Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fragt fra Kina

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 17. Dec 11
Indlæg ialt: 99
Skrevet kl. 14:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej


Jeg skal muligvis have købt en mindre maskine i Kina... Prisen for denne er 350 $. Den vejer 23-25 kg og så vil jeg mene det er 1520*240*220mm kassen fylder. Fabrikken ligger i Jinan.

Jeg har fået et tilbud på fragt på 300 $, det er med DHL (tror nok det var air), men synes det lyder en smule dyrt. Sælgeren snakkede også lidt om noget søfragt, men det fik jeg ikke lige fandt i prisen på.

Men her fik jeg afvide at jeg selv kunne hente pakken ved deres shipping agent i Aarhus havn. Kan man det? 

Jeg vil helst have en pris lige til min dør, da jeg har hørt om hvor dyrt det kan blive, hvis den ender ved en tilfældig speditør.

Leder du efter en kvalitets havetraktor?

Tilmeldt 17. Dec 11
Indlæg ialt: 99
Skrevet kl. 21:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan godt se mit indlæg blev lidt forvirrende, med en masse ´spørgsmål blandet sammen:P

Ingen der ved om 300 $ er en fair pris for DHL transport? Eller bare kan besvare et af de andre spørgsmål?

Leder du efter en kvalitets havetraktor?

Fra Ballerup
Tilmeldt 1. Dec 12
Indlæg ialt: 86
Fra  Nikmi Import Skrevet kl. 21:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror desværre at det er det, det koster fordi din pakke er over 20 kg. når du først kommer der over i en forsendelse bliver det DYRT.

Tilmeldt 17. Dec 11
Indlæg ialt: 99
Skrevet kl. 22:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Larsen:

Jeg tror desværre at det er det, det koster fordi din pakke er over 20 kg. når du først kommer der over i en forsendelse bliver det DYRT.

Går udfra det luft fragt du optaler?

Hvad med sø? Hvis jeg selv afhenter i Aarhus, kan jeg så selv indfortolde? Og er der andet at være opmærksom på?:-)

Leder du efter en kvalitets havetraktor?

Fra Ballerup
Tilmeldt 1. Dec 12
Indlæg ialt: 86
Fra  Nikmi Import Skrevet kl. 22:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg bestiller for det meste stadig i en størrelse orden (altså fysisk vægt og størrelse) at de normale postvæsner kan ordne det. hvis det skal sendes som fragt uden en leverandør. Så ville jeg ringe til en speditør for rådgivning. de fleste giver gerne gratis rådgivning :) fik selv hjælp med en enkelt bestilling ganske gratis.

Fra København S
Tilmeldt 10. Aug 06
Indlæg ialt: 1825
Skrevet kl. 22:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Glem alt om søfragt, så længe det er under 200 kg vil det være dyrere end luftfragt. Den forsendelsesstørrelse som det handler om her, er kurrer som DHL Express, UPS osv. din eneste mulighed i forhold til omkostningerne. Og DHL er de billigste indenfor det segment.

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 22:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er svært at udtale sig om priser, når man ikke kender incoterm.. Omvendt må det antages, at du ikke er rutineret befragter, så det bedste bud er at sende en krydsforspørgsel til 3-4 speditører og få deres priser.

Søfragt sker givetvis via Qingdao. I princippet kan du godt selv afhente dit gods i Århus havn efter aftale med agent, dog vil du stadig blive opkrævet håndtering, indfortoldning mm.

Gods ender ikke ved en tilfældig speditør, hvis du selv aktivt beder en speditør tage hånd om forsendelsen.

Tilmeldt 17. Dec 11
Indlæg ialt: 99
Skrevet kl. 13:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har fået en pris på 100 $ med sø til Aarhus...
Det er inklusiv forsikring.
Jeg skal selv hente ved deres shipping agent.
Men kan jeg regne med, at der kommer andre udgifter udover told og moms?

Kan jeg selv indfortolde?:-)

Leder du efter en kvalitets havetraktor?

Tilmeldt 28. Feb 13
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 15:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Hvis du stadig har brug for hjælp til dette er du meget velkommen til at ringe på 24210519 - Så skal jeg svare på alle spørgsmål jeg kan.

Mvh. Link Logistics, Mikkel

Tilmeldt 17. Dec 11
Indlæg ialt: 99
Skrevet kl. 07:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej igen

Jeg har nu fået afvide at det er den incoterm der hedder CIF.

Sælgeren siger at jeg ikke skal bekymre mig om at betale andet, og jeg ikke skal betale for aflæsning.

Hvordan foregår det så nu? Bliver pakken stilt på et lager eller bare på kajen.

Og kan jeg så være sikker på der ikke kommer flere udgifter? Udover det jeg skal betale i told og moms:-)

Leder du efter en kvalitets havetraktor?

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)