Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilken uddannelse giver vejen til success?

Side 2 ud af 4 (33 indlæg)
Tilmeldt 8. Apr 12
Indlæg ialt: 52
Skrevet kl. 21:28
Hvor mange stjerner giver du? :

hej Markuz,

Jeg ved godt, at der er mange der starter op uden videre uddannelse, andet end en gymnasiel baggrund, - og der er sikkert en del der får succes hvilket er fantastisk. Men som udgangspunkt synes jeg det er en absolut god idé at studere videre. Du får SU, har frihed, skal selvfølgelig følge studiet, - og har samtidig en fantastisk mulighed for at starte din egen virksomhed op ved siden af studiet.

Min første tanke var CBS. Jeg undersøgte engang selv, hvad jeg ville studere hvis jeg ikke kom ind på en designskole, og der faldt jeg vist over HA datalogi. Jeg er ikke 100% sikker. Men hvis du kan kombinere en HA med noget datalogi, ville det måske være det mest optimale, i forhold til hvad du vil?

Held og lykke med det. Det er fedt, at du er så ambitiøs :)

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 22:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg læser det ikke helt præcist i dine indlæg, men hvad er det der interesserer dig mest ved IT startups?

Som udgangspunkt synes jeg at du skal tage den uddannelse der interesserer dig mest, og ikke nødvendigvis den der gør det nemmest at starte en virksomhed op.

Der er argumenter for valg af begge retninger, men for at få succes skal du være pissegod indenfor dit felt, og det er nemmest at blive god til det man bedst kan lide at lave. Du kan altid finde partnere til den del du ikke selv kan HVIS du selv er the hot shit!

Mvh Carsten


Fra Ringsted
Tilmeldt 22. Oct 11
Indlæg ialt: 265
Skrevet kl. 22:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Markuz

Markuz:
Jeg vil rigtigt gerne høre jeres mening, hvilken uddannelse giver det bedste grundlag for en fremtid med succes inden for start-up? Hvad har du læst, og har du haft nytte af det?

Som de andre siger, så har valg af uddannelse meget at gøre med dine interesser, men når det så er sagt, så kommer her lidt om mine erfaringer. Hvis du vil starte selvstændigt indenfor IT og/eller hjemmesider, så vil jeg klart råde dig til at vælge en programmøruddannelse. Det giver dig en stor frihed, som du uden tvivl vil sætte stor pris på i fremtiden. Det vil også spare dig en masse penge, hvis du vil til at opbygge nogle større omfattende systemer. Når du uddanner dig til at være programmør, så sørg for at have SEO i baghovedet, og hele tiden tænke søgemaskineoptimering når du studerer, for det vil hjælpe dig rigtig meget i fremtiden. Det vil også gøre det MEGET lettere for dig at lære om online marketing, hvilket du, efter min mening, sagtens kan lære tilstrækkeligt meget om på egen hånd på diverse blogs eller andre internetsider.

Når det kommer til at markedsføre offline, så har du en grundlæggende viden fra din HHX, hvilket jeg også anser for at være tilstrækkelig og et godt udgangspunkt til dine fremtidige projekter.

Tilmeldt 7. Nov 11
Indlæg ialt: 471
Skrevet kl. 22:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Tror heller ikke du skal være så nervøs, godt at du tænker langsigtet, du skal selvfølgelig følge din mave fornemmelse, men vil da tro du får mest ud af handel, marketing og økonomi, programmør kan du altid finde og få udviklet det du har tænkt dig frem til virker.

Ser det som nemmere end den anden vej rundt hvis man tænker på du skal have hjælp, og tror ikke på du kan være god til det hele, ser heller ikke grunden til det. Økonomi kan du også nemt få hjælp til.

Det som bare er vigtigt med marketing både off- og specielt online er at holde sig opdateret med hvad som rør sig for det går super stærkt og det som virkede godt sidste år behøves ikke gøre det i år, selvfølgelig godt med noget basis viden men ellers som du faktisk gør nu, sørg for at hold dig i udvikling.

Et godt lille ordsprog jeg holder af: er du ikke i udvikling er du i afvikling!

Held og lykke med alt!
Tilmeldt 7. Nov 11
Indlæg ialt: 471
Skrevet kl. 22:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Sjovt der ser vi se lidt forskelligt på det, håber ikke du er forvirret! :)
Fra Randers
Tilmeldt 4. Dec 09
Indlæg ialt: 333
Fra  Onlinebrand.dk Skrevet kl. 23:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Godt spørgsmål:

Jeg har en HTX og en Multimediedesigner uddannelse taget på Århus købmandsskole.

Jeg tog kun sidstnævnte for at få papir på hvad jeg altid har interesseret mig for og som jeg stadig i dag ser om 90% selvlært, nemlig det jeg lever af, at lave webdesign, hjemmesider, webshops, online markedsføring mm.

Jeg havde aldrig fået Job som webdesigner i det webbureau hvor jeg var ansat 5 år før jeg startede selvstændigt, uden papir på hvad jeg kunne, åndssvagt måske, men på uddannelsen lærer man jo også alt det som man kan anse som være det "kedelige" eller "Need to know".. Jeg fik da en god forståelse for standarder, projektledelse osv.

På multimediedeisigner udd. tog jeg "programmering" som valgfag hvor jeg lærte om databaser netop fordi det var mit svageste punkt, jeg har da også en partner der er super skarp på programmering idag. Men jeg lærte nok til at kunne begå mig.

Det kommer jo meget an på temperament, hvor længe kan du holde ud at gå i skole endnu, her tænker jeg på bl.a din økonomi, det var en stor faktor for mig, da jeg havde militæret ind imellem mine to uddannelse og jeg var næsten 24 før jeg fik fast job med ok løn. Min pointe er at du selvfølgelig skal vælge den uddannelse der interesserer dig, og så må du tage ekstrafag, eller efter uddannelse...

I virkeligheden blev jeg ikke "god" til noget som helst før jeg begyndte at arbejde rigtigt med kunder, erfaring er sku det der virkelig betyder noget, især når det kommer til kvalitet i webdesign osv. Så jeg vil måske bare anbefale at komme igang så hurtigt som muligt :)

Ved ikke om det var noget rod jeg har skrevet, men håber du kan finde hovede og hale i det. :)

Fedt med din gå på lyst!

Vh Daniel

Fra Aalborg
Tilmeldt 5. Mar 13
Indlæg ialt: 104
Fra  www.letswork.dk Skrevet kl. 23:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Ro på kammerat. 

Jeg læser selv en HA på AAU. JEg er på 6. semester og har først nu besluttet mig for hvad jeg skal læse på kandidaten. Entrepreneurship og innovation.

Jeg forstår din bekymring. MEN hvad du starter betyder ikke så meget igen. med en HA kan du blive cand.merc i international marketing, cand.merc i økonomistyring, cand.merc i organisation og strategi, cand.aud og mange flere. 

Selvfølgelig må du gøre op med dig selv om du vil være programmør eller akademiker. 

Men ro på.. du skal nok finde ud af det. De valg man tager nu, som ganske vist kommer til at betyde hvordan du skal leve dit liv, er som regel tilfældige. (har jeg hørt)

God dag!

www.letswork.dk - Bringing brains to business!

Tilmeldt 25. Feb 12
Indlæg ialt: 38
Skrevet kl. 00:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du må ikke misforstå dette, det er ment i bedste mening. Men når jeg læser dit indlæg, så virker det faktisk lidt som om at du går i skole, men "bare fordi" Du vil gerne have størst mulig chance for succes med et start-up, og det er et fantastisk udgangspunkt.

Det virker som om at dit mål bare er (overdrivelse forekommer) at du mere eller mindre egentlig gerne bare vil være rig. Det der i mine øjne er vigtigst det er mere hvordan du vil blive det? Vil du opfinde noget? Vil du lave din egen tøjbutik, eller noget helt tredje? Jeg tror at en uddannelse inden for det område du gerne vil begå dig vil være mere værd end diverse handelsuddannelser.

Jeg siger ikke at det er en dårlig ting med dit store gåpåmod, eller at uddannelse er en dårlig ting (jeg for hug for dette). Men for meget uddannelse kan nogle gange også være negativt. Jo bedre stillet du er jo mindre problemer har du, og du finder ikke løsningen på et problem du ikke har. Løsninger, det er noget man sælger (hvis du kan finde en)

Men begynd allerede nu at se på hvilket startup du gerne vil have, og så lav nogle delmål til hvordan du bedst får gang i det, se på hvilke uddannelser der kan give dig relevant viden inden for det emne, hvilke specialer/retninger du skal vælge, og hvilke blogs du skal følge, og så ellers er det bare at komme i gang :) - Held og lykke med det.

Tilmeldt 2. Jun 08
Indlæg ialt: 920
Fra  www.usb.dk Skrevet kl. 01:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Husk på programmering er en livsstil og det tager mange mange år for at blive dygtig, interessere du dig ikke for udvikling så skal du ikke hoppe ud i at blive programmør.

Find ud af hvad du vil og hvad du er god til! 

Fra Havdrup
Tilmeldt 2. Sep 10
Indlæg ialt: 109
Fra  Festlastbil.dk ApS studenterkørsel Skrevet kl. 04:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal læse til programmør. Lær dig det "håndværk" som det er at programmere. Det kommer at give dig flest fordele i fremtiden. Også når du vil starte dit eget.

/Bengt

Side 2 ud af 4 (33 indlæg)