Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

arbejdsmarkedsbidrag på indtjening via affiliate?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Jan 13
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 23:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Jeg er under 18 år og tjener lidt penge på affiliate, men mit spørgsmål er: Skal jeg betale arbejdsmarkedsbidrag af det? i så fald hvordan? 

Mvh

Andreas

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46558
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:32
Hvor mange stjerner giver du? :

føre regnskab - opgive fortjenesten til skat i forskud og årsopgørelse rubrik 12 - så ser du selv hvad am bidrag (er idag vel bare en skat - bruttoskat som kommer alt uanset frikort) og a skat, hvis det er over dit frikort

du kan teste det ved at indtaste det du mener det blive i 2013 i dit 2013 forskud ved at logge på skat.dk, indtaste beløbet i rubrik 12, gå ned i bunden og trykke VIS konsekvens - så ser du resultatet. Er det så det du venter, kan du trygge godkend - du kan også vente et par måneder

er det for 2012 skal du ha det i årsopgørelsen for 2012 når den foreligger

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 2. Jan 13
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 23:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak for svaret, vil det sige at jeg skal have nemid for at opgive det eller? 

Mvh 

Andreas

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46558
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:36
Hvor mange stjerner giver du? :

jep - log ind på skat.dk med din nemID (eller tast selv kode hvis du har en sådan fra seneste med skat) for at ændre, eller få fat i en NemID den får du brug for under alle omstændigheder :)

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 2. Jan 13
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 23:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for hjælpen! Går ud fra jeg skal i banken for at få nemid. 

Mvh

Andreas

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46558
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:41
Hvor mange stjerner giver du? :

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 23:43
Hvor mange stjerner giver du? :

føre regnskab - opgive fortjenesten til skat i forskud og årsopgørelse rubrik 12 - så ser du selv hvad am bidrag (er idag vel bare en skat - bruttoskat som kommer alt uanset frikort) og a skat, hvis det er over dit frikort

du kan teste det ved at indtaste det du mener det blive i 2013 i dit 2013 forskud ved at logge på skat.dk, indtaste beløbet i rubrik 12, gå ned i bunden og trykke VIS konsekvens - så ser du resultatet. Er det så det du venter, kan du trygge godkend - du kan også vente et par måneder

er det for 2012 skal du ha det i årsopgørelsen for 2012 når den foreligger

vh

Hej Cookie. Lidt off-topic måske, men må jeg spørge om hvorfor du anbefaler ham at forskudsopgøre det frem for at selvangive det i 2014?

I de 5 år jeg har drevet virksomhed, har jeg altid selvangivet min skat frem for at forskudsopgøre den, da det for mit vedkommende bogstavelig talt er umuligt at regne mig frem til hvad jeg kommer til at tjene for et givent år.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46558
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Lucky Charm:

Hej Cookie. Lidt off-topic måske, men må jeg spørge om hvorfor du anbefaler ham at forskudsopgøre det frem for at selvangive det i 2014?

I de 5 år jeg har drevet virksomhed, har jeg altid selvangivet min skat frem for at forskudsopgøre den, da det for mit vedkommende bogstavelig talt er umuligt at regne mig frem til hvad jeg kommer til at tjene for et givent år.

Dels skal man faktisk forskudsregistrere - det er lovpligtigt at registrere det man venter at tjene - men erkender at mange gør som du, selvom jeg ikke forstår den med 5 år, for der burde systemet jo helt automatisk lægge noget på år efter år, når det kender din indtægt - Det troede jeg også galt for f.eks. rubrik 12 - og yderst ville du bestemt risikere bod ved konstant over 5 år ikke at forskudsregistrere hvis det var egentlige beløb (skat hidser sig ikke op over småpenge der).

Dels betyder det at han betaler under året. Han kan starte med et lille beløb i forskud (og for den sags skuld som jeg skrev - vente nogle måneder= og så skrue op for det i senere forskud, så skatten betales under 2013 - Så har han gjort det korrekt OG sparer strafrente ved at betale for sent i 2013 OG han betaler lidt hen ad vejen og skal ikke pludseligt op med et beløb han måske ikke afsætter - så - derfor - spørger kommer ind i systemet og får gjort ting ret - og nu får han tilmed nemID og lærer sig at korrigere forskudsskema - det er rent win-win

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)