Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til selv at kunne klare reklamefoto/produkt foto!?

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 635
Skrevet kl. 14:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kim

Sort baggrund er farlig når det skal på webshops. Det giver ofte problemer når først det kommer på web, og det skal satme være veludført før det ser godt ud.
 
Som udgangspunkt er din vigtigste opgave at lære en hel del omkring eksponering og hvidbalance (det der på de fleste point-and-shoot kameraer er forkortet WB) farvetemperatur osv...
 
Dertil kan du lave en nogenlunde - langt fra prof. - men tilladelig opstilling evt. med et par arbejdslamper, dem der jævnligt er på tilbud i harald nyborg til et par hundrede kroner. De er 500W, og ikke helt nok til studielys der gerne ligger på 1000W, men de kan bestemt bruges.
 
Det er vigtigt at du laver inddirekte belysning, for ikke at få et for hårdt direkte lys på produktet = skygger! Dertil kan du lave et lystelt, eller en stofvæg som du kan placere lyset bag, eller som du selv nævner paraplyer.
 
Du kan evt. vælge at bruge en markant farve som baggrund, da du derved senere kan skære den væk i photoshop.
Tilmeldt 26. Nov 05
Indlæg ialt: 356
Skrevet kl. 01:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Baggrund: Køb en rulle billigt bordpapir. Læg rullen på et bord og træk 1-ffice:smarttags" />2 meter af papiret ud over kanten på bordet, så den laver en blød bue fra bordkanten og ned på gulvet. Placer produktet på papiret med den bløde bue som baggrund.

fficeffice" /> 

Bordpapirets cremehvide farve fjernes evt. fra de færdige billeder ved at øge kontrasten en smule i Photoshop.

 

Tag billedet fra god afstand og zoom helt ind på produktet.

 

Skulle billedet ”krumme” lidt, fjernes dette let i Photoshop. Brug det filter der hedder Pinch med en indstilling på plus 10-20 procent.

 

Hvis lyset er i orden, så er det eneste krav til kameraet egentlig, at det skal kunne lave skarpe billeder i 1200 x 1600 pixels. Det er rigeligt til web-formål.

 

mvh. Bo

Bitik Go’aften

www.goaften.dk

Tilmeldt 22. Jul 07
Indlæg ialt: 53
Skrevet kl. 23:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg kan sælge dig lystelte fra ca. 450,- og op til ca. 1800,- (men så kan du også selv stå inde i teltet). Et komplet kit med lysbord og 3 lamper koster godt 3000,- afhængig lysstyrke mv. Det er et aminotilbud ;o)

 

Men jeg vil mene at et lysbord måske er det letteste at arbejde med, hvis man skal tage mange produkter. Men de bedste billeder kommer nok i teltet. Du kan også købe den slags hos OBT.dk

 

Jeg vil anbefale dig et kamera hvor du kan justere hvidbalance, hvis du ikke vil efterbehandle. Og er du urolig på hånden, så vælg et kamera med billedestabilisering, som Pentax eller Sony, de er nok de billigeste, da de har det i huset. Det gør objektiverne billigere.

Mvh. Henrik

Fra Herning
Tilmeldt 23. Jan 07
Indlæg ialt: 84
Skrevet kl. 13:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Henrik

Jeg har invisteret i et godt kamera og 2 blitz på fod med skærme, og mangler egentlig kun et godt lysbord, for at få perfekte billeder.

Har du stadig et godt tilbud på dette, og evt. en hjemmeside hvor bordene kan ses?

Mvh

Kenneth
www.dubuy.dk 
- kvalitet til det moderne hjem...
- hver dag auktioner over helt nye varer...

Kenneth Madsen http:/www.dubuy.dk

Fra Skive
Tilmeldt 9. Nov 08
Indlæg ialt: 165
Skrevet kl. 11:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kim

Vi har fået hjælp fra en fotograf - vores foto guru hedder Gert Laursen. Vi har et canon 400 spejlrefleks kamera, 2 flash soft boxe, godt stativ til kameraet, vores baggrund er vinyl, der er malet hvidt på bagsiden - billigt. Vi har fået hjælp til opstillingen og placeringer ( gert har bundet snorre i flash'ene). Vi bearbejder fotos i raw-format i canons medfølgende program. Du kan se vores billeder på www.pinocchioshop.dk Vi skal sevfølgelig også blive bedre. men vi har fået den bedste hjælp - til meget rimelige penge. Vi har intet købt gennem Gert, han har kun vejledt. Sikker på han også vil hjælpe dig!Wink 

Venligst

 

Luise

Tilmeldt 22. Jul 07
Indlæg ialt: 53
Skrevet kl. 19:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad skal du tage billeder af? Teltet er langt det nemmeste at komme igang med og de fås i alle størrelser. Men bordet er ikke nogen dårlig løsning.

Jeg er ikke officielt forhandler længere. Men kan sikkert stadig skaffe udstyr. Ellers er der obt.dk.

Jeg gør stort set kun i fotografering nu.

Mvh. Henrik

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)