Jeg har selv ofte tænkt det samme MEN....
Jeg prøver at være god til at få svaret på ALLE henvendelser fra nye og gamle klienter, svare på jobansøgninger, sælgere der har verdens bedste produkt, og nogle gange lykkes det næsten.
Ofte sider jeg og bruger lang tid på at hjælpe en person pr mail der har rettet spørgsmål til mig om hvad de kunne gøre ved deres dårlige ryg. Måske en der aldrig kunne finde på at bruge det det koster at få en behandling, men jeg vil rigtigt gerne være god ved alle, velvidende at det måske er en af den slags "kunder" som bare gerne vi lhave lidt gratis vejledning.
Det samme med de kære jobansøgere som ikke engang har formået at skrive en unik ansøgning, sende et billede eller overhovedet vise engagement der tyder på en interesse i at arbejde....
Og så er der alle de fantastiske mennesker som jeg aldrig får svaret, eller måske for svaret for sent. Det kan være nye og gamle klienter. Det er rigtigt skidt når det sker. Det burde aldrig ske, men en ting er sikkert, det sker aldrig af dårlig vilje.
Der kan være mange grunde til at du ikke har fået svar.
Måske virker din henvendelse for useriøs i forhold til de henvendelser de ellers får, måske er du forsvundet i deres spamfilter, måske er firmaet du har skrevet til, lige som mit, i den hektiske fase hvor det er vækstet tilstrækkeligt til at telefonen er rødglødende, men der endnu ikke er råd til den ansatte der bare skal sørge for at hånndtere alle kundehenvendelser. Der kan være mange grunde til at du ikke har hørt noget.
I starten når jeg selv ikke hørte noget fra, firmaer jeg kontaktede med gode tilbud eller forespørgsler på tilbud, så blev jeg altid lidt tøsefornærmet eller syntes at de var nogle være tabere når de ikke prioriterede at svare på en seriøs henvendelse. Efter at jeg selv har oplevet hvor stor en udfordring det kan være at nå igennem mail og ubesvarede telefonopkald på travle dage har jeg dog fået noget mere forståelse for at jeg ikke altid får den opmærksomhed jeg synes jeg fortjener.
Der er kun EN ting at gøre, og det er at komme videre i teksten. Selv har jeg nogle gange rettet henvendelse til et firma som har været meget sløve til at svare mig for at gøre dem opmærksom på at der var noget de kunne gøre bedre, som nok ville fremme deres årsresultat, og så har jeg altid fået en god forklaring eller en undskyldning tilbage.
Det jeg prøver at sige er bare... se det som en god ting at du ikke har fået svar, så ved du at det ikke er dem der skal udføre opgaver for dig, men nogle andre.
God aften fra Rasmus