Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bankfrustreret

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Vrøgum
Tilmeldt 9. Feb 10
Indlæg ialt: 22
Fra  www.opti-mal.dk Skrevet kl. 18:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg vil gerne høre, om der er nogle herinde der kan anbefale en god bank...???
Jeg har i 4 år drevet et firma med speciale i tagmaling og isolering med papiruld.
Jeg har intet lån, ingen kassekredit, modtager ingen hjælp af nogen som helst art.
Jeg har 2 biler, et stort mobilt højtryksanlæg, spritny stor isoleringstrailer, isoleringsmaskine, div. Malerpumper, værktøj mm. Alt sammen købt og betalt.
1 kassebil er dog leaset i 2012
Jeg har lavet overskud hvert år og har masser af ordre inde som vi dog pt. Ikke kan udføre grundet vejret.
Jeg har hus som ikke er overbelånt, samt en privat kassekredit på 20.000 kr.
Alligevel er det fuldstændigt umuligt at finde en bank der vil give mig en lille kassekredit i firmaet.
Det er efterhånden frustrerende at det skal være så svært at drive en virksomhed.
Er der nogle der har nogle gode råd...???

Tilmeldt 30. Jul 11
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 18:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvor stor størrelse kassekredit snakker vi?

Virker godt nok utroligt at du ikke kan få lov at oprette det med den information du bringer omkring dine økonomiske forhold..

vh

C-Consult

Fra Nørresundby
Tilmeldt 29. Jun 10
Indlæg ialt: 92
Skrevet kl. 19:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvor er du fra i landet?

Jeg synes jeg hører flere med samme af dit problem, men hvor de så har taget en lille lokal bank et stykke væk fra deres bopæl, ( dog stadig i alm. Kører afstand ) Så har der ikke været nogle problemer. Og har man yderligere en kæreste eller kone som kan skifte samtidig så hjælper det også på det.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46522
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er da værd at shoppe lidt rundt og se om ikke en bank vil, men ofte vil de jo kræve hele engagementet, inkl. det private, flyttet med.

Det er desværre ikke usædvanligt, at bankerne ikke vil yde kassekredit uden nogen form for sikkerhed. Har du ikke mulighed for det, du beskriver maskiner, biler, måske noget frit i huset - som kunne danne sikkerhed - ellers er en kassekredit op af bakke

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 18. Feb 13
Indlæg ialt: 20
Fra  www.motivaction.dk Skrevet kl. 19:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg har nogle venner med langt færre aktiver end dig, der har haft held i Nordea, men der har du vel prøvet?

Rasmus

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 19:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Nu må det endelig ikke komme til at lyde som en kritik, for det er det overhovedet ikke ment som.

Men kunne man forestille sig, at banken umiddelbart stiller samme spørgsmål som jeg rodede med da jeg læste dit indlæg: Hvis det er gået så godt, hvorfor har du så ikke lagt til side, så du ikke skal låne nu?

Tilmeldt 18. Jan 08
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 01:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Banker tænker sådan, men som jeg læser det har manden jo brugt pengene til at erhverve sig og betale det udstyr han skal bruge, det kommer jo heller ikke af sig selv. Pengene må jo ligge der hvis han har startet på et nul på kontoen. Så er der op og nedture der skal betales.

Banker kan være helt umulige hvis ens virksomhed ikke er ret stor, og der er kun en ting at gøre og det er at blive ved med at forsøge.

Det er pisse farligt ikke at have en kassekredit at trække på når man er nystarter, jeg måtte lukke som en af de grunde, så klø på.

Jeg ville gøre som Cookie siger, prøve at stille dem som sikkerhed. Men der skal du have dem vurderet af et ekstern firma først for at de har de helt rigtige tal. Så ville jeg nok kontakte erhvervsrådet i den by du bor i og se om du kan komme ind under VIP programmet, her kan du få 40 tkr. til udarbejdelse af forretningsplan og budgetter. De kan også gå med dig i banken, eller henvise dig til nogen der kan hjælpe dig.

VH

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46522
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:39
Hvor mange stjerner giver du? :

VIP programmet er kompliceret og findes mig bekendt pt kun i Nordjylland - og der stilles en del krav, det er ikke lige at få 40 t til udabejdelse af forretningsplan, men tal med væksthuset (men med alt jeg ved pt kun nordjylland)

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 18. Jan 08
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 11:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja det skal jeg selvf. ikke kunne udtale mig om. Men det er et godt sted at starte, jeg fik det selv i sin tid.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)