Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Konkurrent sælger kopivarer

Side 3 ud af 5 (42 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46521
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Michal Johansen:
Ha ha ha får jeg 1 stjerne fordi jeg er uenig og har en anden mening :) tusind tak :)
Ikke af mig vil jeg sige, men hvis man skriver man synes det er underligt nogen ikke er vilde med at konkurrenten sælger vare med et element af tyveri - kunne også være at konkurrenten solgte cola uden pantmærker - eller for den sags skyld solgte sort, så vil der være nogen der synes det er en underlig moral, og det kan så give en stjerne - dog ikke fra mig denne gangSmile At mene det er tarveligt at ville angive nogen for at ha stjålet andres design er lidt underligt

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 8. Dec 12
Indlæg ialt: 163
Skrevet kl. 11:35
Hvor mange stjerner giver du? :

MICHAEL du synes det i orden at en konkurrent sælger kopivarer, så de uden problemer kan sælge billigere end dig, og stadig tjene kassen på det? 

Haha flot.. 

Først og fremmest er det ulovligt, og derudover er det unfair overfor konkurrenter og ikke mindst kunder... 

Søgemaskineoptimering er vigtigt i forhold til synlighed online

Fra De Meern
Tilmeldt 7. Mar 13
Indlæg ialt: 67
Fra  Mobilbiz Skrevet kl. 11:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Og hvor pisse irriterende det end er, umoralsk, forkasteligt og ulovligt.  Ja, så må vi bare indse at kopimarkedet er støt stigende, og at der nok ikke er meget at gøre ved det - andet end at stå på sin ret og sit brand. Konkurrenceforhold er jo et vanskeligt område, og det bliver lidt mere bøvlet, når kopister blander sig. Men her er det vigtigt at man også beholder fokus på det man kan, det som ens produkt er. Værdien af "et par underhylere, der varmer om bollerne, uden at du får problemer med tolderne", skaber du selv. Og selv om kopisterne lokker med alt for lave priser, så er der rigtigt mange måder at differentiere sig på, og give sine kunder nogle bedre oplevelser ved at handle hos sig. Læg hovedt i blød. Skab endnu mere værdi. Om det så var sokker, så er jeg sikker på at man kunne finde et godt slogan, der ikke nødvendigvis skal rime på gokker, som bare gjorde at kunderne fik lidt mere sjov, service, klubtilbud, bytteordning eller hvad ved jeg, i din butik. Best of luck. Frank

Fra Roskilde
Tilmeldt 9. Nov 10
Indlæg ialt: 354
Fra  MD Solutions Skrevet kl. 12:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Måske udtrykker jeg mig forkert, jeg syntes ikke det er okay at sælge kopi varer, eller at snyde på anden måde. Det har jeg ikke på noget tidspunkt sagt..

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15000
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 15:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Michal Johansen:

Så hvis naboen får lavet sort arbejde anmelder du så også ham ??

Sådan noget må du ikke sige højt! For i DK er det altid de andre, som gør sådan noget, og aldrig folk selv... Hvilket igen er underligt, når man ser på de tal, som viser gættene for omfanget af f.eks sort arbejde.

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2492
Skrevet kl. 15:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Michal Johansen:
Så hvis naboen får lavet sort arbejde anmelder du så også ham ?? Jeg ved ikke rigtigt hvad jeg skal syntes om det, på den ene side er det jo forkert at sælge kopi varer , men den eneste grund til at det interesserer dig lyder for mig som at du gerne vil have fjernet din største konkurrent , og ikke fordi du egentligt tænker på hans kunder eller lign som bliver snydt ..

Du mener altså ikke at man skal anmelde det hvis man er opmærksom på at der udføres sort arbejde?
Eller at en forretning sælger ulovlige varer?

Hvor går grænserne for hvad du mener er i orden - af ulovligheder?

Synes godt nok det er en underlig form for moral der breder sig.
Tænker du slet ikke over, at det faktisk også går ud over dig hver gang der svindles?
Højere skatter og afgifter for at kompensere for snyd.
Dårligere vilkår for de virksomheder der overholder loven.
Langt mere kontrol - fordi alt for mange svindler.

Fra De Meern
Tilmeldt 7. Mar 13
Indlæg ialt: 67
Fra  Mobilbiz Skrevet kl. 15:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Reelt og kontant Fru Hartmann. Det er irriterende at balancere på rette spor og så blive udkonkurreret af snyltere og skod-kopi-snydere. Kan ikke finde ud af at gi stjerner - men fem herfra.

Tilmeldt 30. Jul 12
Indlæg ialt: 2576
Fra  MN Service Skrevet kl. 16:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Ja lad os alle sammen begynde at anmelde hinanden så vi kan få stablet et nyt Stasi Danmark på benene. Det er jo en rigtig fin kultur der er ved at udvikle sig i Danmark. Anonyme ameldelser er vejen frem.

(Hvis det var for meget ironi, modtager jeg gerne en anmeldelse )

Vi udfører alt Murer & Malerarbejde http://mogkservice.dk/ 

Fra De Meern
Tilmeldt 7. Mar 13
Indlæg ialt: 67
Fra  Mobilbiz Skrevet kl. 16:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Michael:
Det er jo en rigtig fin kultur der er ved at udvikle sig i Danmark

Hejsa Michael. Der er ingen, der skriver at vi skal rende og anmelde hinanden hist og pist. Men når du selv nævner begrebet kultur, så er det vores allesammens ansvar at værne om en sund, ærlig og jordbunden forretningskultur. Det skylder vi os selv - egen samvittighed, vores handelspartnere - vores troværdighed, og ikke mindst samfundet - i forhold til at bidrage til den fælles kasse, der sørger for uddannelse, sundhed og meget mere. Det mener jeg ikke at Stasi stod for. Det var ikke megen "alle for en" over det. Det var nok nærmere "alt for den hvide race". Det er ikke klogt at sammenligne Stasi-metoder, og ganske almindelig sund forretningsorden, hvoer alle så vidt muligt skal have samme lige kår. Hvis ikke vi havde en form for bestyttelse af rettigheder med mere, så ville Lego-klodserne nok ikke være det de er i dag. Og bl.a. Lego bidrager jo glimrende til vores fælles kasse på mange måder. Pointen er at vores trådstarter gerne vil bidrage og deltage med en sund forretningskultur, hvor andre måske ikke ligefrem vil det samme. Tråden en vigtig, og burde give stof til eftertanke. Vi skal værne om god kultur.

Fra Roskilde
Tilmeldt 9. Nov 10
Indlæg ialt: 354
Fra  MD Solutions Skrevet kl. 16:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Men jeg ser det bare ikke som om det er der den ligger for trådstarter , sådan som jeg forstår det er det hans største konkurrent og dermed er det jo ret belejligt hvis han kan smide en kæp i hjulet for ham.

Og til de mange der har givet mig 1 stjerne kan jeg kun grine, jeg siger ikke på noget tidspunkt at det er okay at snyde, at det er okay med sort arbejde ..

Så fordi han snyder skal vi så ikke stene ham i en gabestok også, lad os alle mødes og opretholde det vi mener er det rigtige. Gud forbyde at man passer sin egen butik og har nok i det ..

Til trådstarter .. Hvis du har en bekendt, som er sin kone utro .. Fortælle du det så også til konen .. Bar fordi det er det rigtige i din verden ?

Jeg syntes folk skal være ansvarlige for deres egne handlinger og så hver gang man gør noget må man jo mærke efter i maven om det er noget man kan stå inde for rent personligt, ingen er perfekte, alle laver fejl, store som små , nogle fortryder og andre ikke .. Men det der kontrol samfund hvor man melder hinanden, og har kameraovervågning på hver gadehjørne den er jeg sku ikke tilhænger af.. Og ja jeg bliver skuffet hvis alle dem der gav mig 1 sterne tidligere ikke gør det samme igen , forskellighed og mangfoldighed har vi pludseligt ikke plads til :)

Side 3 ud af 5 (42 indlæg)