Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan tjener jeg penge på min facebook-side?

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Fra Odense
Tilmeldt 14. Oct 05
Indlæg ialt: 198
Fra  ISDA Bogføring & Økonomiservice Skrevet kl. 23:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle!

Jeg er ejer af 3 sider på facebook (alle med over 3000 medlemmer og stadigt flere tilkomne), hvor jeg prøver at matche boligsøgende med udlejere. I øjeblikket prøver jeg bare at få gjort netværket så stort og godt som muligt.

Med tiden kunne det da være rart, om man kunne bruge netværket til at lave en skilling eller to, men hvordan ville i gribe det an?

Jeg har selv overvejet at kontakte udlejningsfirmaer og/eller private udlejere, og slå deres bolig op i et indlæg. Det skulle så koste X antal kroner, eller alternativt kunne man lave noget "solgt eller gratis"-koncept, hvor udlejere ikke skal betale noget, medmindre jeg finder en lejer til deres lejlighed. (Jeg kan så ikke lige gennemskue hvordan jeg sikrer mig betaling, hvis jeg finder en lejer. Udlejer kan jo bare påstå at de selv har henvendt sig.)

I øjeblikket kan alle lave opslag på siderne, men de kommer ikke ud til alle 3000 brugere. Det er så her jeg kan tilbyde en service, da jeg kommer ud til dem alle.

Men er der andre muligheder, som i ser det? Forslag modtages meget gerne.

Siderne dækker de 3 største byer i Danmark.

Vh Mark

Kvalitets Rygstrækker, Nakkestrækker & Massage Roller | Nordic Spine

Fra Nimtofte
Tilmeldt 3. Jul 11
Indlæg ialt: 414
Fra  Hus & Byggeplads Service Skrevet kl. 00:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan læse alt om at tjene penge på dine facebooksider lige her 

Mvh

Matt

Fra Århus C
Tilmeldt 17. May 11
Indlæg ialt: 390
Fra  RejseGear Skrevet kl. 00:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er lidt ildeset fra Facebooks side, at du tjener penge på facebooksider fra en tredjepart. 

Lige umiddelbart ville mit bud være, at du fik stablet en hjemmeside op, hvor du så kan tilbyde et stort netværk af boligsøgende og udlejere. 

Dertil ville facebooksiden bare være integrering af sociale medier

Jeg sælger også lidt kufferter og rejseudstyr hos RejseGear.dk

Fra Odense
Tilmeldt 14. Oct 05
Indlæg ialt: 198
Fra  ISDA Bogføring & Økonomiservice Skrevet kl. 00:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Matt.

Jeg er godt klar over at man kan tjene penge på reklamer. Det er jeg bare ikke synderligt interesseret i.

Sidens styrke skal være netværket, og jeg vil ikke "spamme" dem til, med alle mulige og umulige reklamer. Det vil få folk til at forlade siden.

Da vi har at gøre med boligsøgende, må man formode at de fleste er voksne. Hvis jeg var boligsøgende, hvorfor skulle jeg så se en reklame for "Red pandaen" (bare et eksempel).

Mange tak for dit forslag dog :-)

Kvalitets Rygstrækker, Nakkestrækker & Massage Roller | Nordic Spine

Fra Roskilde
Tilmeldt 27. Nov 09
Indlæg ialt: 514
Fra  Lytter.dk Skrevet kl. 00:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville også anbefale en desideret hjemmeside.

Opbyg en seriøs online platform som styrker dit brand.

Stifter af musikbloggen Lytter.dk og bureauet Copenhagen Publicity.

Fra Odense
Tilmeldt 14. Oct 05
Indlæg ialt: 198
Fra  ISDA Bogføring & Økonomiservice Skrevet kl. 00:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Marcus Forsberg:
Det er lidt ildeset fra Facebooks side, at du tjener penge på facebooksider fra en tredjepart. 

Det kan være at jeg ikke fik formuleret mig tydeligt nok i første indlæg. I så fald beklager jeg.

Det er ikke meningen at selve indtægten skal komme fra facebook eller ting forbundet med facebook. Som jeg skriver til Matt (Jeg skrev indlægget mens du skrev dit), så skal netværket være sidens styrke. Jeg skal ikke tjene noget på at folk slår noget op, eller at jeg lægger reklamer ind. I sidste ende kan det vel også ende med at facebook bare sletter siderne, og det er jeg selvsagt ikke interesseret i.

Jeg har også overvejet at lave en hjemmeside, men hvordan formen skulle være ved jeg ikke. Det er ikke meningen at jeg vil være en decideret konkurrent til fx boligportalen, og brugerne skal ikke betale for at søge lejligheder. Det er netop det der er styrken. At man ikke skal betale ala boligportalen.

Det jeg søger er, måder at tjene en skilling, uden at det går ud over brugerne af siden. Som jeg nævner i første indlæg, kunne det være noget "henvis og tjen"-agtigt, hvor udgiften påfalder udlejer, hvis jeg sørger for et match.

Er det helt umuligt, gør det mig sådan set heller ikke noget, at siderne bare virker som et community, hvor brugerne kan hjælpe hinanden.

Kvalitets Rygstrækker, Nakkestrækker & Massage Roller | Nordic Spine

Fra Odense
Tilmeldt 14. Oct 05
Indlæg ialt: 198
Fra  ISDA Bogføring & Økonomiservice Skrevet kl. 00:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikael:

Jeg ville også anbefale en desideret hjemmeside.

Opbyg en seriøs online platform som styrker dit brand.

Men hvordan ville det i givet fald skulle bygges op? Jeg er ikke interesseret i at brugerne af siden skal betale, og jeg har jo netværket på facebook. Ikke på en hjemmeside. Dvs. at jeg skal bruge ret store ressourcer for at få dem "flyttet" over på en regulær hjemmeside.

Og så er "problemet" ift. at tjene lidt jo stadig ikke løst :-)

Kvalitets Rygstrækker, Nakkestrækker & Massage Roller | Nordic Spine

Fra Århus C
Tilmeldt 17. May 11
Indlæg ialt: 390
Fra  RejseGear Skrevet kl. 00:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Mark J:

Marcus Forsberg:
Det er lidt ildeset fra Facebooks side, at du tjener penge på facebooksider fra en tredjepart. 

Det kan være at jeg ikke fik formuleret mig tydeligt nok i første indlæg. I så fald beklager jeg.

Det er ikke meningen at selve indtægten skal komme fra facebook eller ting forbundet med facebook. Som jeg skriver til Matt (Jeg skrev indlægget mens du skrev dit), så skal netværket være sidens styrke. Jeg skal ikke tjene noget på at folk slår noget op, eller at jeg lægger reklamer ind. I sidste ende kan det vel også ende med at facebook bare sletter siderne, og det er jeg selvsagt ikke interesseret i.

Jeg har også overvejet at lave en hjemmeside, men hvordan formen skulle være ved jeg ikke. Det er ikke meningen at jeg vil være en decideret konkurrent til fx boligportalen, og brugerne skal ikke betale for at søge lejligheder. Det er netop det der er styrken. At man ikke skal betale ala boligportalen.

Det jeg søger er, måder at tjene en skilling, uden at det går ud over brugerne af siden. Som jeg nævner i første indlæg, kunne det være noget "henvis og tjen"-agtigt, hvor udgiften påfalder udlejer, hvis jeg sørger for et match.

Er det helt umuligt, gør det mig sådan set heller ikke noget, at siderne bare virker som et community, hvor brugerne kan hjælpe hinanden.

Jeg opfatter det sådan, at du vil tilbyde din service (at slå opslag op til dit netværk i form af facebooksidens tillhængere) til private/udlejningsfirmaer for X antal kroner. Dette er ikke lovligt ifølge facebooks regelsæt. 

Hvis jeg stod i din situation, ville jeg på bedst mulig vis udbygge netværket, både i form af en hjemmeside, der hele tiden kan videreudvikles og også fokus på de sociale medier - i stedet for at tænke på hvilken profit du kan hive hjem hurtigst muligt :-) 

Jeg sælger også lidt kufferter og rejseudstyr hos RejseGear.dk

Tilmeldt 11. Dec 12
Indlæg ialt: 408
Skrevet kl. 00:40
Hvor mange stjerner giver du? :

ved ik om det kan lade sig gøre men du kunne måske tilbyde noget ekstra som du tog penge for feks fremhævet annoncering 

Fra Næstved
Tilmeldt 8. May 11
Indlæg ialt: 54
Fra  bar-udlejning.dk Skrevet kl. 01:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Som jeg ser det har du flere muligheder, i de klogeste (hvis du ikke vil gå skridtet videre og lave en hjemmeside og egen portal/formidler af udlejning) indgår samarbejde med en af de store spillere på markedet, f.eks. lejebolig.dk, boligportalen.dk eller lign.

Dine sider henvender sig garanteret til København. Aalborg/Århus og Odense - byer med meget potentiale hvis man har en nogenlunde veletableret facebook side, enten med en god niche eller mange deltagene.

Facebook sætter nogle grænser som gør direkte markedsføring besværligt. Men tænk over hvad du kan tilbyde de store spillere på markedet, hvad kan de bruge dine facebook sider til, med et veletableret samarbejde i stedet for 1 konkret gang-til-gang ydelse er det nemmere for dig at undgå konflikter med facebooks regler og samtidig behøver du ikke bekymre dig om betaling - en helt anden ide er at sælge siderne - det er selvfølgelig ikke lige så sjovt :-)

Håber det kan bruges! :-)

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)