Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Oplyse mit CVRnr for at købe ind fra udlandet

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Jan 13
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 00:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle Aminoer

Jeg skal købe nogle maskiner fra Spanien til min klinik. Jeg blev bedt om at give dem mit CVRnr ellers ville jeg betale den spanske moms på 21pct.

Skal jeg give dem mit CVRnr, og sparer jeg den måde den danske moms på 25pct fordi jeg er erhverv?

Jeg skal også købe skilte, banner osv til min forretning og de spørger om jeg er erhverv, betale (eksklusiv moms) ellers privat(inklusiv moms). Sparer jeg også momsen her fordi jeg er erhverv eller sparer jeg en lille smule eller slet ikke?

Håber i kan hjælpe mig så jeg bliver lidt klogere. På forhånd tak 

Fra Brønshøj
Tilmeldt 14. Jul 11
Indlæg ialt: 18
Fra  Club Production Skrevet kl. 01:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej makk, hvad jeg tror så skal du oplyse det for at spare momsen i spanien men så når varen kommer til DK så bliver der lagt 25% moms på som du trækker fra i dit moms regnskab :D 

men ellers læs mere her :D http://www.startvaekst.dk/momsvedimport_1 

Tilmeldt 10. Jan 13
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 01:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jesper

Hvad mener du med at trække fra mit moms regnskab? Vil det sige at de 25pct jeg har betalt i moms, dem vil jeg få tilbage igen? Eller hvordan :)

Fra Fyn
Tilmeldt 24. Feb 13
Indlæg ialt: 80
Skrevet kl. 07:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej jesper
Nu ved jeg ikke om det er et nyt firma du er ved at starte for så får du lige det med momsen her. :-)

som momsregistreret kan du trække moms fra det du køber, men tilgengæld skal du betale moms af alt det du sælger.

Eks.

Du køber varer for 100kr der kan du så trække 20kr fra.

Så sælger du den for 200kr og skal betale 40kr i moms.

Salgsmoms - købsmoms = du skylder 20kr til skattefar i moms.

Det du køber til klinikken vil kunne trækkes fra i moms selvom det ikke bliver solgt igen.

Hvis du var klar over alt det og kun i tvivl om det pga. Importen så beklager jeg :-)

God dag.

Tilmeldt 10. Jan 13
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 10:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej G.Christensen

Maskiner, stole, skilte og banner osv skal ikke videresælges, men bruges i min klinik.

Så skal jeg i princippet ikke betale 25pct dansk moms på dem?

Fra Fyn
Tilmeldt 24. Feb 13
Indlæg ialt: 80
Skrevet kl. 10:18
Hvor mange stjerner giver du? :

makk:

Maskiner, stole, skilte og banner osv skal ikke videresælges, men bruges i min klinik.

Så skal jeg i princippet ikke betale 25pct dansk moms på dem?

Jeg er ikke lige 100% inde i import reglerne, men som jeg ser det. Skal du ligge 25% på den faktura du får fra Spanien, for at få momsen ind i dit regnskab, da du ikke sælger den vil du så kunne trække det samme fra. Ergo varen koster det du giver i Spanien..
Hvis det er varer du kan trække moms fra på. Jeg mener der er lidt forskellige ting som ikke kan fratrækkes moms, men det er vidst porto osv.

Ved at handle i EU får du samme betingelser som, hvis du havde handlet i Danmark. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46484
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Du oplyser dit CVR og får ikke moms på regningen fra Spanien (hvis ikke sælger ved det, så gør opmærksom på at det skal være uden moms da du er virksomhed - hedder også VAT reverse charge EU) Du sætter DK foran dit CVR nummer i internationale moms sammehæng

Du beregner så 25% erhvervelsesmoms af beløbet og skriver ind under Erhvervelsesmoms EU varer som hører til salgsmoms - OG helt samme beløb lægger du på købsmoms så det er ren statistik der ikke koster dig noget

Det samlede beløb uden moms skriver du endvidere i rubrik A - varer fra EU - når du moms angiver

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)