Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Erhvervskonto for I/S firma

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Brønshøj
Tilmeldt 19. Jul 12
Indlæg ialt: 100
Fra  Quardon Media Skrevet kl. 17:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

En kammerat og jeg har oprettet et I/S firma, og skal nu til at oprette en erhvervskonto (Bare en konto/sparegris hvor vi kan opbevare penge vi tjener)
Altså, der vil ikke komme minus på kontoen, og vi skal ikke låne penge til noget.

Vi var i Danske Bank. Her koster det 200 kr/md. (fordi min makker ikke er privatkunde)

Kender i et sted der er billigere, hvor man ikke behøver at være privatkunde for at få oprettet en erhvervskonto?

På forhånd tak! :-) 

Tilmeldt 17. Jan 13
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 17:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46552
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er generelt ikke let at få erhvervskonto i en bank uden at ha sine private midler samme sted. Dels vil de har overblik, dels vil de ha den forretning med. Man skal ikke tro det er uden omkostninger at drive en erhvervskonto, for der bliver uanset hvad tilknyttet en rådgiver, og denne SKAL holde møder med vist mellemrum, og følge op på alt. Man kan undre sig at der ikke findes specielle erhvervskonti uden overtræksmulighed, men det er få der har det nok også fordi erhvervskonti kan knyttes op mod mange ting - nets - paypal osv som kan give banken risiko for besvær med overtræk alligevel.

Netbank koster også meget at drive, og derfor tager de helt konsekvent penge for det hos erhverv der ikke er så store at banken genererer andre penge på det + årsindberetninger og andet.

500 kr hos basis bank lyder så for mig, ud fra det forslag jeg så, som en fornuftigløsning

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg bruger også basisbank.dk

Stig

Fra Brønshøj
Tilmeldt 19. Jul 12
Indlæg ialt: 100
Fra  Quardon Media Skrevet kl. 17:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad koster det ca.? :-)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Ingenting og så får jeg forrentet mit indestående.

Stig

Tilmeldt 25. Oct 10
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 01:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Anvender selv sparekassen sjælland, det koster ingen ting. dog er der gebyr på netbank

Fra København
Tilmeldt 10. Jun 12
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 00:49
Hvor mange stjerner giver du? :

accountman:

Ingenting og så får jeg forrentet mit indestående.

Stig

Er det helt gratis, også netbank? 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 05:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Prøv Kreditbanken.dk. Jeg manglede en erhvervskonto til opsamling af indbetalinger af danske kroner. Det koster mig 40 kr. om måneden.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:59
Hvor mange stjerner giver du? :

J_J:
Er det helt gratis, også netbank? 

Ja - det er helt gratis når du som jeg ikke skal have kredit eller kort til kontoen. De har ingen erhvervskonto. Jeg har bare oprettet en opsparingskonto og det fungere fint med ind og udbetalinger. 0,75% p.a. i rente.

Vær dog opmærksom på at det er en internetbank, det vil sige ingen filaler. Rådgivningen har jeg ikke brugt endnu.

Jeg har efterfølgende fundet ud af, at de rent faktisk har erhvervskonti - sorry.

Stig

 

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)