Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Overførsel til bankkonto i Hong Kong

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 13
Indlæg ialt: 420
Fra  Retro Media Skrevet kl. 16:39
Hvor mange stjerner giver du? :

God eftermiddag Aminoer :) 

Håber at der sidder nogle banknørder derude, og kan hjælpe mig med mit problem. Jeg skal overføre nogle penge til en leverandør fra Hong Kong, jeg har fået deres bankoplysninger, men selve overførelsen er mit store problem. 

Jeg bruger netbank, og har Jyske Bank. Jeg har fået disse oplysninger:

Beneficiary Name: xxxxxxx xxxxx x xxxx xx x x

Account No. : xxx-xxx-xxxxxxxxx

Beneficiary Bank Name: xxxxxxxx xxxx xxxx

Beneficiary Bank Code: xxx

SWIFT Code: xxxxxxxxxxxx

Branch address: xxxxxxxx xxxxxxxxx xx xxxx xx 

- Jeg er med på at når jeg er inde på min Netbank, skal jeg vælge udenlands overførsel, men derfra er jeg væk? Den eneste jeg lige kan ser er SWIFT Code, men ellers ved jeg ikke hvor jeg skal indtaste de andre oplysninger. 

Anyone som er skarpe, eller skal jeg bare smutte ned i banken og få dem overført på den måde? 

Fra Horsens
Tilmeldt 1. Sep 09
Indlæg ialt: 200
Skrevet kl. 16:49
Hvor mange stjerner giver du? :

1. BIC = Konto nummer = Account No

2. Skriv "Beneficiary Name" i modtager navn feltet.

3. Sørg for at få de resterende informationer med i kommentar til overførslen. Da de kan være rimelig strikse i Kina, hvis modtager navn og konto ikke stemmer!

Tag evt. screenshot af felterne i netbank. Svinger fra bank til bank jo :)

Brænder for business! Altid klar på en Skype snak. "learner882"
Smykker til mænd  

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu kender jeg ikke til Jyske Bank, men jeg har i tidernes løb lavet en del overførelser til Hong Kong via Danske Banks Business Online. Der er min erfaring at man skal være meget præcise ellers vil betalingen blive tilbageført fratrukket gebyrer mm. Et problem er også, at hvis overførelsen kommer retur så kan der godt gå en uges tid inden at dette sker.

Derfor er mit råd, at du ringer til Jyske Netbank erhverv 70 12 00 00 og får dem til at guide dig igennem. Hvis du ikke bruger erhverv så måske deres almene hotline 89 89 28 00

Stig

Fra Donguan, Guangdong, P.R. China
Tilmeldt 14. Sep 09
Indlæg ialt: 213
Skrevet kl. 16:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Du behoever kun at udfylde de oplysninger netbanken beder om. Somregel er modtagernavn, kontonummer og Swift code nok.

Hvilken netbank bruger du?

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12664
Skrevet kl. 16:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel Andersen:

1. BIC = Konto nummer = Account No

Vrøvl  BIC har ikke nogen med konto nr. at gøre.   BIC (Bank Identifier code)  =  SWIFT.

 

 

Ravn

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 13
Indlæg ialt: 420
Fra  Retro Media Skrevet kl. 16:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Kasper Hansen:
Hvilken netbank bruger du?

Jeg bruger Jyske Netbank :) 

Sådan ser det ud, altså det man skal udfylde. Fandt dog lige ud af at der var et felt med asiatisk overførsel, men det er kun til navnet.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad sker der hvis du trykker på Betaling til Asien?

Stig

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 13
Indlæg ialt: 420
Fra  Retro Media Skrevet kl. 17:09
Hvor mange stjerner giver du? :

accountman:
Hvad sker der hvis du trykker på Betaling til Asien?

Jeg får man bare en lille note, om at man kan skrive konto navnet her. :) 

Fra Donguan, Guangdong, P.R. China
Tilmeldt 14. Sep 09
Indlæg ialt: 213
Skrevet kl. 17:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er da lige ud af landevejen! 

Stig, Iban bruges ikke i asian.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46471
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Du synes jo at ha den fulde swift code ud fra antal xx du skriver, og den skriver du i BIC/Swift

Så er der Iban - den synes du ikke at ha fuldt ud da du kun viser tre x men det er sikkert alt der bruges i Hong kong

Nu har du skrevet det du har i de to felter

tryk + modtagers konto og udfyld de numre du har for hans konto - da jeg ikke tror du har hele IBAN korrekt

Du kan stole på at swift er korrekt - eller gi pokker i at der står udfyldes kun hvis ikke swift kendes, og trykke plus der og udfylde modtagerens bank konto

Under beløbsmodtager ville jeg skrive personens navn som du jo har. Jeg vil tro at hvis du klikker på betaling til asien, så er der mulighed for via copy paste at insætte modtageren i hans lokale sprogs skrifttegn af hensyn til mindre banker i Asien, men det kan du springe over her - klik dog lige og se om jeg har ret i det med mulighed for asiatiske tegn - kender ikke Jyske

Det er dobbelt konfekt både at skrive noget i Iban og BIC og i konto oplysingerne, men jeg har ikke modtaget noget retur på grund af det. Alternativet er som foreslået - ring til jyske og få en der kan deres udenlands overførsler til at føre dig igennem per telefon

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)