Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Medarbejder laver ikke noget når jeg ikke er der.

Side 3 ud af 7 (69 indlæg)
Tilmeldt 20. Feb 13
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 21:14
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg arbejder rigtig meget, men som jeg skrev tidligere har jeg et par gange oplevet at min medarbejder ikke havde lavet noget når jeg havde været væk. Derfor da jeg ringede til firmaet i dag og hun ikke tog telefonen, så kiggede jeg på overvågningen. Det er første gang jeg har gjort det.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46479
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 5 person

Selvfølgeligt skal man som chef kunne fyre - men det betyder langt fra at det er løsning 1 man griber til

Du kan roligt sige til personen, at du har indtryk af, at der sker alt for lidt, når du ikke er der. Det kan du gøre uden at sige videoovervågning som jo kan skabe problemer, men du må vel ha andre indikatorer. Telefoner der ikke bliver taget - det er jo bare at ringe selv med et eller andet du skal spørge om, varer der ikke bliver ordnet eller - you name it

Forslaget om at give pågældende nogle konkrete opgaver som skal udføres når du er borte, og som kan kontrolleres når du kommer tilbage, er absolut fint.

Den der med, at du KUN har dig selv og din økonomi at tænke på, den køber jeg ikke. Som arbejdsgiver har du et ledelsesansvar, som inkluderer at du tager samtaler med den ansatte, åbne og klare samtaler, hvor du afstikker reglerne for hvordan ting skal være hos dig. De kan godt inkludere besked om, at det her må blive bedre hvis forholdet skal forsætte. Ved samtale nr. 2 gives skriftlig advarsel og bedres det ikke, kommer samtaler med kort mellemrum.

Bare lige fyre gør man ikke, med mindre man har bortvisningsgrund - "der er nappet af kassen" eller lignende

Det er både fordi man skal være ordentlig som leder, selv når det koster lidt på den korte bane - men også fordi, hvis du bare fyrer uden advarsler og kort efter ansætter en anden som du vel skal bruge, så risikerer du at den første er organiseret, og så står du pludseligt med en masse problemer med "urimelig opsigelse" og det kan koste meget mere, end det koster at tage tingene korrekt.

Skal du ikke genansætte overhovedet, har du det lidt lettere ved at kunne bruge økonomiske årsager som grund

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 21. Aug 06
Indlæg ialt: 292
Fra  WebSafe Skrevet kl. 21:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Kim Carlberg:
som det er idag skal man godt nok vise at man gider gøre noget for at beholde sit arbejde

Mon ikke langt de fleste arbejdsgivere er godt tilfredse med medarbejdere, der blot passer deres arbejde ordentligt?

Hvis man er i tvivl om, hvad det indebærer, kan man jo spørge chefen.

Tilmeldt 14. Feb 13
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 21:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,7 stjerner givet af 3 person

fyr hende

der er massere af mennesker der ville ønske at få et arbejde idag mig med så find en anden

Tilmeldt 21. Aug 06
Indlæg ialt: 292
Fra  WebSafe Skrevet kl. 21:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Fortæl hende, at du flere gange har ringet hjem, uden at der blev svaret.

Spørg så, om hun mener det er nødvendigt at ansætte endnu en medarbejder, siden hun har for travlt til at tage telefonen.

Skype-Giggle

Tilmeldt 11. Dec 12
Indlæg ialt: 408
Skrevet kl. 21:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Petrus:

Fortæl hende, at du flere gange har ringet hjem, uden at der blev svaret.

Spørg så, om hun mener det er nødvendigt at ansætte endnu en medarbejder, siden hun har for travlt til at tage telefonen.

Yes eller spørg lidt flabet om det er i orden du viderstiller firma telefonen til hendes når hun aligevel sidder med den i hånden hele dagen Big Smile

Fra Kolding
Tilmeldt 8. Mar 07
Indlæg ialt: 1577
Fra  Jakodan A/S Skrevet kl. 21:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 4 person

Udfører hun normalt de arbejdsopgaver hun har? og ville hun normalt selv gå igang med en masse nye projekter eller plejer du at sætte hende igang når du er der?

Man kan ikke forvente at en ansat i en virksomhed har helt samme gejst som man selv har - hvis de havde det, var de selv selvstændige.
Det kan måske tænkes, at hun ikke helt er klar over, hvad du forventer af hende - hvis du aldrig har givet udtryk for det, men regnet med at hun vilkle gøre det af sig selv.

Har du prøvet at stille hende nogle opgaver inden du tager afsted, og givet hende en dato/tidspunkt for hvornår du forventer det færdigt?

Fra København
Tilmeldt 30. Jan 13
Indlæg ialt: 53
Skrevet kl. 22:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Du må ikke bruge overvågning til at kontrollere effektivitet, det er ren præventivt/opklaring af strafbare forhold der er lovligt:

"Der har været en afgørelse i en butik, som måtte en tur i Arbejdsretten og Sø-og Handelsretten, hvor det blev afgjort, at man ikke må sidde og se på hvad medarbejderne laver og ikke laver, og så slå ned på det. "

http://www.business.dk/arbejdsmarked/slut-med-lure-paa-dovne-medarbejdere#

 

Dette blev ligeledes gjort meget klart på personalejuraskrivelserne, der hvor jeg var tidligere..

 

Jeg kan dog kun sige én ting: FYR HENDE!! hvis hun har så dårlig arbejds/ansvarsmoral overfor dig, bliver det ikke bedre, ligemeget hvor mange lederkurser du tager.

Hvis jeg var dig, ville jeg kigge på, om jeg kunne udlicitere opgaven til et callcenter/efterlønner/lign.

Har hun været ansat i under et år, kan du fyre hende uden grund. Har hun været over, skal du være meget varsom og evt. bruge din brancheforening, da en usaglig fyring kan være rigtigt dyrt.

Tilmeldt 11. Dec 12
Indlæg ialt: 408
Skrevet kl. 22:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,3 stjerner givet af 3 person

al den problematik om fyring det skulle ik tage mig 14 dage at få hende til at ligge en opsigelse der er masser af gode værktøjer til at gøre livet meget surt for en lønmodtager og i hendes tilfælde ville jeg være kold i røven al det børnehave pædagogik kommer man ingen steder med

også set i lyset af denne tråd hvor du jo åbenlyst har sagt at du har overvåget hende for at se hvad hun laver det ville være så skidt hvis hun læser med og vidergiver oplysningen til fagforeningen  

nok meget godt du ik har udfyldt din profil med for meget info Zip it!

Tilmeldt 10. Oct 12
Indlæg ialt: 10
Fra  KA Skrevet kl. 22:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 4 person

En kendt leder udtalte at "ledelse er det der foregår når jeg ikke er tilstede". Og det var jo klogt for han havde mange medarbejdere. Fra og med den første ansatte påhviler der dig et ansvar for at få dine medarbejdere til at fungere og præstere. Kender hun sine opgaver? Forstår hun dem? Og har I aftalt hvordan I kan tale om kvaliteten af hendes arbejde? Sund fornuft og en ærlig samtale er et vigtigt redskab. Ikke overvågning. Hvis din ansatte ikke kan eller vil forbedre sin indsats efter dine samtaler, må du indlede en afskedigelse. Som arbejdsgiver skal du følge gældne regler for afskedigelser, ellers kan du brænde fingrene. De fleste arbejdsgiverforeninger har masser af erfaring på området. At være ven med sine ansatte er ikke et godt udgangspunkt. Når I kun er 2 er det selvfølgelig vigtigt at I har et godt arbejdsfællesskab, men det er din opgave at sætte klare forventninger til din ansattes indsats. Jeg er enig i de indlæg der siger at du ikke har råd til en ansat der ikke er engageret. Jeg har lige lagt en blog ud omkring problemerne med tætte relationer i små virksomheder. Måske kan den også inspirere dig.

Side 3 ud af 7 (69 indlæg)