Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Rettigheder til dansk domænenavn?!

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. Dec 05
Indlæg ialt: 453
Skrevet kl. 10:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Har man nogle rettigheder hvis andre har et domæne der ligner/er identisk med ens firmanavn??

Eksempelvis følgende situation: En anden person registrerer i år 2000 domænet QXYZ.dk (tænkt eksempel) - men bruger ikke aktivet denne hjemmeside til noget egentligt formål

Jeg registrer firmanavnet QXYZ i år 2007 - både som varemærke og firmanavn

Har jeg nogle rettigheder overfor ejeren af domænet www.QXYZ.dk??

Martin
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 11:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Det er umuligt at sige med sikkerhed på forhånd, men du kan jo altid indsende en klage til Klagenævnet for Domænenavne, så kommer de med en afgørelse indenfor 3 måneder
Tilmeldt 8. Jul 07
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 12:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Hvordan registrerer man et firmanavn som varemærke?
Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 12:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Hvis situationen havde været omvendt, og du havde registreret firmanavnet før domænenavnet, så ville du have haft en god sag. Nu hvor situationen dog er at domænet er registreret længe før både firmanavn og varemærke, så er jeg ret sikker på at du ikke vil kunne vinde en eventuel sag hos klagenævnet.
Tilmeldt 14. Dec 05
Indlæg ialt: 453
Skrevet kl. 20:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Hvordan registrerer man et firmanavn som varemærke?

Firmaets navn er blevet registreret som et varemærke i patent & Varemærkestyrelsen, www.dktpo.dk

Domænet er registreret af en reklamevirksomhed ca. 1½ år før vi resgistrerede vores navn - men som sagt bruges det ikke aktivt.

Mikkel: Tak for rådet - vi vil forsøge at klage til nævnet - men efter jeg nu har fundet deres side, kan jeg se at det ikke er sandsynligt vi vil få medhold, omend nogle af afgørelserne er noget forskellige............

Martin
Fra Valby
Tilmeldt 2. Jan 07
Indlæg ialt: 390
Fra  Workflow Skrevet kl. 21:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 12-08-2007 20:26:40
Forfatter: Martin M
Hvordan registrerer man et firmanavn som varemærke?

Firmaets navn er blevet registreret som et varemærke i patent & Varemærkestyrelsen, www.dktpo.dk



Det er dkpto.dk

Vh. Brian
Fra Eden
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 667
Skrevet kl. 19:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Martin

 Tag et kig på http://www.dk-hostmaster.dk/index.php?id=272 så kan du evt. få et overblik over dine chancer.

Det er altid en god idé at tage kontakt til den nuværende registrant først. Du skal ikke klage før du selv har forsøgt at løse sagen.

 Derudover skelnes der i høj grad til hvor meget de selv har markedsført domænet. Det kunne være de kun brugte dét til post, men hvis det bare er den sædvanlige domænehamstring og navnet ikke er generisk har du gode chancer.

Dine chancer forværres iøvrigt ikke af, at du kontakter dem først og får tilbudt at købe 'dit eget navn' for f.eks. 20.000 kroner :-)
 

Fra Hørsholm
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 123
Skrevet kl. 22:28
Hvor mange stjerner giver du? :

udvikler:

Dine chancer forværres iøvrigt ikke af, at du kontakter dem først og får tilbudt at købe 'dit eget navn' for f.eks. 20.000 kroner :-)
 

Jeg er enig her, prøv dog at købe domænet, det er ofte den billigste løsning.

På min tidligere arbejdsplads ville vi lancere en ny service under eget domæne. Vi fandt på et fantastisk navn, der desværre var nappet. Men ved lidt detektivarbejde fandt vi domæneejeren (det er ikke altid nemt) og fik via en "stråmand" købt domænet for 10.000 (det havde nok været noget dyrere, hvis ejeren havde hørt den "rigtige" købers navn, da det er et ret stort dansk website.

Et råd: Kan du ikke finde frem til ejeren, så tag fat i det sted domænet er hosted. De plejer gerne at forwarde købstilbud til domæneejeren.

 

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)