Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Trykker søges

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Roskilde
Tilmeldt 7. Jan 06
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 18:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Halløj derude

Jeg mangler en trykker der kan lave spil, der er tale om små oplag i starten, men håbet (er lysegrønt) er at det med tiden gerne skulle blive store oplag.
der er tale om 4 forskellige spil, men formaterne er lidt uden for standard. Af en eller anden grund er jeg ret glad for 5 og 6 kanter, derfor skal jeg have stanset brikker ud i netop disse formater.
Jeg skal samtidig have trykt matematik emne hæfter i A4 størrelse, de er på ca 25 sider.
Sidst men ikke mindst efterlyser jeg en leverandør af T-shirts og sweat shirts (evt. med hætte) det vil være top hvis jeg kan få tryk på disse.
 
Jeg har tidligere på en anden tråd efterlyst investorer og de tilbagemeldinger jeg fik, fik mig til at genoverveje min strategi, derfor satser jeg nu lidt mindre, men forhåbentlig mere sikkert.
Min gamle mentor og ven fra mine vilde tyvere rådede mig altid til at tænke stort, men det er fandme svært at finde penge til at tænke så stort, så derfor...
 
Jeg søger stadig også "afdøde" bærbare til en billig penge til et lille sideprojekt.
 
Med venlig hilsen
Nicholas
Nicholas Jensen
Fra Hinnerup
Tilmeldt 26. Oct 05
Indlæg ialt: 707
Skrevet kl. 19:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg vil da gerne melde mig som leverandør af t-shirt m.m. med/uden tryk.
Mit speciale er mindre oplag, som jeg kan leverer til små priser, da jeg ikke bruger fordyrende udtryk som "opstartsomkostninger"
 
Send mig en PM og jeg skal give dig et godt "aminotilbud."
Fra Vanløse
Tilmeldt 9. Apr 05
Indlæg ialt: 1798
Skrevet kl. 19:51
Hvor mange stjerner giver du? :

prøv at tage fat i Jesper fra Mediamouse (her på Amino) vedr. trykkeriet...

Jeg ved ikke om han laver spil, men han vil nok godt give dig nogle gode råd!
 
Held og lykke med det
 
/Brian
Fra Roskilde
Tilmeldt 7. Jan 06
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 20:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak, det vil jeg gøre

MVH
Nicholas
Nicholas Jensen
Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 21:13
Hvor mange stjerner giver du? :
  Hej Nicholas,
 
Hvad angår udstansningen af brikker, så er kommer det meget an på hvad du præcist havde i tankerne omkring "brikker". Normalt når man laver udstansning i forbindelse med tryk, så laver man simpelthen formen ud af stansejern (skarpt som ind bar pokker...) som bøjes i den ønskede facan. Dette monteres derefter i en maskine som de færdigtrykte ark køres igennem. Problemet er blot, at stansejern er dyre - både i materiale og tid (og hæfteplaster) - så det kan kun betale sig når det er større oplag.
 
Men vi har nogle andre muligheder for at udstanse/klippe/skære i forskellige materialer og nogle af disse er også godt egnet til mindre oplag (f.eks. til skilte og lignende). Men der er stadig afhængigt af hvilket materiale du ønsker og hvad der skal trykkes på.
 
Trykket af matematikemne hæfterne vil være afhængigt af hvilket oplag (antal) du ønsker dem i. Hvis der er tale om et lille oplag vil digitaltryk nok være en god idé i stedet for offset eller rotationstryk som vi ellers ville vælge alt efter oplagets størrelse.
 
Det samme gør sig egentlig også gældende med T-shirtene - Det kommer an på antallet.
 
Hvis du smider en email til min mailadresse "jesper snabelA mediamouse.dk" med nogle flere detaljer omkring de forskellige ting du skal have lavet, så skal jeg nok kigge nærmere på det i morgen når jeg er på pinden .
 
BTW: Tak for henvisningen Brian
 
/Jesper
www.MediaMouse.dk    - alt i grafisk kreation & produktion     jesper snabelA mediamouse.dk
Tilmeldt 26. Nov 05
Indlæg ialt: 356
Skrevet kl. 03:08
Hvor mange stjerner giver du? :
  Kære Jesper (eller andre med kendskab til grafisk industri)

 Vi er sjovt nok også ved at lave et spil. Det består bl.a. af nogle spillekort i overstørrelse. De skal også udstandses, for der er sjove hakker i kanten af kortene. Skal man lave sådan nogle som en laminering eller skal man trykke dem på plastik? Hvad er billigst? Vi snakker om et oplag på 1000 eller 2000 stk. Er det noget, I selv kan lave – eller kan du henvise os til et trykkeri, som kan?

 Jesper, du siger, at udstandsning er meget dyrt. Hvor dyrt? Kan du give os en størrelsesorden hvis vi snakker om standseforme i A2-størrelse?

 På forhånd tak.

 mvh. Bo Jensen
Butik Go’aften
www.goaften.dk
Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 18:55
Hvor mange stjerner giver du? :

  Hej Bo,

Spillekort? Samme slags som et normalt ruder/spar/klør/hjerter-kort - blot i overstørrelse?
Vil du specifikt have lavet det i plastik? Grunden til at jeg spørger er, at hvis det skal være plastik, så vil det skulle laves som serigrafi. Hvis det derimod godt må være karton, så kan det offsettrykkes op til omkring 500 grams tykkelse (visitkort ligger omkring 200-300 gram bare for at sammenligne).
 
Hvis det laves som serigrafi skal det igennem en rigtig stansemaskine, hvorimod hvis det kan gøres i offset, så kan det udstandses direkte i trykken (der sættes simpelthen en stansevalse i det sidste tårn). Problemer et blot, at der er en begrænsning i størrelsen der kan udstanses, når det er offset, der ligger omkring A3-overstørrelse (ellers kan stansejernet simpelthen ikke "nå").
 
Du skriver at der skal laves 1.000 - 2.000 stk. Er det SÆT af spillekort du mener - eller blot antal kort totalt?
 
Hvis hvert kort skal være i A2-størrelse, så vil det nærliggende umidlbart være at producerer dem ligesom tynde skilte. Men det er også afhængigt af hvor tykke du ønsker dem, hvilket materiale de skal være af og hvorledes hakkerne i kanten ser ud.
På skilte stanser vi ikke formen, men skærer den i stedet for. Det er simpelthen fordi at et stansejern ikke ville overleve mange stansninger i plastikken før jernet er blevet sløvt.
Hvad angår prisen på et stansejern, så kan jeg give dig eksemplet på hvad det normalt koster for et stansejern til en A3-folder, hvor den skal stanses ud i konturform med slidser til bl.a. visitkort. Sådan et gennemsnitligt jern ligger på omkring 4-5.000 kr. for at få det lavet og monteret på en valse. Levetiden ligger så på omkring 5.000 tryk hvis det er 250gram der skal stanses i.
 
Kan du ikke maile mig et eksempel på et spillekort du havde i tankerne og så lige skrive dimensionerne og tykkelsen på? Så ved jeg lidt mere detaljeret hvad det er du mener med spillekort og derved også bedre kan rådgive dig og eventuelt give dig nogle priser . Jeg kan på nuværende tidspunkt ikke sige med sikkerhed om det er en opgave vi kan lave in-house eller om den skal ud i byen til en samarbejdspartner, da det er ret afhængigt af materialet og tykkelsen.
 
/Jesper
www.MediaMouse.dk    - alt i grafisk kreation & produktion     jesper snabelA mediamouse.dk
 
 
Side 1 ud af 1 (7 indlæg)