Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vikarbureau for unge under 18.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra odense
Tilmeldt 27. Oct 11
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 12:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Amino-folk

Jeg er sammen med min partner i gang med at starte en lille vikar/service virksomhed. Virksomhedens formål er at tilbyde vikar og service tjenester til virksomheder eller private, som så mange andre vikarbureauer. Vores idé er dog lidt anderledes, da vi kun har ansatte under 18 og derfor kan tilbyde virksomheder arbejdstjeneste til en langt lavere pris. På den måde er vi differentieret fra andre vikarbureauer.

Grunden til at ligger dette opslag op på Amino.dk, er fordi vi har en række spørgsmål i forbindelse med vores opstart af virksomheden , som jeg håber nogle er jer kan hjælpe os med.

-          Er der nogle særlige forhold vi skal tage stilling til, ved ansættelse af unge under 18?

-          Hvordan sikre vi os at, vores ansatte ikke bliver ansat ved en virksomhed der har brugt os (Hvis en virksomhed f.eks. har brugt os til afrydning efter et møde, frankering, rengøring osv og så gerne vil have vores ansatte person, ansat hos dem)

-          Findes der nogle programmer eller hjemmesider der kan hjælpe os med lønafregning

 

Jeg håber det giver mening, i er også meget velkommen til at komme med input til idéen eller andre problemstillinger.

Mvh.

Victor Methmann  

Tilmeldt 15. Aug 12
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 22:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Lyder som en super god ide! Har selv to yngre søskende, som har svært ved at få et job. Dette kan åbne mange døre for de unge.
Er det kun til virksomheder? Eller også private? Det kunne jo være at der skulle hjælpes til i huset eller haven om sommeren. Prøv at tænk over det, for en bredere målgruppe.
Fra Korsør
Tilmeldt 26. Jul 12
Indlæg ialt: 79
Fra  Erhvervs- og HjemmeTjenesten Skrevet kl. 22:49
Hvor mange stjerner giver du? :

I skal ihverfald sikre jer at de virksomheder, som får jeres vikarer ud også overholder arbejdsmiljøreglerne for unge under 18. Ellers er det Jer der får påkrav fra arbejdstilsynet, hvis ikke arbejdsmiljøforholdene er korrekte.

Erhvervs- og HjemmeTjenesten

www.hjemmetjenesten.dk

Fra Østjylland
Tilmeldt 23. Nov 09
Indlæg ialt: 123
Fra  Plustech Skrevet kl. 23:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej, kan ikke hjælpe mht. div. regler, men mht. at jeres vikar "stjæles" af jeres kunde tror jeg ikke i kan eller skal stoppe. I kan sikre jer ved kontrakt at de tidligst kan ansættes efter x antal timer eller måneder så i, i det mindste for de omkostninger dækket i har haft med at finde den rette kandidat, interview osv. 

Tror heller ikke det er fedt og stå i vejen for denne unge person som måske gerne vil ansættes mht. lærerplads osv.

Jeg hjælper selv et nystartet konsulentfirma og her gør de det samme, det aftales fra gang til gang men typisk ca. 6mdr. før de må stjæles eller behørig betaling for at komme med en god kandidat. 

Mht. Løn afregning er der jo de mere kendte dataløn osv. som jeg vil anbefale jer og benytte, både mht. troværdighed samt at de har tjek på alle regler omkring løn, indberetning osv.

Det firma som jeg hjælper de har brugt langt over 100k for deres tidsregistreringsystem, men det kan gøres billigere, men i skal nok regne med at mange kunder vil have at de bruger deres reg. system i tillæg med jeres eget og her er det vigtigt at jeres timer passer sammen ellers får i en masse bøvl med regulering frem og tilbage. Et andet forholdsvis stort konsulent hus jeg har haft kontakt til de anvendte googles shared regneark det er simpelt og måske ok og starte ud med. 

/Jørgen 

Fra København
Tilmeldt 28. Aug 12
Indlæg ialt: 31
Fra  Telemetric ApS Skrevet kl. 15:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Uden at tage stilling til om man bør forhindre, at de tager job hos virksomheden, hvor de vikarierer, så er konkurrenceklausuler ganske alm. i konsulentbranchen, og en sådan burde kunne skrives  ind i kontrakten ligesom med andre typer stillinger. Jeg ved dog ikke, om der er særlige regler for unge under 18 på dette punkt.  

Danløn er meget billigt og godt til at afregne løn, når først man har fået sat sig ind i systemet.

Partner i www.telemetric.dk. Call-Tracking at Telemetric connects your online advertising with incoming calls to your company. 

Fra odense
Tilmeldt 27. Oct 11
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 10:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for svarende

Vi arbejde videre på sagen og anvender muligvis en advokat til at hjælpe os med ansættelseskontrakterne.

Hvad synes i generelt om idéen, er der noget vi kan gøre anderledes eller hvordan.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Victor

I skal helt grundlæggende være opmærksom på at indehaverne af forældremyndigheden

kan ophæve de aftaler I indgår med de unge under 18 med et vist varsel og en vis

kompensation.

Tilmeldt 15. Aug 12
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 13:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Det kan man vel skrive i kontrakten, at de kun kan med x mdr. varsel eller med x kompensation?

Kunne man skrive kontrakt med forældrene, på vegne af børnene, i stedet for?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)