Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Economic og Scannet integration

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Sep 08
Indlæg ialt: 113
Skrevet kl. 11:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg vil lige høre om der er nogle som har intergreret fra Scannet til Economic, og som har taget hånd om produkt typen pakkeprodukter i Scannet shoppen. (så det kan bruges i lagerstyringsmodulet i economic)

Et eksempel:

I scannet har man et pakkeprodukt. Vare A. Den koster 1000 kr. Den består af Vare B og Vare C.

Ved salg af 1 x Vare A, består ordren som kan hentes via Scannet API af én varelinje. Nemlig 1 x produkt A. Hvis jeg importerer denne i economic, så får jeg et problem med lagerbeholdning. Det gør jeg fordi economic ikke kan håndtere pakkeprodukter, så economic kender ikke relationen mellem Vare A og Vare B/C.

Hvad gør man?

Er det sådan her:

Vare A er et pakkeprodukt, så i economic står den med værdien 0.

Der tilføjes en ordrelinje med 1 x Vare A til prisen 0.

Via Scannet api'et slås op, hvilke varer produkt A består af.

Disse indsættes så som ordrelinjer med produkt B og produkt C.

Den sidste ordrelinje bliver en korrektionslinje, som justerer den samlede pris ned til Vare A's pris.

Så altså sådan her lidt forsimplet uden hensyntagen til moms, fragt mv.:

Produkt A 0 kr.

Produkt B 700 kr.

Product C 500 kr.

Korrektion -200

Total: 1000

Skal man godt nok ud i det, eller har jeg overset noget?

Mvh. Jens

Fra Aalborg
Tilmeldt 9. Mar 12
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 10:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jens

Der findes en APP/integration som kan håndtere produktsamlinger / pakkeprodukter til e-conomic - dog ikke integreret med Scannet.

Du kan læse lidt mere om løsningen her: http://www.itnvision.dk/e-conomic-loesninger/wms - vi har valgt at kalde den produktpakke / stykliste.

Der udover findes der en lille video du kan se. :)

Du skal være velkommen til at ringe eller sende en mail mhp@itnvision.dk hvis du vil høre lidt mere.

mvh

Morten

Tilmeldt 10. Sep 08
Indlæg ialt: 113
Skrevet kl. 15:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Morten

Tak for svaret. Jeg har nu implementeret en integration mellem scannet og economic.

Ordren for ovenstående samleprodukt ser nu således ud:

Produkt A 1000 kr.

Produkt B 0 kr.

Produkt C 0 kr.

Total: 1000

Derved trækkes der korrekt på lageret for delprodukterne uden de bidrager til totalen. Var allerede gået igang inden din post, men rart at se at i håndterer det på samme måde, så må der være noget om det :-)

Mvh. Jens

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)