Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjemmeside nede pga. spam, kan man finde ud af hvem der sender det?

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 1. Mar 13
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 15:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Du skal nok have fat i din hjemmesideudbyder eller den udvikler der har sat hjemmesiden op. Det ser ud til den ikke helt kan finde ud af at redirekte korrekt (gætter på der er prøvet at tvinge folk ind på domænet uden www foran, men dette er gået lidt galt)
Fra Aalborg
Tilmeldt 7. Sep 10
Indlæg ialt: 241
Skrevet kl. 19:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Susanne

Susanne_:
Jeg ved i øvrigt heller ikke hvad din oversigt viser - forstår jeg det rigtigt hvis jeg tror at det betyder at noget text/html bliver sendt ud hvert 15-16 millisekund?

Det du skal lægge mærke til er status koden - der hvor der står 302, som står for en midlertidig redirect.

Det vil sige .dk hjemmesiden peger(redirecter) på/til .com hjemmesiden.
På .com hjemmesiden er der lavet en forkert pegning(redirect) så .com hjemmesiden peger på sig selv og derfor vises hjemmesiden ikke.

Men ser ud til at du har fundet ud af det da hjemmesiden vises nu.

Tilmeldt 11. Apr 10
Indlæg ialt: 78
Fra  Susanna Solgreen Skrevet kl. 21:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Leif,
tak igen! Og atter: Det er ikke min side, og jeg har ikke noget med den at gøre, jeg hjælper bare dem som har siden :0)

Det er virkelig god information, jeg vidste ikke hvad re-direct betød, men det er altså når man sætter nogle links ind i sin kode som er forkerte, og får et eller andet til at stå og loope uendeligt.

Igen mange tak til alle aminoer der har svaret, I giver virkelig power to the people! :0))


/S
Tilmeldt 11. Apr 10
Indlæg ialt: 78
Fra  Susanna Solgreen Skrevet kl. 21:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Mange tak, jeg vil give dem besked om at lede efter den her slags fejl..

/Susanne
Tilmeldt 11. Apr 10
Indlæg ialt: 78
Fra  Susanna Solgreen Skrevet kl. 08:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej igen, hjemmesideejeren siger at der var en masse spam på gæste bogen, og at det var dette som fik hjemmesiden ned.

Kan redirect fejlen stamme fra dette?

Det ville stadig være interessant at vide, hvem der har plantet denne spam på hjemmesiden, men det viser logfilerne forhåbentligt :0)


Jeg vil foreslå hjemmeside ejeren at han kommer med her, for at give mere klar besked.

Mange tak igen,
S
Fra København
Tilmeldt 1. Mar 13
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 16:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Susanne,

Det kan tyde på at gæstebogen ikke er beskyttet med et login eller en CAPTCHA ( https://en.wikipedia.org/wiki/CAPTCHA ) eller lignende. Spammere finder hurtigt sådan en ubeskyttet gæstebog og spammer den i vilden sky. Du kan måske godt finde nogle IP adresser i logfilerne, men det er oftest begrænset hvor meget de kan bruges til, det er ofte et botnet ( https://en.wikipedia.org/wiki/Botnet ) der er afsender af sådant spam.

Gæstebogen kan måske beskyttes med med en simpel "hjemmelavet" CAPTCHA, f.eks. (skriv hvad to plus to er i nedenstående felt) og afvis så alle indlæg hvor feltet er forkert udfyldt. Hvis du er heldig så kan det holde spammerne ude i et stykke tid.

Fra Aalborg
Tilmeldt 7. Sep 10
Indlæg ialt: 241
Skrevet kl. 19:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Susanne

Susanne_:
Hej igen, hjemmesideejeren siger at der var en masse spam på gæste bogen, og at det var dette som fik hjemmesiden ned.

Spam kan normalt ikke få en hjemmeside til at gå ned medmindre  begrænsninger på plads eller ressourcer på dit webhotel er nået. Men det kan din hosting udbyder fortælle dig.


Kan redirect fejlen stamme fra dette?

Vil formode redirect fejlen opstod da du/I forsøgte at redirecte gæstebogen til forsiden af hjemmesiden.


Det ville stadig være interessant at vide, hvem der har plantet denne spam på hjemmesiden, men det viser logfilerne forhåbentligt :0)

Selv om det er irriterende med spam kan det normalt ikke betale sig at jagte spammerne, da tiden er bedre brugt på at sætte sikkerhed op på din hjemmeside så du kan undgå spam fremover. Også her kan din hosting udbyder sikkert hjælpe dig.

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)