Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Gratis kaffe og te til kunderne?

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)
Fra Nr. Broby
Tilmeldt 25. May 12
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 14:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer Smile

Jeg har ledt med lys og lygte efter svar på dette, men har ikke kunne finde det. Måske er der nogen af jer kloge hoveder her inde der ved det.

Jeg står og skal åbne en spacialboghandel meget snart, og vil gerne lave det lidt alla en Bogcafe hvor der sættes et par borde og stole op som kunderne kan sætte sig ved og kigge lidt i bøgerne mens de nyder en kop kaffe eller te.

Jeg kan ummidelbart læse mig frem til at man skal have et næringsbrev for at sælge drikkevarer, men gælder det også hvis man tilbyder gratis kaffe og te til sine kunder? - så er det jo ikke et salg, men er det tilladt? Det kan jeg ikke finde svar på nogen steder.

Håber det er nogen der kan hjælpe med dette. Smile

Fra Kolding
Tilmeldt 21. Mar 13
Indlæg ialt: 205
Skrevet kl. 15:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er ikke 100% sikker, men jeg tror det ikke. Jeg var ude og lave noget markeds undersøgelse for Telia på et tidspunkt, hvor de gav gratis kaffe - og jeg er 99% sikker på de ikke have næringsbrev.

Men jeg tror de ved de et sted som her: http://www.coffeetime.dk/shop/frontpage.html (jeg har ingen forbindelse til butikken)

Fra Vanuato
Tilmeldt 24. Apr 09
Indlæg ialt: 1458
Fra  Kaffes Skrevet kl. 15:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil nok ikke tænke så meget på næringsbrevet i første omgang, men koncentrere mig mere om om du kommer til at drive fødevarevirksomhed og dermed skal registres og godkendes herfor. Du kan altid ringe til din lokale fødevareregion og forklare dem din intention så konkret som muligt for at får deres vurdering.

Spørgsmålet er om din aktivitet kommer til at ligne en Cafe for meget - men stiller du et bord op med noget ta' selv kaffe og te så slipper du nok men opstiller du en espressomaskine og skummer mælk op til nogle cappuccinoer som du serverer for dine kunder, som har mulighed for at side og drikke kaffen eller teen i dine lokaler, så slipper du nok ikke. 

Men det kan være en hårfin grænse og tolkes vidt forskelligt fra region til region.

Skulle du falde uden for bagatelgrænsen og du kun vil servere kaffe, te og evt. en småkage fra pose, så kommer du i den laveste risikogruppe hvor der er kontrol hvert andet år (+/-) og kravende til lokale, vask m.v. er minimale og overkommelige.

Håber det kunne bruges.

Hej fra Søren

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 291
Fra  Promaling.dk Skrevet kl. 16:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Daniel,

Det lyder da som et super fedt koncept, hvor skal din cafe være henne ?

Jeg har da slet ikke fantasi til at forestille mig at du skal have næringsbrev, findes der nogen virksomheder som ikke byder deres kunder en kop kaffe hvis de har et møde ? Vi sælger f.eks tapet og når kunderne sidder og kigger kollektionerne igennem får de altid en kop kaffe eller en sodavand - at skulle hverve et nærigsbrev for det ville jo være fuldstændig vanvittigt.....

Jeg er også ret sikker på at special butikker og f.eks ejendomsmæglere ikke har et nærigsbrev fordi du kan få en kop kaffe...

Fra Nr. Broby
Tilmeldt 25. May 12
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 20:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Peter

Det er i Odense.

Det er netop det jeg er i tvivl om, om der skelnes mellem møde og alm. handel. - om det kan skabe nogen problemer...

Jeg er som jer andre rimelig overbevist om at der ikke burde være nogen problemer, fx har Boxit en kaffe og cacao automat stående hvor man gratis kan tage sig en kop, men det er jo altid rart at være på den sikre side.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 291
Fra  Promaling.dk Skrevet kl. 21:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er rigtig Daniel ;-)

Bare synd man skal bruge resourcer på sådan noget, der er rigeligt at tænke på i forbindelse med etablering af sådan en forretning.

Påtænker du også noget netsalg, det ville måske være godt som supplement til din forretning?

Sig til hvis du skal bruge noget lækkert tapet eller lign til din cafe , så får du lige Amino prisen :-)

Tilmeldt 13. Oct 11
Indlæg ialt: 263
Fra  Tæppebutikken.dk Skrevet kl. 21:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej !

Jeg har selv arbejdet i flere butikker hvor der stod kaffe, the fremme til kunderne til høflig selvbetjening. Har aldrig haft problemer.

Jeg er 99% sikker på at der ikke er noget bøvl med det. Jeg ville selv gøre det uden at spekulere mere på det.

Held og lykke med din boghandel. 

Fra Nr. Broby
Tilmeldt 25. May 12
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 21:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja Peter, det er ret irreterende, især fordi det ikke ser ud til at være klart defineret nogen steder.

Jeg har faktisk arbejdet på en webshop det sidste halve år, som er lige ved at være færdig. Jeg havde faktisk tænkt mig at starte på nettet, og så lave fysisk forretning efterfølgende, men faldt over et fantastisk tilbud jeg ikke kunne sige nej til, så nu ser det ud til at jeg starter webshop og fysisk butik samtidig. Smile

Tak for tilbudet, lokalerne er nyrenoverede ved overtagelse, men skal nok sige til hvis behovet opstår. Wink

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 291
Fra  Promaling.dk Skrevet kl. 21:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Måske er det ikke defineret nogen steder fordi det er helt ok at servere en kop kaffe for sine kunder :-)

Hvad hedder din hjemmeside ? - skal nok eksponere den lidt, syntes det er et fedt koncept du har gang i, især fordi bogsalg mig bekendt er ved at blive opslugt af billige priser og netsalg. Mon ikke der er nogen der vil bifalde din cafe med et besøg -)

Fra Nr. Broby
Tilmeldt 25. May 12
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 21:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar Ulven, det er også det jeg hører alle andre sige.

Kevon og Kaffe & Co også tak for jeres svar.

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)