Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til app-making

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 25. Feb 13
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 11:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej alle!

Arbejder på en fynsk skole, der tilbyder innovation som obligatorisk fag. I denne sammenhæng arbejder vi bl.a. med idéudvikling --> apps. Jeg ved meget lidt om app'ens opbygning, men kunne rigtig godt tænke mig at lave et forløb for elever i 10. klasse, der viser hvordan en app laves.

Nogen, der kan lave et undervisningsforløb og vil besøge en skole med engagerede elever? Målet er at eleverne får indsigt i app'ens verden og ser hvor nemt/svært det er, at lave sin egen app.

Rammer:

19 elever på holdet - 18 drenge + 1 pige.

Mange har Mac, men ikke alle. Cirka hver anden eller tredje, så eleverne skal arbejde i teams.

Vi har mulighed for at planlægge dagen udfra ønskede antal timer. Også om aftenen!

Vi har projektor og højttalere i alle lokaler.

Spørgsmål:

Hvad skal det koste?

Andet vi skal have klart?

Håber på gode svar!

Vh. Jakob

Tak for et godt forum!

Fra København
Tilmeldt 10. Apr 06
Indlæg ialt: 14
Fra  Innovation Embassy Danmark Skrevet kl. 09:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er tre ting her synes jeg. Det ene er at få en idé til en app (hvordan får man den, hvordan udvikler man den, hvordan tager man kontakt til udviklere, hvem vælger man som grafiker, hvordan udvikler man en app sammen med sin softwareudvikler og grafikker samt upload til forretningen mv). Det andet er selve app udviklingen hvilket er et stykke software og den tekniske del. Det tredje er forretningen i at have en app eller flere apps. Jeg skipper den del over der hedder at starte en forretning fordi den gennemgår du nok men gearer man sin idé så der er en chance for at det kan tjene penge. Hvordan integrer man reklamer? hvornår bruger man reklamer? hvordan med in-apps? Men det hele starter faktisk helt på idéplan med hvilken type app man vælger og der er helt klare "regler" for dette. De er bare super svære at følge! ;-) Så man kan sagtens sætte et forløb sammen og det behøver ikke koste meget. Du er velkommen til at ringe til mig Erik Micheelsen 61282026

Tilmeldt 9. Jan 12
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 17:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jakob

Jeg er meget interesseret i at levere det du beskriver, og har faktisk længe gået og sammenstykket ideer til forskellige typer oplæg/forløb med netop 10.kl samt gymnasie elever som målgruppe.

Jeg er uddannet Pædagog og arbejder som leder af en daginstitution.

Ved siden af det arbejde driver jeg en selvstændig konsulentvirksomhed, som afholder oplæg for lærere og pædagoger primært om læring og innovation.

Jeg har beskæftiget mig med innovation på et teoretisk plan og blandt andet har jeg skrevet Diplom speciale med temaet "Organisatorisk innovationskompetence"

Jeg har arbejdet med innovative forløb i praksis som leder og konsulent - typisk igennem Kunstneriske og Æstetiske innovative læreprocesser.

I lørdags udgav jeg sammen med 2 venner vores første App, og har i den forbindelse sat mig ind i en række forhold omkring app udgivelser!

Jeg har forskellige forslag til indhold alt efter om du tænker et kortere eller længere forløb, men kan garantere at der ikke bliver tale om et normalt 'røv til sæde' undervisningsforløb - og jeg kunne håbe på at der kunne afses tid til eleverne rent faktisk udvikler (ideen) til deres egen app, laver flowcharts, gør sig overvejelser om grafik, lyd, programmering, økonomi, markedsføring mm. i et dynamisk samarbejde!

... og måske er der elever der vil gå videre med ideen efterfølgende!?

Hvis du vil høre mere, kan du ringe eller skrive til mig:

Lars Danielsen

larsdanielsen@live.dk

2383 8264

Tilmeldt 25. Feb 13
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 18:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lars!

Mange tak for din mail - du lyder som det jeg søger! Jeg ringer til dig imorgen.

Tak - Jakob

Tilmeldt 9. Jan 12
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 23:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jakob

Dejligt du/I er interesserede, jeg er helt sikker på det bliver super godt!

Lige i morgen er jeg ekstra presset og hopper fra det ene møde til det andet frem til klokken 20:00

der er dog enkelte ledige tidsrum (hvis ikke der opstår noget akut), det kunne være:

08:10-08:45

11:00-12:30

14:00-15-00

20:15-

Jeg kan ikke love jeg kan tage telefonen i ovenstående tidsrum, men det er her det ser bedst ud!

Alternativt kan du skrive mig en SMS/mail med dine kontaktoplysninger, så ringer jeg når jeg kan finde en åbning!

Skriv evt. hvornår det passer dig!

vh

Lars

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)