Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan installerer man Google Webmaster tools og Google Analytics i Dynamicweb

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Mar 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 14:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle


jeg håber, at der en er en, der kan hjælpe mig. Det firma, jeg arbejder i, har netop fået ny hjemmeside i CMS systemet Dynamicweb (Professional - 19.2.9.15). 

Jeg skal nu installere Google Webmaster tools og Google Analytics, men jeg kan ikke se, hvordan det gøres.

Nogen der kan forklare mig det?

Tak på forhånd:-)

Mvh Astsoe

Fra Horsens
Tilmeldt 24. May 11
Indlæg ialt: 280
Fra  Marketing analytiker, Lars Grove Mortensen Skrevet kl. 14:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej :)

DynamicWeb må vel kunne hjælpe jer med Google Analytics implementeringen? Jeg kender desværre ikke det pgl. system, så jeg kan ikke konkret hjælpe dig - men generelt er der typisk forskellige "template-filer", som systemet bygges op af... eks.vis kan der være en template, der danner hhv <HEAD> og <BODY> delen af websitet... det er umiddelbart dem, du skal have fat i.

Helt konkret foregår det ved, at du opretter en brugerprofil (eller hvad de nu kalder det?) på Google Analytics - og i admin delen af GA kan du så generere den kode, du skal bruge. Denne kode skal så bare kopieres ind det rigtige sted, på alle sider, af dit website. Det er - som udgangspunkt - vigtigt, at du bruger denne kode er ens på alle sider af dit site (da det ellers kan give problemer med self-referrals, umotiveret dannelse af nye user-cookies, osv)

Når du først er i gang med Google Analytics, vil Google Webmaster delen være piece of cake - idet du nemlig kan bruge din GA-implementering til at verificere i webmaster tools, at du faktisk er den retmæssige ejer/admin af dit site :)

Håber det kunne hjælpe dig lidt i den rigtige retning :)

// Lars Grove Mortensen, marketing analytiker

Tilmeldt 5. Feb 13
Indlæg ialt: 62
Fra  GULVVARME shoppen ApS Skrevet kl. 14:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Gulvvarmeshoppen.com - ALT TIL GULVVARME LIGE TIL DØREN - HURTIGT OG ENKELT.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)