Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Selvangivelse ved overgang fra enkeltmandsvirksomhed til ApS

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Aug 10
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 11:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har i år foretaget en omdannelse af en enkeltmandsvirksomhed til et ApS og har i den forbindelse fået en partner ind således at vi ejer en del hver.

Mit spørgsmål er hvordan jeg skal gribe det an mht. selvangivelse fra 2012 og forskudsopgørelse, derfor håber jeg på lidt assistance.

Jeg skal vel reelt vælge at jeg er ophørt med selvstændig virksomhed i 2012 på selvangivelsen fra sidste år?

Hvad gør jeg med "overskud af selvstændig virksomhed" fra 2013.. skal det være 0 kr eller hvordan hænger det sammen.

Håber nogen derude lige kan guide mig det sidste stykke  :-)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46496
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja lukkede du 31/12 skal du vælge at angive den lukket i 2012 og selvangive helt normalt udvidet for personlig virksomhed 2012 - så burde du nok heller ikke få noget at skulle skrive 0 i for 2013 da din virksomhed er registreret som lukket - er den lukket lidt inde i 2013 - ja så er det der du skriver lukket og dit 2013 resultat. Taler du forskud kan du sagtens skrive 0 for 2013 hvis du ikke har selskabet i 2013

I 2013 vil du skulle indgive en selskabsselvangivelse på basis af dit/jeres regnskab og måske ha hjælp af revisor til årberetning m.m.

For jer selv bliver det så bare helt almindelig løn i får i jeres ApS som skal på den personlige selvangivelse for 2013

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 27. Aug 10
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 11:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svaret.. det var lige hvad jeg skulle bruge for at få tjekket op på det hele :-)

God dag til dig..

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)