Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Søger råd til start af virksomhed inden for tøjproduktion

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. Feb 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 18:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino.

Jeg er nyoprettet medlem her på Amino, så jeg er ikke klar over om dette indlæg havner det rigtige sted. Jeg håber det ikke er helt ved siden af.

Vi er en gruppe unge drenge i starten af 20'erne, der i længere tid har leget med tanken om at det kunne være fedt at lave vores eget tøj, primært T-shirts. Da vi alle er unge studerende har vi ikke uanede mængder af penge til køb af tøj, men da vi godt kan lide fede t-shirts og deslige har vi talt om hvad der skal til for at starte vores egen virksomhed?

i blandt os er der flere kreative ildsjæle som er kanon dygtige til at tegne, fotografere og behandle billeder efterfølgende. Vi har kort sagt en masse idéer, designs og prototyper på T-shirts som vi fik amatørprintet på en T-shirt i sin tid. 

Projektet gik i sin tid i stå da vi ramte en mur af "Hvad gør vi herfra?"-spørgsmål. 

Mit spørgsmål er til jer er overordnet set: Hvordan starter man en virksomhed der kan producere og sælge tøj?

Vi går ud fra at man skal finde en producent af t-shirts som kan trykke og levere dem til os - men hvad er reglerne for det? Og hvordan finder man frem til sådanne virksomheder? Umiddelbart har vi kun fundet frem til producenter i Asien som markedsfører sig på at være billige - men er der alternativer til dette?

Hvis man er en gruppe på 5 mennesker der vil starte en virksomhed, hvordan gør man så det og hvad kræver det? Koster det nogle penge? Taler vi ApS og hvad betyder dette frem for ikke ApS?

Vi går ud fra at der skal være en start kapital, men hvordan og hvorledes med dette?

Alt i alt er vi på bar bund hvad angår opstart af virksomhed. Så hvis nogle af jer enten kunne tænke jer at besvare nogle af vores spørgsmål eller henvise til andre tråde hvor de bliver besvaret så bliver vi glade!

mvh Emil Wiedemann

Tilmeldt 27. Feb 13
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 00:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Tøj produktion ved jeg ikke noget om men jeg ved lidt om selvskaber.

i kan ikke oprette dette som et enkeltmands selvskab.

i/s selvskab kan oprettes af 2 eller flere personer, her er der intet kapitals krav.

APS selvskab er kapitals kravet 80.000 kr.

a/s selvskab er kapitals krav 500.000 kr.

læs mer om opstart af virksomhed her:

https://sites.google.com/site/opstartsomselvstaendig/virksomhedsform

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)