Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Erfaringer med "mindstekøb" på webshop ?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 09:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der nogen der har indført mindstekøb på deres webshops, eller som har mening om hvordan det vil blive modtaget ?

F.eks en bundgrænse på 2 - 300 kr.

Fra Kolding
Tilmeldt 15. Nov 08
Indlæg ialt: 560
Fra  CoolSlips.dk Skrevet kl. 09:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis det er til private, så kan det nok ikke svare sig.

Det er nok bedre med en høj fragt som så bliver skåret væk, jo mere man køber.

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 09:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mark

Ja, det er selvfølgelig også en mulighed, men jeg kan nu bedst lide fast fragtpris, kombineret med fragtfrit over en grænse. Det er mere overskueligt, og enkelt at forklare på forsiden.

Nu ved jeg ikke hvad du mener med "svare sig".

Jeg ville evt. gøre det for at slippe for de helt små ordrer.

Fra Kolding
Tilmeldt 15. Nov 08
Indlæg ialt: 560
Fra  CoolSlips.dk Skrevet kl. 10:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan jo sætte fragten tilpas høj, og derved tjene lidt på fragten. Så betyder de små ordre ikke så meget.

Jeg er bare i tvivl om folk faktisk vil købe for 300,- eller om de bare finder en anden webshop så. Kommer selvfølgelig også an på produktet.

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 10:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Hej Jesper

Ja, jeg gjorte det faktisk for et par år siden.

Der havde jeg andre produkter og brugte fjern lager, hvor hver forsendelse kostede X antal kr. i gebyr. Det betød også at på små ordre under 200 kr., tabte jeg penge på.

Jeg forsøgte mig med minimums ordre på 150 kr. + moms i 4-5 måneder. Resultatet var noget kedeligt, kun få valgte at smide ekstra i kurven (i min branche vel og mærket), men langt de fleste smuttede igen.

Så ændrede jeg det til at smide et gebyr på, på 30 kr. for netop at give kunden mulighed for at gennemfører små ordre igen.
Så skal jeg da love for at kunderne og de små handler blev indført igen, og du fatter ikke hvor mange der handlede for 130 - 150 kr. også betalte 30 kr. ekstra, i stedet for at tilføje et produkt mere :)

Problemet med at lave minimumsordre er, at man fjerne muligheden for at købe hos dig, hvorimod et ekstra gebyr, giver kunden en mulighed.

Når alt det er sagt, så er min branche (sikkerhed) på den måde, at man leder efter et produkt, finder det og køber.... man bliver ikke nødvendigvis vildt motiveret til lige at købe lidt ekstra på vej ud :)... skal kunden bruge et sikkerhedsskilt, jaså gider han ikke have to... der er det nok lidt anderledes med slik :)

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 11:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, det lyder smartere med et lille gebyr.

Som du siger, så koster de helt små ordrer faktisk penge, også for mig.

Men jeg tvivler måske lidt på at det er muligt i dandomain, enkelt at integrere dette.

Alternativt er selvfølgelig som der nævnes at hæve fragten for småhandler. Dog - igen, det tror jeg heller ikke er så let at integrere i dandomain, det går jo på vægt.

Jeg må tænke lidt videre - det er ikke altid lige let at være e-købmand :)

go weekend

 

Fra Esbjerg
Tilmeldt 24. Nov 12
Indlæg ialt: 18
Fra  Skiltehuset Esbjerg Skrevet kl. 11:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Boysen:

Hej Jesper

Ja, jeg gjorte det faktisk for et par år siden.

Der havde jeg andre produkter og brugte fjern lager, hvor hver forsendelse kostede X antal kr. i gebyr. Det betød også at på små ordre under 200 kr., tabte jeg penge på.

Jeg forsøgte mig med minimums ordre på 150 kr. + moms i 4-5 måneder. Resultatet var noget kedeligt, kun få valgte at smide ekstra i kurven (i min branche vel og mærket), men langt de fleste smuttede igen.

Så ændrede jeg det til at smide et gebyr på, på 30 kr. for netop at give kunden mulighed for at gennemfører små ordre igen.
Så skal jeg da love for at kunderne og de små handler blev indført igen, og du fatter ikke hvor mange der handlede for 130 - 150 kr. også betalte 30 kr. ekstra, i stedet for at tilføje et produkt mere :)

Problemet med at lave minimumsordre er, at man fjerne muligheden for at købe hos dig, hvorimod et ekstra gebyr, giver kunden en mulighed.

Når alt det er sagt, så er min branche (sikkerhed) på den måde, at man leder efter et produkt, finder det og køber.... man bliver ikke nødvendigvis vildt motiveret til lige at købe lidt ekstra på vej ud :)... skal kunden bruge et sikkerhedsskilt, jaså gider han ikke have to... der er det nok lidt anderledes med slik :)

Hej Boysen,

Jeg er ikke rutineret Amino-bruger, og ved ikke hvordan jeg tildeler stjerner. Derfor vil jeg i stedet skrive og sige tak for et godt indlæg. Det var lige noget jeg kan bruge til min nye skilte webshop.

Morten

 

 

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 12:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Velbekom da :)

Fra Hillerød
Tilmeldt 22. Mar 06
Indlæg ialt: 1711
Fra  Cygnet Skrevet kl. 11:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg har været med til at teste det RunForest.dk og det kostede lidt på konverteringen at indfører gebyret.

Efter der nu er blevet kørt en periode med gebyr, er det dog nu blevet fjernet, da der håbes at når folk først én gang har handlet, handles der igen. Så det er en lidt mere langsigtet strategi.

Det er relativt nemt at sætte op i DanDomain, jeg sætter det op som et betalingsgebyr som forsvinder når købes over et bestemt beløb. Derudover blev der lavet en boks i kurven som forklarede at hvis de købte for mere så forsvandt gebyret.

Hvis du vælger at sætte det på, så husk det skal være muligt for den besøgende let at få et overblik over den samlet pris, læs mere her:

http://www.forbrugerombudsmanden.dk/Sager-og-praksis/Markedsfoeringsloven/Sager-efter-markedsfoeringsloven/koebsopfordring/prisoplinternetbutikd

Du kan læse lidt mere om andre med samme tanker her: 

http://www.facebook.com/groups/dandomain/permalink/593658500659659/ 

Kristian Deiborg

ROI-hunter for Bodylab

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 11:48
Hvor mange stjerner giver du? :

tak for input kristian. jeg ser foreløbig tiden an..

Ps. Ved du forresten hvornår alle de nye features bliver tilgængelige i Dandomain - gavekort, "like" osv. ?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)