Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Test 5 elementer for mig

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Jan 09
Indlæg ialt: 224
Skrevet kl. 19:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg har (fået) lavet 5 små elementer til mit website, herunder en lydafspiller, ordforklaringer og en niveauvælger. Inden jeg implementerer elementerne på siden, vil jeg sikre mig, at de virker i alle internetbrowsere. Derfor vil jeg meget gerne have jeres hjælp til at prøve dem af for mig og melde tilbage, hvis de ikke virker, eller hvis I blot har kommentarer til dem.

I kan se og teste de 5 funktioner her.

Ingen kommentarer til selve designet af siden, eller andre funktioner på siden, tak - det bliver alligevel ændret snart :-)

Mange hilsner

Lasse

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Tritonus

Jeg har lige prøvet dine elementer af i Chrome og de virker PERFEKT.

Der er ikke noget at komme efter

Fra Næstved
Tilmeldt 26. Oct 05
Indlæg ialt: 1663
Fra  xxx Skrevet kl. 19:46
Hvor mange stjerner giver du? :

alle 5 virker fino

hurtig svartid på nr 5

Venligst

René Buch

Fra Korsør
Tilmeldt 28. Jan 12
Indlæg ialt: 667
Fra  Mitlink.dk Skrevet kl. 20:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Det en fed side du har!

Fra Aarhus
Tilmeldt 9. Feb 13
Indlæg ialt: 119
Fra  Studiesalg.dk Skrevet kl. 20:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa..

Alt virker i den nyeste Google Chrome, på windows 7:-) 

Uden at kommentere på design, har jeg nok kun en bemærkning til lydafspilleren. Uden at vide dens øvrige formål, kunne jeg godt savne regulering af lydstyrken. Derudover er det måske lidt utydeligt at den grå 'bar' til højre for play-knappen er tidslinje for sangen. Troede i starten det var en designfejl indtil jeg så den blev grøn i takt med sangen :)

Håber det kunne bruges.

Mvh. Rasmus

www.easify.dk

Freelance webprogrammør med 12 års erfaring til 399,- i timen. Ekspertise indenfor PHP, MySQL, samt frontendudvikling.

Tilmeldt 18. Jan 09
Indlæg ialt: 224
Skrevet kl. 22:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for feedbacken. Det lyder jo indtil videre godt :-)

Rasmus Christoffer Nielsen:
Uden at kommentere på design, har jeg nok kun en bemærkning til lydafspilleren. Uden at vide dens øvrige formål, kunne jeg godt savne regulering af lydstyrken. Derudover er det måske lidt utydeligt at den grå 'bar' til højre for play-knappen er tidslinje for sangen. Troede i starten det var en designfejl indtil jeg så den blev grøn i takt med sangen.

Justering af lydstyrke har jeg bevidst fravalgt. Jeg har til tider en hel del lydeksempler i mine artikler, og af hensyn til design og overskuelighed ønsker jeg en meget minimalistisk lydafspiller. Af samme grund den lidt alternative loadbar, som først viser sig ved afspilning. Men dine pointer er gode ellers.

Tilmeldt 24. Feb 13
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 22:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har testet i Safari og Chrome på en Macbook, og alle elementer virker. Vil dog sige, at du nok kan finde bedre plugins til jquery end opentip.org som det ligner du bruger - jeg synes ikke det er så pænt.

Vedr. sidste punkt, så er siden ikke langsom - men den kan sagtens optimeres. Når den loader op, er der lige en sekund hvor alfabetvælgeren står på en anden måde end hensigten. Ved ikke hvor meget du vil gøre i det, da det jo ikke er en tung side som sådan, men eftersom du spørger, så er her da lidt idéer:

Parallelize downloads ved at lægge blandt andet alle png-filerne på flere forskellige domæner samt sætte en public cache header op på dem

Kombinér dine CSS filer, det ser ud til, at der er 6 forskellige fra samme domæne. Det er overhead at hente dem ned hver for sig.

Kombinér javascript filer. Du henter blandt andet en masse ned fra googleapis.com, som du kan hente lokalt og kombinere. Måske i *.min.js version også?

Sæt dimensions på billederne.

Der kan ryddes meget op i CSS.

Tilmeldt 18. Jan 09
Indlæg ialt: 224
Skrevet kl. 22:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Thossen

Mange tak for dit fyldige svar. Når du siger, at det ikke ser så pænt ud, mener du så koden eller designet?

I første omgang skal elementerne bare virke. Senere, når det hele spiller, og jeg har pengene til det, skal koden og hjemmesiden generelt optimeres (jeg vil dog her vente til sidens nye design, som jeg er ved at få lavet, er implementeret).

Arbejder du som programmør?

Mange hilsner

Lasse

Tilmeldt 24. Feb 13
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 23:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har ikke kigget så meget på selve javascriptet - men er bare ikke så vild med tooltippet, kan ikke helt sætte en finger på hvad det er - måske det bare er mig :D Har selv brugt qTip2 tidligere, men funktionaliteten er jo stort set den samme. Var bare lige det eneste, jeg havde noget i mod, for udover tooltippet ser det godt ud... Faktisk, bare glem det om tooltippet, det skal jeg ikke gøre mig til smagsdommer over :-)

Mit svar mere på det rent tekniske, da jeg formodede at du med dit spørgsmål nr. 5. selv havde tænkt at den loadede måske lidt for langsomt, og så havde jeg da lige et par inputs til forbedringer. Jeg tror dog ikke, at den almene bruger vil tænke nærmere over det.

Ja, jeg er ansat som programmør.

Mvh

Tilmeldt 18. Jan 09
Indlæg ialt: 224
Skrevet kl. 23:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, funktionaliteten er den samme på de to tooltips, og den tissegule farve er også den samme. Så jeg beholder den nuværende :-)

Ja, lige netop angående nr. 5. Den loader lidt langsomt hos mig. Men det kan noget optimering måske få bugt med. Jeg har dig i baghovedet, til den dag koden skal optimeres. Det lyder som om, at du har tjek på det :-)

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)