Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Billigste fragt fra Danmark til Hong Kong !

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Hong Kong
Tilmeldt 6. May 08
Indlæg ialt: 675
Skrevet kl. 01:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Billigste fragt fra Danmark til Hong Kong

Hvem er gode, billige og bedst til prisen ?

Nogen som har nogen ca. priser på stk. gods pr. m3 og hvad hele container koster at shippe ?

Altid lidt længere fremme..... helt præcist 6 timer ;-)

Fra Hong Kong
Tilmeldt 6. May 08
Indlæg ialt: 675
Skrevet kl. 17:02
Hvor mange stjerner giver du? :

er her virkelig ikke nogen som kan hjælpe, eller er det fordi jeg skrev indlæget så sent de vågne var gået i seng :-) 

Altid lidt længere fremme..... helt præcist 6 timer ;-)

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12673
Skrevet kl. 08:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du nu var lidt mere specifik mht dit spørgsmål vil folk have en change for at hjælpe dig. Vi aner jo intet om hvad type fragt  du søger, er det luft, sø eller kurer ?  er det en dør / dør forsendelse ? eller hvad?  Priser pr. kubikmeter  er stærkt afhændig af hvor mange kubikmeter du sender. 

Prøv at fåp nogle priser hos følgende speditører.

Primecargo

DVS

Geodiswilson

Ravn

Fra Hong Kong
Tilmeldt 6. May 08
Indlæg ialt: 675
Skrevet kl. 15:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Ravn:

Hvis du nu var lidt mere specifik mht dit spørgsmål vil folk have en change for at hjælpe dig. Vi aner jo intet om hvad type fragt  du søger, er det luft, sø eller kurer ?  er det en dør / dør forsendelse ? eller hvad?  Priser pr. kubikmeter  er stærkt afhændig af hvor mange kubikmeter du sender. 


Prøv at fåp nogle priser hos følgende speditører.


Primecargo


DVS


Geodiswilson


Ravn





Tak for info, jeg vil prøve at kontakte overstående :-)

Jeg har allerede fået nogen ca. priser fra XXX

120 Kr. Pr. cbm ath.
75 kr i THC pr. cbm.
350 kr. i spedition
45 USD i søfragt pr. cbm

1 cbm / 1000 Kg

20 fod container ca. 9800 +moms

Om hvor mange cbm der skal sendes ved jeg ikke endnu, da der vil være løbende forsendelser efter ordre, taler vi om forsendelsen koster over de 9800 er den 20 fods container billigst at bruge.

Jeg syntes dog prisen hos XXX er ret høj, da jeg har hørt en fugl synge om det skulle være meget billigere at sende fra eu til asien da de meget gerne vil ha retur gods med hjem istedet for at sejle tom hjem.

første gang taler vi om 6 til 10 cbm.

Tybe af fragt er kunne det være int at høre om både luft og søvejen, vi taler ikke om føde vare i første omgang

fragten er til os selv så FOB Hong Kong somewhere er fin

Altid lidt længere fremme..... helt præcist 6 timer ;-)

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12673
Skrevet kl. 17:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tvivler stærkt på at du kan få en container hjem dør/dør for 9800 kr  

Når du beder om priser bør du få en "ALL In" pris  dør/dør så tilbudene kan sammenlignes. 

Fra Hong Kong
Tilmeldt 6. May 08
Indlæg ialt: 675
Skrevet kl. 18:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Ravn:

Jeg tvivler stærkt på at du kan få en container hjem dør/dør for 9800 kr  


Når du beder om priser bør du få en "ALL In" pris  dør/dør så tilbudene kan sammenlignes. 



Har jeg aldrig sagt, prisen på den 20 fod er til HK havn, syntes stadig det er dyrt da det faktisk koster det samme som den anden vej.

vi har heller ikke mulighed for at få leveret en container til dør i Hong Kong, en parkeringsplads til en personbil koster alene ca 2 milioner

Altid lidt længere fremme..... helt præcist 6 timer ;-)

Fra Aarhus
Tilmeldt 7. Feb 13
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 16:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Først virker det lidt som jack taler EB altså eksport ud af Danmark mod HKG og Ravn taler WB altså import, og så kan det jo blive svært at blive enige om priser/rater. Stick out tongue

Det ar mange mange år siden at skibe sejlede "tomme hjem" idag er mange skibe også fully booke EB, men med den forskel, at på hjemturen er skibene fyldte rent tonnage mæssigt men ikke slot mæssigt, således er trafikken langt hen ad vejen balanceret men med færdigvarer WB og halvfabrikata EB og det slår sig lidt på prisen...  For 10/15 år siden kunne man få en container til Kina for USD 50,- + trucking og THC simpelthen for at positionere equipment.... De dage er dog ovre...

Nu er makeder jo meget usikkert i øjeblikket, og er selv i Hong Kong til rateforhandlinger, men jeg vil tro vi lander på en CY/CY pris på USD950,-fra 1. marts for en 20" DC så der trucking+THC+docs meeen alt efter hvor det skal afhentes burde den 9.800,- burde nok kunne forbedres... DHL kalkulation er nok meget almindelig på LCL, der vil normalt være en break-even ved omkrin 10-12cbm på hvornår en 20" best kan betale sig. Til sammenligning er WB prisen USD 300-400 højere... de danske omkostninger kommer oven i... og HKG er som du siger et kapitel for sig selv..

Hvis du ikke kommer videre vil jeg da gerne smide dig et tilbud, når jeg lige har lidt detaljer... Er som sagt i HKG og Shanghai i 14 dage, men PM skulle virke herinde...

 

 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)