Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Rejsegarantifonden

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Aarhus
Tilmeldt 27. Jul 11
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 10:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg har igennem nogle år hjulpet familie og venner med at sammensætte rejser og derved fungeret som en slags rejseplanlægger. Dette har jeg selvfølgelig gjort gratis.

Jeg har nu fået udarbejdet en hjemmeside da jeg gerne vil se, hvorvidt der kan være et marked for at sælge min "service". Jeg er dog i tvivl om, hvorvidt dette kræver at jeg har en teknisk rejsearrangør eller er medlem af rejsegarantifonden.

Her i starten vil jeg blot tage en beskeden pris for min service, og derfor ikke selv booke hverken fly, hotel eller transport. Men i længden kunne jeg godt forestille mig, at jeg bookede de enkelte dele af rejsen og sammensatte rejsen for derefter at sælge pakkeløsningen til en privatperson.

Er der nogle der kan hjælpe mig med at blive lidt klogere på, hvordan jeg skal forholde mig til det juridiske?

/Kasper

Fra Vejle
Tilmeldt 2. Jul 10
Indlæg ialt: 351
Skrevet kl. 10:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Så vidt jeg ved skal du kun være med i rejsegarantifonden hvis du sælger pakkerejser.
Altså fly og hotel sammen.

Håber det var hjælp nok. :-)

// Daniel Poulsen

 

Tilmeldt 10. Jan 13
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 12:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kasper.

Hvis du udbyder pakkerejser skal du være registreret i Rejsegarantifonden.

Du kan muligvis få et rejsebureau til at være teknisk arrangør af dine rejser, men det kan jo blive en dyr affære for bureauet.

Pakkerejseloven er ret omfattende, der er næsten ingen grænser for arrangørens ansvar.

/Elsie

Fra Aarhus
Tilmeldt 27. Jul 11
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 14:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svaret! Det var også det jeg var noget frem til, men hvad hvis det ikke er mig der bestiller rejsen, men kunden selv bestiller. Havde forestillet mig at jeg i starten blot kunne sælge den ydelse at jeg hjælper kunden med at sammensætte en rejse. Vil det i givetfald være nødvendig at være registreret i Rejsegarantifonden?

Fra København
Tilmeldt 15. Jan 10
Indlæg ialt: 775
Skrevet kl. 14:59
Hvor mange stjerner giver du? :

En note jeg gerne vil knytte på i forhold til pakkerejser:

En normal ting i denne branche, er at man bruger de store virksomheder som allerede er godkendt af Rejsegarantifonden. Man sælger simpelthen rejsen igennem dem, hvor man så videregiver 5% af købsprisen (enten det eller profitten, jeg kan ikke huske hvad min kammerat sagde). I hvert fald, partnerskaber, partnerskaber, partnerskaber.

Mange af indtægterne fra rejsebureauer kommer fra affiliate indkomst.

Jeg bygger verdens første "Invoice Management Platform" hos Likvido.

Fra Herning
Tilmeldt 17. Apr 11
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 15:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kasper, som ovenstående kommen handler det om partnerskab.
Jeg ved fra min omgangskreds af expedia.dk laver disse partnerskabsaftaler hvor du, så vidt jeg har forstået, for adgang til alle deres kanaler osv. Men du stadig kører din egen forretning. Hvis du ønsker nærmere information, kig forbi expedia, send evt. En pb hvis du har spørgsmål, så skal jeg forsøge at finde frem til et svar.

Mvh Morten

Fra Aarhus
Tilmeldt 27. Jul 11
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 15:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Lækkert med så mange svar. Den type rejse jeg oftest har sammensat har inkluderet en privat ejerlejlighed eller villa. Kunne man forstille sig, at man havde et partnerskab med eksempelvis Expedia, hvor man igennem dem bookede fly og eventuelt bil?

Jeg har en meget lille grundviden på emnet og har pt. svært ved at danne mig et overblik over hvordan branchen er skruet sammen. Hvis der er nogle af jer der har noget læse stof eller links ville det gavne rigtig meget.

Desuden vil jeg gerne, hvis en af jer måske kunne be-eller afkræfte at det er muligt blot at sælge den ydelse, at jeg hjælper med at sammensætte en rejse?

VH

Kasper

 

Fra Herning
Tilmeldt 17. Apr 11
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 16:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen Kasper, der er vel højest sandsynligt også et marked for at være "rejseplanlægger" eller hvordan man vil betegne det. Men tror bare ofte, at folk vil sætte pris på, at det eneste de skal gøre er, at betale penge og så klarer du resten. Medmindre der er en specielt service og selvfølgelig en lavere pris forbundet med selv at gøre det. 

Det jeg snakkede om tidligere med expedia (har ikke lige forhørt mig yderligere endnu), men du vil få adgang til hele deres bag netværk, dvs. alle deres hoteller, fly-samarbejdspartnere, og alle deres andre services. Hvilket du jo efterspørger - dette må også inkludere deres biludlejning (hvis de fører dette). 

Fra Herning
Tilmeldt 17. Apr 11
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 16:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Se her kasper, en hurtigt rundtur på Expedia og jeg fandt dette: 

Vi kan tilbyde følgende rejseprodukter:

  • Dynamiske pakker - lad kunden bestille fly, hotel og lejebil med én reservation
  • Hoteller - vi giver dig adgang til 70 000 ejendomme over hele verden og kombinerer et eksklusivt udvalg med fantastiske priser
  • Billeje - vores reservationsengine kan tilbyde lejebiler fra de fem førende biludlejningsfirmaer i verden
  • Fly - vores Best Fares-database tilbyder fly fra ruteflyselskaber, charterselskaber og lavprisselskaber over hele verden
  • Seværdigheder og tjenester - mere end 2500 aktiviteter på 300 destinationer, rundrejser, events, landtransport osv.
Læs mere her, det lyder som det du umiddelbart leder efter: http://www.expedia.dk/dk/privatelabel.aspx
Fra Aarhus
Tilmeldt 27. Jul 11
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 17:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Morten, mange tak for hjælpen. Smile Du har helt ret i, at et partnerskab med Expedia ville være meget interessant. Hvordan kombineres et sådan partnerskab med Rejsegarantifonden? Vil Expedia fungere som teknisk rejsearrangør? Og hvad hvis fly+bil bookes gennem partnerskab med expedia, men opholdssted(villa, lejlighed, hotel) bookes seperat?

Ved det er mange spørgsmål på engang, men er der nogen der kan hjælpe med det?

Vh

Kasper

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)