for virksomheden.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46513
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:54
Hvor mange stjerner giver du? :

TimP:
Hvad men du med om hjemme adressen er proforma adresse?
Dårligt ord nok - jeg mener du skrev at jeres lager var der alt firmaaktivitet var rent faktisk, og at I bare havde hjemmet som firma adresse fordi det var besværligt at flytte den, da I skulle noget andet med den.  Dermed at firmaet ikke lå i hjemmet, som bare "pro-forma" fungerede som firmaadresse - men det kan jeg ha misforstået (eller du forklaret knudret Big Smile)

Det var ud fra at al aktivitet for firmaet og derfor firmaet rent faktisk ligger ved lageret at jeg mente - se på det som befordring hjem til arbejde

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 5. Sep 09
Indlæg ialt: 248
Skrevet kl. 06:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja så kan man vel godt sige at det er proforma adresse :)

Tak for hjælpen begge to.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)