Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

At vælge et navn til webshop

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 16. Mar 13
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 00:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Godaften :)

Jeg går og tænker lidt over at starte en lille webshop op med tøj. Har fundet et navn som jeg rigtig gerne vil bruge på shoppen, men det viser sig at der er et tøjmærke i USA der hedder næsten det samme (jeg kende først til det efter google-søgninger). Hvordan står man i den situation? Tænker at der jo bare i DK fx er 100 frisører der hedder Klippehjørnet eller Saksen osv. Og det er jo også indenfor samme branche?

På forhånd tak! :)

Tilmeldt 16. Mar 13
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 01:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Slet ingen råd?

Fra Dragør
Tilmeldt 15. Mar 13
Indlæg ialt: 442
Fra  MD VVS Skrevet kl. 07:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Personligt ville jeg holde mig fra det, uden at have nogle paragraffer at smide efter dig Smile. Synes man har hørt mange ting om den slags.

Er selv gammel nok til at huske da D.A.D. måtte skifte navn fra Disneyland After Dark. De var jo også bare et lille rockband i DK.

Aner ikke hvordan det er juridisk, men ville nok se om der ikke var noget andet jeg kunne bruge.

Natasha

Fra Slagelse
Tilmeldt 15. Jan 13
Indlæg ialt: 106
Fra  Jim Drejer Skrevet kl. 07:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Når det drejer sig om at vælge et godt navn til sit firma/webshop, kan jeg råde dig til at se Martin Thorborg video her :   

    

Men ellers hvis du skal sælge er det ikke en god ide og have et navn som er tæt på andres, det kan få folk til at tror at du blot er en underafdeling til en af de andre webshops.

">

">

">

">

Tilmeldt 23. Aug 05
Indlæg ialt: 1403
Fra  Ronni Skrevet kl. 08:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Drop navnet og find et nyt.
Hvis der i forvejen er et firma eller brand som hedder det samme kan du komme grueligt i klemme uanset hvilket land du opererer i.

Et godt råd til dig er at inden du går videre med nyt navn tjecker alle mulige domain navne og Googler inden.
Gælder også logo designet. (Kan også gøres på google).

Held og lykke
Fra Roskilde
Tilmeldt 9. Nov 10
Indlæg ialt: 354
Fra  MD Solutions Skrevet kl. 09:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg syntes du skal smide det konkrete firma navn, samt det du ønsker at hedde, så er det altså noget nemmere at hjælpe dig .. Er du i tvivl om det er for tæt op af, så må det være et no go.

Fra Danmark
Tilmeldt 1. Nov 11
Indlæg ialt: 38
Skrevet kl. 10:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej 

leder du efter partner til din webshop har også tænkt mig at åbne noget med tøj osv.

Tilmeldt 16. Mar 13
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 13:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael, sender dig lige en besked, er ikke så langt i processen endnu, at jeg har lyst til at smide et navn ind i tråden ;)

Tilmeldt 16. Mar 13
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 13:53
Hvor mange stjerner giver du? :

kommersnart - tror det er for lille til at det kan betale sig at være to om, desværre. Men du er velkommen til at sende en privatbesked med dine egne tanker :)

 

Alle- tusind tak for jeres tid :)

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)