Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skal man stadig afdrage gæld på kontanthjælp?

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46544
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:36
Hvor mange stjerner giver du? :

spørg dem - de er de eneste der kan svare præcist og det er jo dem der skal sætte gælden i bero hvis det er det den skal, det er ikke noget der sker automatisk

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 28. Feb 13
Indlæg ialt: 281
Skrevet kl. 11:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvem er de?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46544
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:57
Hvor mange stjerner giver du? :

fireman:
Hvem er de?
SU styrelsen ville vel ligge til højre benet hvis det er SU gæld du vil ha sat i bero synes du ikke.

Du får den ikke slettet men måske sat på stop indtil du har anden indtægt men de skal givet ha en del andre oplysninger så spørg dem hvad du skal gi dem for materiale hvis du ikke kan betale af på SU og søge om at få den sat i bero.

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København K
Tilmeldt 5. Feb 06
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 12:09
Hvor mange stjerner giver du? :

For SU lån kan du kontakte Økonomistyrelsen (google tlf-nummer). Her kan du indgå en aftale om nedsat ydelse i en periode. Du er ikke den eneste, så det burde ikke give de store problemer.

For almindelig lån kan du kontakte långiverne. Du kan flere gange aftale at du for en periode eksempelvis kun betaler renter men ingen afdrag. De vil nok typisk lave en ordning for eksempelvis 6 måneder og så må du tage det op med dem igen.

 

Fra Herning
Tilmeldt 25. Feb 10
Indlæg ialt: 1054
Fra  Adwords Bureauet Help2go - Online markedsføring & Branding Skrevet kl. 12:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Jøsses synes dagligt jeg støder på et indlæg helt ude i hampen fra Fireman.

Enten handler det om at svindle nogen, eller også handler det om hvodan man snylter samfundet ved ikke at betale sin studiegæld!.

Kan det virkelig passe at Amino er blevet et forum, som skal indeholde så mange useriøse indlæg der på ingen måde indeholder noget om iværksætteri eller general sund fornuft!...

Fra Aalborg
Tilmeldt 25. Feb 13
Indlæg ialt: 12
Fra  Care Solutions ApS Skrevet kl. 12:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Man kan ikke søge gældssanering når man er på kontanthjælp.

Her kan du se hvem der kan søge gældssanering.

Vh

Caroline

EDIT: kan se der var svaret - men uddybende, så sidestilles kontanthjælp med at man er uafklaret økonomisk. Derfor eftergives der ikke gæld.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46544
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er vanskeligt at være ret uenig Mark. Nu aner jeg faktisk ikke hvilken katagori den ligger i, men den bør jo ligge i cafe og hygge selv om der så ikke er så meget hygge over denSmile Så vil jeg dog bare sige, at det vel er lidt en styrke også, at så forskellige mennesker kan spørge og JA Fireman er vist ret desperat og man kan vælge at tro ren troll - men omvendt så svarer han jo faktisk altid ret pænt og følger vist råd og det gør en ægte troll ikke. Jeg tror Fireman er i en ret desperat økonomisk situation og han får jo bestemt heller ikke råd om hvordan man snylter men om hvordan reglerne er hvis man får kontanthjælp og skal søge om at sætte SU i bero. 

Fireman må som jeg har skrevet i andre tråde komme væk fra sine desperate spørgsmål om forsikring og raslebøsser og se at finde sig et arbejde. Uanset arbejdsløshed, så skifter tusindevis af jobs hænder, folk går på pension og hvad ved jeg. Beggers can´t be choosers - så det handler om ikke at være kræsen, men tage et hvert arbejde som bydes

Jeg tror nu også at Fireman er under 30 og derfor automatisk vil opleve at nye love betyder større krav til kontanthjælp og kontanthjælp på SU niveau, så jeg tror som ikke vi skal være misundelige på kontanthjælpsmodtagere men selvfølgeligt stille krav til at de ser at komme igang - for samfundet og deres egen skyld Big Smile

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 28. Feb 13
Indlæg ialt: 281
Skrevet kl. 13:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Styrelsen for Videregående Uddannelser og Uddannelsesstøtte. Dem kontakter jeg. Og Økonomistyrelsen.

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)