Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Smykker Import fra Østen

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Mar 13
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 09:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle aminoer.

Jeg har designet smykker (hovedsageligt halskæder) og lavet en prototype af hvert design i hånden i stål-materiale. Jeg ønsker at producere smykkerne i sølv og i forgyldt sølv (og på sigt i guld), som jeg så vil sælge via webshop ( i første omgang). Derfor vil jeg gerne finde en producent i Østen. 

Jeg skal til at registrere mig på CVR, og i den forbindelse får man nogle valgmuligheder, som man skal tage stilling til... som f.eks. om man ønsker at være momsregistreret og om man ønsker at være registreret som importør.

Da det er helt nystartet selskab, så regner jeg ikke med at tjene meget i første omgang, og så er der vel ingen grund til at momsregistrere sig... Hvad synes I ? 

Som nævnt, så vil jeg få smykkerne produceret et sted i Østen og sælge dem via webshop... Ved I, om det bliver betragtet som import ? Og om jeg derfor skal registreres som importør på CVR ?

Takker på forhånd for hjælpen. 

Mvh. Jewls

Fra Odense
Tilmeldt 21. Jan 13
Indlæg ialt: 327
Fra  Morning Train MS Robotics Skrevet kl. 09:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Det bliver betragtet som import, selvom du selv får den produceret, så du skal import registreres. Med hensyn til moms, skal jeg ikke gøre mig klog, dog har jeg selv valgt at blive det, selvom min forventninger det første år ikke er så høje.

Tilmeldt 5. Mar 13
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 09:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for dit svar. Har også selv lige talt med told-eksperterne på SKAT, som sagde det samme vedr. importregistrering. De sagde også, at selskabet skal momsregistreres, da man også skal "betale" /"momsangive" import-moms på 25% ...Det har jeg ikke helt forstået endnu. Er der nogen der ved noget om det ?

Fra Roskilde
Tilmeldt 28. Jun 12
Indlæg ialt: 293
Fra  DanHua Business Solutions ApS Skrevet kl. 10:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jewls,

Spørg Cookie eller søge hans svar på Amino. Han ved næste alt om SKAT, Moms og sådan noget ting. 

Mvh,

Anne Z.

Tilmeldt 5. Mar 13
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 10:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for tippet:-) Det vil jeg gøre. 

Tilmeldt 15. May 09
Indlæg ialt: 78
Skrevet kl. 22:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person
Husk nu lige at komme et smut forbi ædelmetal kontrolden. Ellers giver det bøder.
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Christian:
kontrolden

Hvis jeg kunne havde jeg givet fem stjerner for den stavefejl.Smile

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)