Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tech kyndige søges til sparring.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Kolding
Tilmeldt 23. Aug 12
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 12:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Ideer kan jeg nemt få, men så er der lige det med teknikken blandt andet. 

Er der nogen der kan lede, linke, guide mig mod dette lille opstillede problem?

" Jeg vil gerne lave en APP(App'en er ikke problemet, tror jeg ikke:)), som skal snakke sammen med en sensor. Sensoren skal være micro, billig(som i 10 øre eller lign), og være i stand til at kommunikere med en smartphone(kan det gøres på anden måde, end via GPS, hvis man ikke skal stå ved siden af sensoren??) Hvis i er rigtig skarpe, så viser i mig lige hvor der findes en lign sensor, som hos http://proteusdigitalhealth.com/. Her har du en sensor, som registrerer en masse, mens den passerer gennem din krop. Som jeg forstår det, er den heller ikke drevet af et batteri, hvilket "måske" heller ikke er nødvendigt. "

Hmmm. Hvordan snakker man om en Ide i Danmark, uden at den bliver nuppet?  I USA kan man underskrive en NDA, og så skal firmaer ikke have noget klinket.

Mvh

Jacob

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Kolding
Tilmeldt 23. Aug 12
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 12:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Carsten.

Super.  :)

Kan du løse resten af gåden?

Mvh

Jacob

Fra Struer
Tilmeldt 15. Mar 11
Indlæg ialt: 340
Fra  Emplate ApS Hauthorn IT Skrevet kl. 12:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Jacob Olsen:
Sensoren skal være micro, billig(som i 10 øre eller lign), og være i stand til at kommunikere med en smartphone(kan det gøres på anden måde, end via GPS, hvis man ikke skal stå ved siden af sensoren??)

Jeg tror du er nødt til at specificere hvad din sensor skal kunne, og hvad den helt præcis skal sende til smartphonen. GPS er forresten ikke en protokol/teknologi til at overføre data med - det er et system hvor din enhed via satellitter kan udregne dens position på Jorden.

Fra Kolding
Tilmeldt 23. Aug 12
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 13:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Christoffer.

Tak for svar. Den skal kunne "alarmere" min smartphone, hvis jeg spilder et glas vand på sensoren. Om sensoren registrere tør/våd, eller temp som i kold/varm er ligemeget, tror jeg.  :)  Når jeg siger GPS, så er det fordi jeg ikke kender til anden langrækkende tek, men man kunne måske nøjes med en 50m radius.

Mvh

Jacob

Fra Roskilde
Tilmeldt 31. Jan 06
Indlæg ialt: 177
Skrevet kl. 13:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jacob

Du må nok lukke lidt mere op for din idé hvis du skal have brugbare svar. Det er rigtigt at du kan bruge en NDA. Problemet er nok at de færreste gider bruge tiden på at underskrive kontrakt og eventuelt mødes for at give råd om en idé de ikke ved noget om. Mødes du med en ingeniør eller lignende i professionel rådgivning, så giver det nok mere mening.

Kan du måske fortælle mere om sensoren. En sensor er jo et forholdsvis vidt begreb. Vil du måle temp., højde, fugtighed??
GPS er ikke et kommunikationssystem, men et positioneringssystem. Hvis sensoren skal snakke sammen med en applikation, så skal du nok overveje Bluetooth, WiFi eller lignende.

Jeg vil ikke presse på, men vær ikke så bange for at dele lidt mere ud af idéen. Feedback og viden synes at være din mangelvare i øjeblikket. Så måske idéen skal sælges lidt bedre før de tech kyndiges interesse for alvor vækkes :)

Held og lykke herfra.

/***UPDATE***/
Det er sku godt jeg sidder og skriver spørgsmålene mens du har skrevet svarene :) 

 

Fra Kolding
Tilmeldt 23. Aug 12
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 13:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Casper.

http://proteusdigitalhealth.com/technology/

Proteus er ved/har udviklet en sensor, som de gerne vil putte i piller. Sensoren er drevet af kroppen(altså nul batteri). Som jeg forstår deres produkt, så suser den gennem systemet, og registerer evt om du mangler, jern, kalk osv osv.

For mig er en sensor IKKE et vidt begreb(en lille dims der måler noget):), men jeg opstiller et eksempel.

" Jeg ligger/integerer en sensor på mit gulvtæppe. Denne sensor indeholder ikke et batteri, men når min kammerat spilder et glas rødvin, vil den aktiveres og fortælle min applikation, at nu skal jeg sætte proppen i flasken, og skænke kaffe. "

Giver det mening?

Jacob 

Tilmeldt 5. Oct 09
Indlæg ialt: 161
Skrevet kl. 19:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Måske skal du have fat i noget RFID teknologi men ved ikke lige hvad der findes af sensorer til dette. RFID bruger ikke batterier men laver strøm ud af de radiosignaler som en anden enhed (f.eks. din smartphone) udsender. Dvs. mobilen udsender et signal (f.eks. hvert minut) og signalet aktiverer RFID chippen som får strøm fra selve signalet og som så snakker med den tilknyttede sensor og giver svar tilbage til mobilen. Dvs. mobilen skal hele tiden 'polle' RFID chippen/sensoren (skal hele tiden spøreg: 'er der vand?' og få svar tilbage 'ja' eller 'nej').

RFID chips er super billige, bliver f.eks. brugt i prismærkning på leverpostej osv. men som sagt ved ikke hvad der findes af sensorer.

Held og lykke med det.

Mvh.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)