Først virker det lidt som jack taler EB altså eksport ud af Danmark mod HKG og Ravn taler WB altså import, og så kan det jo blive svært at blive enige om priser/rater.
Det ar mange mange år siden at skibe sejlede "tomme hjem" idag er mange skibe også fully booke EB, men med den forskel, at på hjemturen er skibene fyldte rent tonnage mæssigt men ikke slot mæssigt, således er trafikken langt hen ad vejen balanceret men med færdigvarer WB og halvfabrikata EB og det slår sig lidt på prisen... For 10/15 år siden kunne man få en container til Kina for USD 50,- + trucking og THC simpelthen for at positionere equipment.... De dage er dog ovre...
Nu er makeder jo meget usikkert i øjeblikket, og er selv i Hong Kong til rateforhandlinger, men jeg vil tro vi lander på en CY/CY pris på USD950,-fra 1. marts for en 20" DC så der trucking+THC+docs meeen alt efter hvor det skal afhentes burde den 9.800,- burde nok kunne forbedres... DHL kalkulation er nok meget almindelig på LCL, der vil normalt være en break-even ved omkrin 10-12cbm på hvornår en 20" best kan betale sig. Til sammenligning er WB prisen USD 300-400 højere... de danske omkostninger kommer oven i... og HKG er som du siger et kapitel for sig selv..
Hvis du ikke kommer videre vil jeg da gerne smide dig et tilbud, når jeg lige har lidt detaljer... Er som sagt i HKG og Shanghai i 14 dage, men PM skulle virke herinde...