Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vil du lave affiliate på mit produkt (Drone Helikopter til entusiasten)

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)
Tilmeldt 19. May 08
Indlæg ialt: 1435
Skrevet kl. 09:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Har smidt dig en PM ...

www.Kameravalg.dk - De seneste nyheder og hjælp til dit næste køb

Fra Viborg
Tilmeldt 22. Feb 08
Indlæg ialt: 232
Fra  larsholmgaard.dk Skrevet kl. 12:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

black_117:

Jeg syntes faktisk at den er rigtigt fin den plakat han har lavet, den beskriver kort og godt præcis hvad man må.

Men der hvor der er beskrevet med "droner" over 7 kg er ikke korrekt. (modelfly og helikoptere må flyves fra 7-25 kg med certifikat, men ikke droner)

Der mangler bare en meget kritisk ting og det er forsikring, man SKAL have en ansvar forsikring for at må flyve privat og erhvervsmæssigt med "droner"

Jeg er glad for du trods alt synes om infografikken jeg har lavet og nu skriver at den kort og præcist beskriver, hvad man må. Din første udmelding var unødvendigt skinger og tvetydig.

Din holdning omkring reglerne er jeg dog en del mere uforstående og tvivlende over for. Informationerne i min grafik kommer direkte fra Trafikstyrelsen og Statens Luftfartsvæsen BL 9-4 - hvis du kan pege på en paragraf, hvor dit udsagn udtrykkeligt står og gælder for droner/multirotorer, så skal jeg gerne tilføje det.

Fra København S
Tilmeldt 29. Mar 07
Indlæg ialt: 236
Fra  DanDrone Skrevet kl. 12:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis man ikke må flyve med droner på mellem 7-25 kg med certifikat, så er det mærkeligt at man kan søge om det jf. AIC B 22/12 fra 15 august 2012.

Tilmeldt 12. Oct 10
Indlæg ialt: 74
Skrevet kl. 12:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Du har i at jeg har været lidt stram i betrækket.

Der er desværre en grund til det.

Jeg er selv modelflyver i 5 år og har fløjet på elite plan i 2 år, og vi ser desværre alt for mange folk der "bare" køber noget udstyr specielt droner, og bryder loven, og hver gang at folk bliver opdaget i det, så bliver modelflyve folket hængt ud.

Det har skadet vores hobby utroligt meget, og vi er i forvejen et meget jaget folk, da det næsten er umuligt i dag at oprette nye klubber.

Der findes i øjeblikket ikke et reglesæt for droner over 7 kg derfor finder du ikke noget omkring dette i BL9-4. Men for at flyve med noget over 7 KG skal man have certifikat, og dette findes heller ikke endnu.

Derimod må jeg bøje mig at jeg har husket forkert, når man tænker på erhvervs flyvning, ifølge AIC B22/2012 må man gerne flyve erhvervs flyvning over 7 kg.

 

 

 

 

Fra København S
Tilmeldt 29. Mar 07
Indlæg ialt: 236
Fra  DanDrone Skrevet kl. 12:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Loven skiller også rent straffemæssigt ved de 7 kg. Flyver du ulovligt med droner over denne vægt, kan du nærmest både idømmes stor bøde og fængselsstraf.

Jeg vil give dig ret i, at det er surt, at modelhobbyfolket hænges ud hver gang der er nogen som "dummer sig". Det skyldes nok, at folk er "bange" for noget de ikke kender til. Der bør i stedet være større fokus på den gavn dronerne giver samfundet.

Det er lidt ligesom biler - forhandlerne kan desværre ikke gøre for, at folk kører hurtigere end tilladt, bare fordi bilen kan det - og selv her bryder folk med certifikat (kørekort til bil) loven, selvom de kender reglerne.

Tilmeldt 27. Nov 11
Indlæg ialt: 327
Fra  BilligstBredbånd.dk Skrevet kl. 12:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Omvendt har "de rigtige" modelflyvere (dem der er med i klub) heller ikke meget til overs for os, der flyver ind i mellem, men ikke vil være i en klub. Jeg flyver fx på Amager Fælled ind i mellem, og dem, der er i en klub, prøver hver gang at fortælle mig, at jeg SKAL være med i en klub, ellers skal jeg forsvinde med det samme og aldrig komme igen. Og det er det samme hver gang - faktisk så gider jeg ikke flyve, hvis der står nogle fra klubben og flyver. Jeg taler ikke om de forskellige klubbers flyvetider, men om alle andre dage.

Og jeg flyver på modelflyvepladsen på Amager Fælled. Den er offentligt tilgængeligt, og der er et skilt, hvor der står "Modelflyveplads". Dog mener de forskellige klubber, at det er streng forbudt for mig at flyve derude, så længe jeg ikke er i deres klub. Det står der bare ikke noget om på kommunens hjemmeside, så jeg vælger at tro, at de tager fejl.

Du har helt sikkert ret i de regler, I nævner, men "de rigtige" modelflyvere bør ikke prøve at skræmme os andre fra at flyve, så længe vi holder os til reglerne. Man SKAL ikke være med i en klub...

Tilmeldt 12. Oct 10
Indlæg ialt: 74
Skrevet kl. 16:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Modelflyvning Danmark har utroligt meget igang i øjeblikket, netop for at gavne Drone folket, men samtidig for at beskytte vores egen sport.

Jeg syntes ikke rigtigt vi kan sammenligne det her med biler.

Men jeg vil i hvertfald ønske dig held og lykke med din shop, jeg syntes det er rart at der nogen som tager dette produkt til sig, da vi virkelig mangler en drone forhandler i DK.

 

Du skal vide hvis du har brug for hjælp på den ene eller anden måde, så vil jeg gerne hjælpe.

Tilmeldt 12. Oct 10
Indlæg ialt: 74
Skrevet kl. 16:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Du har fuldstændig ret, man SKAL ikke være medlem af en klub.

Hvis man fortrækker at flyve fra en mark som overholder reglerne, så er der jo ingen ko på isen.

 

Personlig har jeg intet imod det og heller ikke hvis det er droner folk der flyver, så længe loven bliver overhold og man har huske at købe en ansvarsforsikring, jeg har desværre hørt om et par tilfælde hvor forsikringen var god at have. En af mine bekendes flyver brændte en hel korn mark af :-( den åd forsikringen

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)