Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Importer vare fra større virksomeheder

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Sep 12
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 21:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er,

Min kæreste har altid gået meget op i tøj og design og vil gerne undersøge muligheden for at starte en butik op selv.

Jeg lovede at hjælpe med at finde råd og vejledning til det hun har brug for og derfor spørger jeg nu jer til råds.

Hun er i tvivl om hvordan hun skal anskaffe sine vare. Hvordan kommer hun ud til leverandørene, eksempelvis hvis hun ønsker bestemte mærker såsom Levis, skal hun så tage direkte kontakt til Levis og i så fald hvad kan hun forvente af svar? Hvordan fungerer det med indkøbspriser og mængderabater? Er der særlige regler for prissættelse når hun skal sælge varen? Jeg kender intet til at importere vare, så jeg håber i kan/vil hjælpe med brugbar viden.

Tak på forhånd.

Mvh

Sneholm

Fra Klitmøller
Tilmeldt 27. Oct 12
Indlæg ialt: 82
Skrevet kl. 15:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Hun skal lave en klar strategi for hvad hun vil med hendes butik, hvilken målgruppe hun vil henvende sig til samt hvilke mærker hun gerne vil handle med. Derefter skal hun have lavet et budget og drift/likviditetsbudget. Hun skal selvfølgelig sørge for at få finansiering på plads, så hun kan betale for de varer hun skal købe hjem til sin shop.

Når dette er på plads og hun har en plan hun kan fremvise overfor de forskellige leverandører, kan hun tage fat i dem. Hun ringer til mærkernes hovedkontor (eller danske distributør/agent) og beder om at komme i kontakt med salgschefen. Så skal hun sælge hendes koncept overfor vedkommende og gøre dem int i at blive leverandør til hendes shop. Ofte vil det vigtigste for dem være:
Hvilke andre mærker hun forhandler
At der er sikkerhed for betaling.

Håber det er svar nok.

Hvis hun ikke har erfaring indenfor branchen, burde hun prøve at få en fod indenfor og lære de mest basale ting ved at tage et job i en multibrand tøjbutik.

Tilmeldt 18. Sep 12
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 22:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lars,

Tak for brugbart svar!

Hun er bevidst om målgruppe, mærker og har udarbejdet en plan for budgettet. Så alt dette er på plads. Hendes store spørgsmål var hvordan hun skulle komme ud til de forskellige leverandører, hvilket du jo fint gav svar på :-) Jeg går ud fra når du skriver, hvilket andre mærker hun forhandler, at det er grundet konkurrence og hvis der eks. er 2 konkurrenter, hvoraf den ene er i stalden, så har den anden automatisk større lyst til også at komme ind?

Hun må gribe fat i knoglen og sælge sig selv på bedste vis!

Fra Klitmøller
Tilmeldt 27. Oct 12
Indlæg ialt: 82
Skrevet kl. 22:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Selv tak.

Ja, tøjbranchen er jo lidt speciel og til tider snobbet. Det betyder at mange mærker ikke vil have kunder som ikke passer ind i deres profil. Hvis hun eksempelvis vil etablere en butik med Only, Vila, Blend She og Tiger of Sweden,  vil hun nok ikke kunne overbevise Tiger of Sweden om at det vil vaere en god ide for dem at vaere en del af konceptet. De vil hellere vaere fri end at blive solgt side om side med de tre andre maerker. 

Hvis der er nogle specifikke maerker hun har i tankerne, kan du evt sende mig en besked og saa kan det vaere jeg ved hvem hun skal snakke med hos de forskellige firmaer.

Tilmeldt 27. Aug 08
Indlæg ialt: 1161
Skrevet kl. 22:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Kontakter i "DE STORE", bliver i bedste fald henvist til deres danske grossister.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)