Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Brug af elance til seo og link building

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 17. Feb 09
Indlæg ialt: 1078
Fra  Wellness Guiden - Selvstændig Herbalife forhandler Skrevet kl. 10:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg går og overvejer at bruge elance.com til at finde en til at lave noget seo og linkbuilding for mig på dinwellnessguide.dk 

Er der nogen af jer som har erfaring med det?

Tilmeldt 2. Feb 13
Indlæg ialt: 1194
Fra  Riveronline.dk Skrevet kl. 10:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Martin

At få en fra udlandet til at lave din Linkbuilding, er lidt i risiko zonen. 

Jeg har arbejdet med SEO med flere fra udlandet, de forstod ikke meget af siden, men kunne hjælpe med få ting.

Tilmeldt 17. Feb 09
Indlæg ialt: 1078
Fra  Wellness Guiden - Selvstændig Herbalife forhandler Skrevet kl. 10:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Er den ikke lige stor a få lavet herhjemme?

Tilmeldt 2. Feb 13
Indlæg ialt: 1194
Fra  Riveronline.dk Skrevet kl. 10:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin Hedegaard:

Er den ikke lige stor a få lavet herhjemme?

Hvilken?

Tilmeldt 17. Feb 09
Indlæg ialt: 1078
Fra  Wellness Guiden - Selvstændig Herbalife forhandler Skrevet kl. 11:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Uerfaren, snyder og "you name it"

Risikoen vil jo altid være der... :-)

Tilmeldt 2. Feb 13
Indlæg ialt: 1194
Fra  Riveronline.dk Skrevet kl. 11:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Nååå, nej, risikoen er stadig større i udlandet. Fordi hvor gode tror du de er til at skrive danske artikler, og tage kontakt til hjemmeside som ikke er på deres eget sprog?

De er elendige.

Tilmeldt 11. Dec 12
Indlæg ialt: 408
Skrevet kl. 11:53
Hvor mange stjerner giver du? :

vil også mene det er en meget dårlig ide at få ikke dansk talende til at lave link building og andre seo opgaver på ens site ...

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 15:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Nu er jeg nok ikke helt upartisk her, men jeg kan da fortælle, at en stadigt voksende del af arbejdsopgaverne her i firmaet handler om at reparere ødelagte placeringer for danske virksomheder, der "lige skulle spare lidt på SEO" og købte links m.m. i udlandet. Panda og især Penguin har været hårde for mange, og for eksempel 200 nye links fra Bulgarien, Thailand, Indien og Kroatien til et dansk site er ret tydelige signaler for Google ;-)

Tænk dig godt om.

Tilmeldt 17. Feb 09
Indlæg ialt: 1078
Fra  Wellness Guiden - Selvstændig Herbalife forhandler Skrevet kl. 15:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Rosenstand:

Nu er jeg nok ikke helt upartisk her, men jeg kan da fortælle, at en stadigt voksende del af arbejdsopgaverne her i firmaet handler om at reparere ødelagte placeringer for danske virksomheder, der "lige skulle spare lidt på SEO" og købte links m.m. i udlandet. Panda og især Penguin har været hårde for mange, og for eksempel 200 nye links fra Bulgarien, Thailand, Indien og Kroatien til et dansk site er ret tydelige signaler for Google ;-)

Tænk dig godt om.

Nej, det er du ikke... :-) 

Men dit ord vejer stort i min beslutning...

Fra København Ø
Tilmeldt 27. Jan 06
Indlæg ialt: 2158
Fra  DIVE.in Scuba Diving SorteSokker.dk Skrevet kl. 18:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er lige nu i gang med at kaste en masse dejlige penge ud igennem oDesk (pendant til elance) til noget Link Bygning.
Det er godt nok til et engelsk site (www.dive.in), men taktikken kunne let virke til et dansk site også :-)

Det jeg bruger oDesk til er det manuelle arbejde. Jeg er ikke i gang med at bede et par indere/rumænere/kinsere eller andet om at skabe 10.000 links på 10 timer til 2 dollars i timen, for enhver kan lugte på lang afstand at det ikke er en sjov ide at skulle rydde op i.

Jeg er i gang med at lave såkaldt "Link Bait" til min hjemmeside. Noget som andre simpelthen bare MÅ linke til fordi det er for fedt, fordi det giver dem værdi at linke til det, fordi at jeg er den første med denne ide i min lille niche!!

Jeg ville som de andre også nævner, aldrig blot kaste opgaven "skab mig links" ud i verden og så håbe på det bedste, men når jeg selv har formet ideen, tænkt detaljerne og leget med mulighederne, så lader jeg meget gerne designere, programmører og deslige, fra alle dele af verden arbejde for mig, så jeg gennem deres arbejde kan få en masse links.

Helt overordnet omkring min link bait kampagne, går det ud på at jeg gør mig selv til vært for en "Web Award" hvor vi inden for en stribe kategorier (bedste blog, bedste webshop, bedste photo blog etc) nominerer en masse andre sites og så selvfølgelig skriver til dem og fortæller at de er nominerede i denne store officielle award og hvor ærefuldt det vil være for dem at vinde - og så giver jeg dem selvfølgelig noget pænt grafik som de kan bruge til at vise på deres hjemmeside og linke ind til afstemningen med. Voila, massere af links til mig.
Det er en gammel og udnyttet ide, men jeg har kun kunne finde en gammel og meget ringe gennemført award i min niche. Derfor tager jeg fat på den nu her :-)

Min pointe med alt dette er: du skal selv få de gode ideer (eller ansætte nogle kreative folk til at få dem) og så kan du derfra via elance ansætte nogle til at hjælpe dig med at få links.
Du kan IKKE med succes smide opgaven "giv mig 1000 links" ind på elance og forvente meget andet end et helvedes oprydningsarbejde.

Hvis du vil i gang med link bait, så tag et kig på denne guide: http://www.distilled.net/linkbait-guide/ 

Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)