Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udregning af acceleration

Side 3 ud af 4 (34 indlæg)
Tilmeldt 23. Jul 12
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 16:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Johannes,

Den energi der skal til at bryde et materiale hedder slagsejhed, og er ikke direkte afhængigt at dets brudstyrke. Slagsejhed er et tal for den energi det kræver at bryde materialet, glas har f.eks. en forholdsvis lav slagsejhed. i daglig tale snakker man tit og hvor "skørt"(på engelsk brittle) et materiale er, så det kan sagtens passe at to materialer med samme brudstyrke kræver forskellige mængder energi at klippe. 

Skriv en pm hvis det er ;)

Fra Kolding
Tilmeldt 6. Feb 07
Indlæg ialt: 280
Fra  ... Skrevet kl. 18:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Det slår mig at al det med acceleration ikke rigtig kan regnes ud, når det for første drejer sig om moment og for det andet så afhængder det også af den maskine stanseværktøjet bliver sat ind i ....Så blev man dét klogere :D'

Men...

Så kunne man fristende spørger hvad hastighed de maskiner arbejder i målt i m/s. For så kunne jeg da regne ud hvor lang tid der tager at udføre et stansning.

Fra Roskilde
Tilmeldt 16. Jun 09
Indlæg ialt: 2315
Fra  PITOT Watches Skrevet kl. 11:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Johannes Hyldahl:

Det slår mig at al det med acceleration ikke rigtig kan regnes ud, når det for første drejer sig om moment og for det andet så afhængder det også af den maskine stanseværktøjet bliver sat ind i ....Så blev man dét klogere :D'

Men...

Så kunne man fristende spørger hvad hastighed de maskiner arbejder i målt i m/s. For så kunne jeg da regne ud hvor lang tid der tager at udføre et stansning.

du kan regne alt det ud du vil, det er bare med at finde ud af hvad du skal bruge og som er relevant at regne ud :)

formlen for bevægelses energi kan måske hjælpe dig yderligere, det er også i Joule:

Ekin = 0,5*m*V^2 = Joule

Ekin = 0,5 * masse * hastighed^2 (hastighed i anden)  

Aviator ure inspireret af kampfly - pitotwatches.com

Tilmeldt 23. Jul 12
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 12:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey mdot.dk,

De klassiske formeler for kinetisk energi finder som sådan ikke nogen anvendelse i denne sammenhæng, det er nemmelig ikke massen der er den afgørende faktor her, men den kraft stemplet virker med. Derfor er det meget mere relevant at udregne det arbejde der bliver udført ved hjælp af kraft gange vej. Arbejde = kraft x vej, W = F x ds. 

Den hastighed stemplet skal virke med, bestemmes af hvor hurtigt den nødvenige energi kan tilføres stemplet, hvis det er et hydraulisk system, er det effekten på pumpen. Effekt = arbejde/tid P = W/t 

Fra Roskilde
Tilmeldt 16. Jun 09
Indlæg ialt: 2315
Fra  PITOT Watches Skrevet kl. 12:59
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg smed den oveni hatten fordi trådstarter ikke klart ved hvad det er han skal regne ud - så kan han bruge den fremover hvis han skal finde noget af ovenstående :)

Aviator ure inspireret af kampfly - pitotwatches.com

Tilmeldt 11. Dec 12
Indlæg ialt: 408
Skrevet kl. 15:52
Hvor mange stjerner giver du? :

nu er det ik for at spamme jeres tråd men kan se her sidder en masse menesker med matematisk kunnen (jeg er ikke en af dem) men jeg har været problem løser på nogle ting på denne hjemmeside  og ville enormt gerne have noget feedback på hvad der mangler kan gøres bedre på siden skulle der være nogen der gider kigge forbi må i meget gerne smide mig en pb eller svare tilbage i tråden hvis det ikke blir for offtopic hjemmesiden er kodet af en maskinarbejder der var træt af at skulle hive formel bøger frem hvergang han skulle udregne noget kan også lige tilføje vi er ved at lave en ny forbedret udgave der kommer til at ligge på www.calcool.dk

Fra Roskilde
Tilmeldt 16. Jun 09
Indlæg ialt: 2315
Fra  PITOT Watches Skrevet kl. 16:42
Hvor mange stjerner giver du? :

jonas33:
hjemmesiden er kodet af en maskinarbejder der var træt af at skulle hive formel bøger frem hvergang han skulle udregne noget kan også lige tilføje vi er ved at lave en ny forbedret udgave der kommer til at ligge på www.calcool.dk

nu har jeg ikke fundet nogle link der rent faktisk virker på hans hjemmeside, gav op efter 9 fejlsider!

Aviator ure inspireret af kampfly - pitotwatches.com

Tilmeldt 11. Dec 12
Indlæg ialt: 408
Skrevet kl. 17:09
Hvor mange stjerner giver du? :

det må du undskylde det var temlig dårlig stil Embarrassed calcool.dk virker ikke da der er der den nye er under udvikling jeg havde lavet et link til http://calc.homepage.dk/ det er den aktive men det virked ikke den ligger på en mail server derfor det manglende www skulle du ha mod på at prøve igen ville jeg blive rigtig glad alle link skulle virke 

Fra Roskilde
Tilmeldt 16. Jun 09
Indlæg ialt: 2315
Fra  PITOT Watches Skrevet kl. 17:59
Hvor mange stjerner giver du? :

@ jonas - der er mange muligheder for at finde lige det man skal bruge eller skal udregne indenfor

f.eks pladeudfoldning eller som f.eks maskinarbejder,smed og lignende - man kan savne en mere appetitlig grafik og så smid de reklamer af h til! jeg hader adsense, da det ødelægger helhedsindtrykket og tager fokus fra det det omhandler, men det er bare min mening! men grafik synes jeg kunne bruge et løft, ligner noget fra 90'erne, noget tidlig cad/cam :)

Aviator ure inspireret af kampfly - pitotwatches.com

Fra Kolding
Tilmeldt 6. Feb 07
Indlæg ialt: 280
Fra  ... Skrevet kl. 18:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Ikke for at "min" tråd :P skal gå over i side promoveringer, men der findes bare en fantasillion konverteringsider.

Så det skal være udelukkedne interesse betonet at lave den slags sider.

Og ja, jeg sad også og fik 90er flashback ...Det er der heller ikke noget galt i :D Vi er nogen der sidder lidt fast i den tid.

 

Men fed tråd :D sq godt der nogen tal-knusere herinde

Side 3 ud af 4 (34 indlæg)