Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

For mange ideer...

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Fra Kolding
Tilmeldt 20. Jun 09
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 22:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Godaften derude...

Siden jeg var en lille pige og udfyldte venindebøger om hvad man ønskede at blive, når man bliver stor. Har jeg altid vidst at jeg ville være selvstændig...
Jeg får tit mange ideer og elsker at drømme. Mit problem er at mit hoved popper som popcorn og jeg har svært ved at koncentrere mig om en ide, før en ny dukker op. Problemet er jo så at jeg ikke kommer videre og det aldrig bliver til noget. Det føles lidt som fiasko efter fiasko...
Er jeg den eneste der har det sådan?
Jeg ved ikke helt hvordan jeg skal håndtere mit problem. Har du en bestemt metode eller bør man opsøge en coach?

Vh. Kamilla
Fra Korsør
Tilmeldt 26. Jul 12
Indlæg ialt: 79
Fra  Erhvervs- og HjemmeTjenesten Skrevet kl. 22:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Tag et kursus i mindfullness. Det får dig til at koncentrere dig om nuet og fokusere på en ide af gangen og din forretning.

Erhvervs- og HjemmeTjenesten

www.hjemmetjenesten.dk

Tilmeldt 24. Jan 12
Indlæg ialt: 177
Fra  BumblebeeBusiness Skrevet kl. 22:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Find en sparringspartner som formår at stille de rigtige spørgsmål og holde fokus på en ide, hvis den viser sig at være levedygtig.
Fra Herning
Tilmeldt 17. Apr 11
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 22:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Som Torben nævner - en makker. 

Som du beskriver dig selv er du en person fuld af mange ideer, nogle sikkert også bedre end andre. Dette er en stærk egenskab som mange personer mangler! Du har brug for den mere administrative person til at følge dig på vej. Er der kan holde styr på trådende, få skrevet ned og holde dit fokus og dine ideer på et spor, hvor du kan udvikle en idé uden at tænke videre over det, men hvor din partner holder styr på det. 

En idé kan hurtigt blive til flere, og diffusion er en god ting. Men hold ved dine stærk sider og søg hjælp til dine mindre stærke sider - så skal det nok lykkedes, at komme igang selv.

Fra Dragør
Tilmeldt 15. Mar 13
Indlæg ialt: 442
Fra  MD VVS Skrevet kl. 22:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kamilla.

Herhjemme er min mand en tro kopi af dig.

Jeg har ingen idéer overhovedet, tilgengæld er jeg relativt god til at samle alle hans bolde op, slukke de ildebrande der følger i hans kølevand, og holde ham på sporet (Jeg forsøger ihvertfald efter bedste evne, selvom, at det er svært når han pludselig sletter sin googleprofil mens jeg sidder og arbejder i den Stick out tongue)

Jeg tror også at du ville komme rigtig langt med en makker, en der er god til at researche og kan se det lidt udefra...er det en god idé eller ej, er der potetiale til at gå videre med idéen osv.

Håber du få noget på skinner.

Natasha 

Fra Aalborg
Tilmeldt 21. Nov 10
Indlæg ialt: 95
Skrevet kl. 22:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har det præcist på samme måde og jeg har forsøgt flere ting for at få styr på "rodet" inde i hovedet:

  • Snak med folk om ideen, lige så snart den kommer.
  • Skriv den ned - Hav en stak post-its og en kuglepen ved dig hele tiden.(jeg har en ved siden af sengen, da det er der jeg får mine ideer)
  • "Start ud" med det samme. Dermed ikke sagt at du skal starte virksomheden med det samme, men lav så småt en forretningsplan over den, så du får det ud.
Gem i øvrigt alle de post-its, du ikke går videre med. For selvom det virker som en dårlig i dag, kan det blive penge værd i morgen :)
Vh. Emil
Fra Kolding
Tilmeldt 20. Jun 09
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 10:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for de mange ideer :)

Jeg tror at en partner med administrative kompetancer, er noget jeg skal kigge efter...Men hvor finder man sådan en henne? Kan man det på amino

Tilmeldt 24. Jan 12
Indlæg ialt: 177
Fra  BumblebeeBusiness Skrevet kl. 12:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvor i Danmark holder du til ?

Fra Kolding
Tilmeldt 20. Jun 09
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 12:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Kolding :)
Tilmeldt 30. Dec 12
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 20:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kamilla, Du beskriver nøjagtigt hvordan jeg har det! Så du er ikke alene om det - at have et hoved fyldt med ideer, men har svært ved at finde ud af hvad man rigtigt skal satse på. Jeg tror også en makker/rådgiver er nødvendig, men hvis du har brug for at snakke med en "ligesindede" om frustrationer, så er jeg åben for sparring.

Louise

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)